Kan i mærke jeres ÆL?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2010

Mettemus

Gaya skriver:

Det kunne godt lyde som ÆL, også hvis det er sådan lige midt imellem....;o)

Jeg kan tydeligt mærke når jeg har ÆL, det føles som om jeg bliver stukket ned med en kniv......men jeg har også endumetriose, og så er alt ved en cyklus bare smertefuldt........

Men det er langt fra alle der overhovedet mærker det....

/Lene

Av av, det lyder godt nok voldsomt??? Nu spør' jeg lige lidt dumt, men hvad er endumetriose og er det hver eneste gang det gør så ondt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Corn

Mettemus skriver:

Ja som overskriften lyder - kan i mærke når i har ÆL?

Igår og i dag har jeg haft sådan en mensagtig smerte i underlivet, men det passer ikke rigtig med at jeg skal have menstruation nu. Til gengæld ville det passe bedre med ÆL, men da jeg har været på P-piller i rigtig mange år har jeg slet ikke nogen fornemmelse af om det er normalt at man kan mærke det?

Især efter p-pillestop har jeg kunnet mærke min ÆL... Meget tydeligt. Derfor vidste jeg også præcis denne 3. gang, hvornår vi "skulle" igang.

Anmeld

24. marts 2010

Diana...

Nej jeg kan ikke mærke det og har aldrig kunne mærke det.

Anmeld

24. marts 2010

Mira0911

Før jeg blev gravid kunne jeg intet mærke...

Men nu... Hold op hvor jeg kan mærke det... Nogen gange er det virkelig et smerte H***** at jeg tager smertestillende.. Det er så slemt jeg kun kan ligge på sofaen, så ondt kan det gøre til tider...

Anmeld

24. marts 2010

Gaya

Mettemus skriver:

Av av, det lyder godt nok voldsomt??? Nu spør' jeg lige lidt dumt, men hvad er endumetriose og er det hver eneste gang det gør så ondt?

Ingen spørgsmål er dumme ;o)

Endometriose er en hormon-sygdom, der er kendetegnet ved at man danner cyster (ikke farlige) i sin cyklus, det giver nogle MEGET smertefulde og kraftige menstruationer samt smerter ved ÆL.......
Det er ikke en farlig sygdom men smertefuld og kan gøre at det er svært at blive gravid.......

Jeg har sikkert glemt en masse, og sikkert også misforstået en masse om sygdommen, men det er sådan jeg oplever den.......
Jeg var vandt til at have mellem 1-3 sygedage om måneden pga. mens smerter........men efter jeg er blevet gravid (efter 5 års kamp og 3 ivf. forsøg) har jeg ikke haft de "normale" sygedage om måneden.......super dejligt.....;o)

/Lene

Anmeld

24. marts 2010

Blyb

Mettemus skriver:

Hvor godt  Synes også at vi har gjort hvad vi kunne for at blive gravide i denne omgang - det er jo hårdt arbejde  På den måde er det jo ret smart at man kan mærke sin ægløsning...

haha.. ja lige præcis 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.