Må man bide andres børn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.445 visninger
24 svar
0 synes godt om
24. marts 2010

Hellemor

Nu må jeg altså lige høre jeres mening om dette emne..

Den anden dag havde jeg min søn på snart 11 mdr med hjemme hos en veninde. Hun er lige blevet mor til nr 2, og jeg har derfor spurgt hende meget til råds osv. Men det er slut nu..

Christoffer er snart 11 mdr, og han er i en alder hvor alting skal bides i. Han kan også finde på at sætte tænderne i ens ben eller skuldre, men så plejer jeg at stoppe ham og sige "av av, det må du ikke". Min veninde har tidligere luftet for mig, at jeg skulle bide igen, for det havde hun gjort med sin den ældste.  Det har jeg  nu ikke lyst, da jeg mener det er forkert.

Nå, men vi sidder så på gulvet og leger da Christoffer rejser sig op af hendes ryg. Han gør ingen antræk til at ville bide, men min veninde siger alligevel "Hvis du bider, så bider jeg igen!!" Jeg blev helt paf da hun sagde det, for jeg mener virkelig ikke at det er hendes job at opdrage min søn. Jeg holdte selvfølgelig øje med ham, og ville da også reagere hvis han ville til at bide, men jeg kunne aldrig finde på at bide ham. Og jeg var blevet stjerne tosset hvis hun havde gjort det.

Hvad er jeres mening om dette? Er det iorden at bide børn??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Pige2009

Det er absolut ikke i orden i min optik. Hvad hun gør ved hendes egne børn er hendes sag, men dine børn er din sag. Jeg var blevet stiktosset, hvis nogen voksne havde bidt min datter, selvom hun bed først.

K.h. Linda

Anmeld

24. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

nej, det synes jeg ikke er i orden!

Synes egentlig det er ok at sige som hun gjorde, men hvis hun rent faktisk havde bidt var jeg blevet stik tosset...

Men jeg må indrømme at jeg, ligesom dig, er meget modstander af at bide igen hvis børnene bider! Man slår dem jo heller ikke, hvis de slår!? Hvordan skal de kunne forstå at det er forkert hvis dem der opdrager dem gør det samme?

Knus Caroline

Anmeld

24. marts 2010

Hellemor skriver:

Den anden dag havde jeg min søn på snart 11 mdr med hjemme hos en veninde. Hun er lige blevet mor til nr 2, og jeg har derfor spurgt hende meget til råds osv. Men det er slut nu..

Christoffer er snart 11 mdr, og han er i en alder hvor alting skal bides i. Han kan også finde på at sætte tænderne i ens ben eller skuldre, men så plejer jeg at stoppe ham og sige "av av, det må du ikke". Min veninde har tidligere luftet for mig, at jeg skulle bide igen, for det havde hun gjort med sin den ældste.  Det har jeg  nu ikke lyst, da jeg mener det er forkert.

Nå, men vi sidder så på gulvet og leger da Christoffer rejser sig op af hendes ryg. Han gør ingen antræk til at ville bide, men min veninde siger alligevel "Hvis du bider, så bider jeg igen!!" Jeg blev helt paf da hun sagde det, for jeg mener virkelig ikke at det er hendes job at opdrage min søn. Jeg holdte selvfølgelig øje med ham, og ville da også reagere hvis han ville til at bide, men jeg kunne aldrig finde på at bide ham. Og jeg var blevet stjerne tosset hvis hun havde gjort det.

Kan satme godt forstå dig!!

Selvfølgelig skal man ik sidde og bide ungen, når man netop prøv er at lære barnet at man IKKE må bide... Lige såvel som man ik skal slå sine børn!!!    Jeg kan simpelthen blive så edderspændt rasende når jeg hører om børn der får en røvfuld eller en flad!!!

Stine 34+0

Anmeld

24. marts 2010

Hellemor

Baagøe skriver:

Det er absolut ikke i orden i min optik. Hvad hun gør ved hendes egne børn er hendes sag, men dine børn er din sag. Jeg var blevet stiktosset, hvis nogen voksne havde bidt min datter, selvom hun bed først.

K.h. Linda

Lige præcis.. Jeg kunne da aldrige finde på at bide hendes søn. Jeg vidste slet ikke hvordan jeg skulle reagere da hun sagde det..

Anmeld

24. marts 2010

Ox.

Hellemor skriver:

Jeg havde vappet hende sådan en hvis hun havde gjort det, for det er bestemt bare ikke i orden. Der er min grænse nået ...

Anmeld

24. marts 2010

Pige2009

Hellemor skriver:

Lige præcis.. Jeg kunne da aldrige finde på at bide hendes søn. Jeg vidste slet ikke hvordan jeg skulle reagere da hun sagde det..

Som Caroline synes jeg også det er ok, hun siger det, men ikke i orden, havde hun gjort alvor af det.

K.h. Linda

Anmeld

24. marts 2010

wamse

Nej jeg synes bestemt ikke det er ok at man som voksen vælger at bide, for at få et barn til at stoppe med at bide, i mine øjne betyder det at man som voksen synker ned på et lille barns niveau, og det er da ikke særlig imponerende

Anmeld

24. marts 2010

Hellemor

Jeg valgte også at lade som ingenting, og holdte så bare ekstra godt øje med Christoffer. Men må sige at jeg blev lidt mærkelig tilpas bagefter..

Anmeld

24. marts 2010

Pia.

Selvfølgelig bidder man ikke sine børn eller for den sags skyld andres... Børn der bidder gør det jo for det meste kun af en grund, og tit fordi de brænder inde med en masse de ikke kan få ud uden sprog endnu.. det kan både være en måde at vise kærlighed og tryghed på og det kan også være en måde at blive vred på...

Selvfølgelig er det forkert at barnet bidder og tit går det jo desværre også hårdt ud over de andre børn i nærheden - MEN derfor bør man bestemt ikke bidde igen - vi skal jo lære vores børn hvad der er rigtig og forkert og bidder vi igen så viser vi jo kun at det er helt okay at bidde for børn er nu engang indrettet "så smart" at de kopiere hvad de voksne gør...

Tænker lidt hvad hun gør hvis børnene slår - slår hun så også igen ???

Knus Pia, som er glad for du ikke lytter til hendes råd mere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.