Må man bide andres børn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2010

Hellemor

Pia. skriver:

Selvfølgelig bidder man ikke sine børn eller for den sags skyld andres... Børn der bidder gør det jo for det meste kun af en grund, og tit fordi de brænder inde med en masse de ikke kan få ud uden sprog endnu.. det kan både være en måde at vise kærlighed og tryghed på og det kan også være en måde at blive vred på...

Selvfølgelig er det forkert at barnet bidder og tit går det jo desværre også hårdt ud over de andre børn i nærheden - MEN derfor bør man bestemt ikke bidde igen - vi skal jo lære vores børn hvad der er rigtig og forkert og bidder vi igen så viser vi jo kun at det er helt okay at bidde for børn er nu engang indrettet "så smart" at de kopiere hvad de voksne gør...

Tænker lidt hvad hun gør hvis børnene slår - slår hun så også igen ???

Knus Pia, som er glad for du ikke lytter til hendes råd mere...

Christoffer bider ikke for at være ond. Han ved jo bare endnu ikke at det er forkert, og det lærer man ham jo heller ikke ved atbide ham.. Forstår bare ikke at hun kan finde på at true med det, når hun ved jeg ikke går ind for at bide igen..

Men hun slår dog ikke igen, heldigvis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Pia.

Hellemor skriver:

Christoffer bider ikke for at være ond. Han ved jo bare endnu ikke at det er forkert, og det lærer man ham jo heller ikke ved atbide ham.. Forstår bare ikke at hun kan finde på at true med det, når hun ved jeg ikke går ind for at bide igen..

Men hun slår dog ikke igen, heldigvis.

Der er INGEN børn der bidder for at være onde - børn kan IKKE være onde, de ved jo ikke bedre... det er jo den eneste måde kan kan "kommunikere" på - de har ingen sprog og svært ved at ydtrykke frustration over for de ting der sker eller hvis de bliver ivrige og har svært ved at vise den glæde de vil ud med, ja så bidder de altså..

Så det er helt normalt og han vokser uden tvivl fra det..

Knus Pia.

Anmeld

25. marts 2010

TbCp

Uha jeg hader bare det der!

Jeg har før hørt den med at de bider igen hvis børnene bider.... hvad pokker er det for en måde at opdrage???? Hvordan skal børnene nogensinde finde ud af at det ikke er ok at bide hvis far/mor bider?!

Det er ligemeget om det er ens egne børn eller en andens!

Anmeld

25. marts 2010

Michael healer

Hellemor skriver:

Nu må jeg altså lige høre jeres mening om dette emne..

Den anden dag havde jeg min søn på snart 11 mdr med hjemme hos en veninde. Hun er lige blevet mor til nr 2, og jeg har derfor spurgt hende meget til råds osv. Men det er slut nu..

Christoffer er snart 11 mdr, og han er i en alder hvor alting skal bides i. Han kan også finde på at sætte tænderne i ens ben eller skuldre, men så plejer jeg at stoppe ham og sige "av av, det må du ikke". Min veninde har tidligere luftet for mig, at jeg skulle bide igen, for det havde hun gjort med sin den ældste.  Det har jeg  nu ikke lyst, da jeg mener det er forkert.

Nå, men vi sidder så på gulvet og leger da Christoffer rejser sig op af hendes ryg. Han gør ingen antræk til at ville bide, men min veninde siger alligevel "Hvis du bider, så bider jeg igen!!" Jeg blev helt paf da hun sagde det, for jeg mener virkelig ikke at det er hendes job at opdrage min søn. Jeg holdte selvfølgelig øje med ham, og ville da også reagere hvis han ville til at bide, men jeg kunne aldrig finde på at bide ham. Og jeg var blevet stjerne tosset hvis hun havde gjort det.

Hvad er jeres mening om dette? Er det iorden at bide børn??

Hej

Nej det er da ikke i orden, fordi et barn gøre noget forkert, er jo ikke ensbetydende med, at vi skal gøre noget forkert tilbage på barnet

Vi skal jo være de voksne, og vise hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, og hvis det er forkert at bide, hvad hjælper det så at bide tilbage, så viser vi jo at det er ok at bide tilbage.

mvh Michael

Anmeld

25. marts 2010

RumlesMor

Jeg var blevet tosset uanset om hun bed mit eller sit eget barn.  Det gør man ikke! Det sender forvirrende signaler til barnet... Børn kopier andres opførsel. Bryder mig heller ikke om folk der truer deres børn eller mine - jeg havde sagt noget til hende!

Skulle det være okay at true med at bide (eller slå), bare man ikke gør det? Nej!  Hvordan skal børnene kunne tro på os fremover, hvis vi siger en ting - og gør en anden... Som voksen skal man være konsekvent og stå bag sine udtalelser.

Et barn på 11 mdr. bider for erfaringens skyld...præcis som de smider sutten ud af barnevognen. Det er ikke for at drille, men for at lære hvad der sker? Kan jeg forvente at Mor bliver ved med at samle op? Er det okay at bide i Mor? Er det okay at bide i mit legetøj osv. Så her skal vi med vores adfærd vise hvad vi vil have dem til. Ikke straffe dem!

Anmeld

25. marts 2010

Barbamama

Nej det synes jeg absolut ikke det er. Så skulle man måske også slå sine børn hvis de slår en i arrigskab??? Aldrig. Hele pointen er sgu da at lære sine børn at de ikke må bide,slå, spytte osv ved at vise dem hvordan man så gør I STEDET FOR!!!! Hvis man også bider dem optrapper man da bare det hele og lærer dem det er i orden at bide igen eller slå igen.....

Anmeld

25. marts 2010

Michael healer

michella80 skriver:

Nej det synes jeg absolut ikke det er. Så skulle man måske også slå sine børn hvis de slår en i arrigskab??? Aldrig. Hele pointen er sgu da at lære sine børn at de ikke må bide,slå, spytte osv ved at vise dem hvordan man så gør I STEDET FOR!!!! Hvis man også bider dem optrapper man da bare det hele og lærer dem det er i orden at bide igen eller slå igen.....

enig godt skrevet, og det er måske derfor der er så meget ballade i nogle skoler den dag i dag

Anmeld

25. marts 2010

Barbamama

Michael healer skriver:

enig godt skrevet, og det er måske derfor der er så meget ballade i nogle skoler den dag i dag

Ja der ER seriøst nogle forældre der siger til deres børn at de bare skal slå igen.... Men jeg tror grunden til a børn er som de er i dag, er at forældrene opdrager deres børn på en måde så de ikke tager hensyn til andre: Det er MIG der er vigtigst og så er det ligemeget med de andre....

Jeg opdrager min datter til at tage hensyn vel vidende at hun vil blive trynet, for de fleste bliver opdraget til at tage de spidse albuer på og så bare fremad.

Anmeld

25. marts 2010

Michael healer

michella80 skriver:

Ja der ER seriøst nogle forældre der siger til deres børn at de bare skal slå igen.... Men jeg tror grunden til a børn er som de er i dag, er at forældrene opdrager deres børn på en måde så de ikke tager hensyn til andre: Det er MIG der er vigtigst og så er det ligemeget med de andre....

Jeg opdrager min datter til at tage hensyn vel vidende at hun vil blive trynet, for de fleste bliver opdraget til at tage de spidse albuer på og så bare fremad.

ja det er trist, at der ikke bliver taget mere hensyn til hinanden, frem for kun at være så egoistisk, og fokusere på sig selv.

Vi skal hjælpe hinanden, det syntes jeg da også er en vigtigt ting, vi er jo alle menensker

Håber det snart vil gå den vej, at vi mennesker bliver bedre til at hjælpe hinanden, uden at der skal stå dollartegn eller andet i tankerne, men hjælpe fordi det er dejligt at have hjulpet et andet menneske, det mener jeg er vejen frem

Anmeld

25. marts 2010

Barbamama

Michael healer skriver:

ja det er trist, at der ikke bliver taget mere hensyn til hinanden, frem for kun at være så egoistisk, og fokusere på sig selv.

Vi skal hjælpe hinanden, det syntes jeg da også er en vigtigt ting, vi er jo alle menensker

Håber det snart vil gå den vej, at vi mennesker bliver bedre til at hjælpe hinanden, uden at der skal stå dollartegn eller andet i tankerne, men hjælpe fordi det er dejligt at have hjulpet et andet menneske, det mener jeg er vejen frem

SÅ enig!!!!!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.