Hvad har overrasket jer mest ved at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.407 visninger
24 svar
0 synes godt om
22. marts 2010

..

Vi sad lige og talte om hvad der har overrasket os mest ved at få børn. Min mand syntes det er hvor hurtigt de lærer at "snøre" os, fx kan vores 2 årige sige at "det må jeg gerne for mor" eller " det har far lovet mig" eller eller eller.. Der er utallige eksempler.. Jeg er mest overrasket over hvor stort et arbejde det er og over at man er PÅ hele tiden..

Hvad med jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2010

Mum33

Det har overrasket mig hvor meget tid og arbejde det kræver - og hvor meget ens nattesøvn betyder

Anmeld

22. marts 2010

Gittemor09

Macrolf skriver:

Vi sad lige og talte om hvad der har overrasket os mest ved at få børn. Min mand syntes det er hvor hurtigt de lærer at "snøre" os, fx kan vores 2 årige sige at "det må jeg gerne for mor" eller " det har far lovet mig" eller eller eller.. Der er utallige eksempler.. Jeg er mest overrasket over hvor stort et arbejde det er og over at man er PÅ hele tiden..

Hvad med jer?

jeg vil faktisk sige at jeg er enig med jer begge to..

dog er min kun 6 mdr. men hun ved altså allerede hvordan hun får sin vilje, og hvad ballade er..!! for hun har sådan et smørret grin

og så det arbejde der er.. at man skal være der hele tiden for dem... (ikke noget ondt i det, jeg elsker det) men synes nu det er meget hårdt indimellem når man er alene..!!

Anmeld

22. marts 2010

Mig med maven

Nu er min prinsesse kun 2 mrd, så det er lidt svært at sige, men jeg synes at det har overrasket mig meget at hun udvikler sig så meget, man kan jo nærmest se fremskridt HVER dag...

Men min venindes unger har overrasket mig meget. Jeg synes det er utroligt hvor meget de kopiere deres forældre og ander voksne de tit er sammen med. Fx siger min veninde altid "mojn mojn" når hun taler i telefon med mig, hun er ikke jyde, men det er bare noget vi har sagt til hinanden, de sidste mange år. Hun siger det derfor ikke til andre, end mig. Men en aften jeg var hos hende, skulle hendes mand ligge hende i seng, og da de gik op på 1.sal for at ligge prinsessen i seng, stak hun hovedet ud under trappen og sagde mojn mojn moar! - Der var vi helt knust af grin...

En anden ting der også har overrasket mig ved hende er at hun bare er god til at tage R**** på sin far. De har en datter på knapt et halvt år, og hun lå en dag på gulvet hos mig og blev skiftet af sin far. Den store går hen til sin far og siger "Far, jeg har lavet pølser". Min venindes mand roser hende og siger at det er rigtig flot at hun siger det, så hun kan få en frisk ble. Hun ligger hende klar på gulvet, åber bleen og der er ikke noget i den. Han siger Amalie, der er jo ikke nogen pølser, hvor efter Amalie bare bryder ud i grin!

Neeeeeeeeej hvor er de bare skønne de små...

Anmeld

22. marts 2010

Honningblomst

Hvor meget søvn fylder når man ikke får nok.

Ellers synes jeg ikke der er noget...Jo, hvor forskellige børn er og hvor lidt ære man som forældre kan tage for det nemme og høflige barn, tilgengæld kan man så fralægge sig ansvar for det stædige, temperamentsfulde og vedholdende barn.

Og det mest overraskende er hvor stært tiden går, det er så vildt.

Knus Eva.

Anmeld

22. marts 2010

RikkeR

Jeg har jo kun været mor i 3 uger, men det overrasker mig, hvor nemt og hurtigt jeg er faldet ind i rollen som mor og hvor naturligt det er at ens egne behov totalt bliver sat i baggrunden - håber det gav mening.

En anden ting er, hvor hurtigt man opfanger alle hans signaler og hvordan man kan høre på hans gråd, hvad hans behov er. At det går så hurtigt med at lære hinanden at kende - det er fantastisk.

Håber tråden er her endnu om 6 mdr. for så er der nok mange flere overraskelser .

Anmeld

22. marts 2010

Margorie

Det har overrasket mig meget hvor meget tålmodighed man egentlig har og hvor meget man egentlig kan klare som mor.. Som her i dag hvor vores den 2 årige bare har været sur og skabt sig hele dagen.. Så står man alligevel ved hendes seng og ser hende sove og tænker at hun er det mest fantastiske lille menneske i verden

Anmeld

22. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg var god til at være mor. At  det faldt mig helt naturligt og jeg faktisk ikke har været usikker i mit moderskab, efter hun kom ud af maven

Men jeg var det så rigelig inden!! hehe.

Anmeld

22. marts 2010

B&J

I.E.K. skriver:

Det har overrasket mig hvor meget tid og arbejde det kræver - og hvor meget ens nattesøvn betyder

Helt enig... ens natte søvn hvor meget den betyder når man har en der gerne vil være vågen om natten og hvor meget jeg har brug for en morfar midt på dagen når den lille sover det er helt guld og mig som siger jeg kan altid sove når jeg bliver gammel hihihi jeg er gammel nu så

Anmeld

22. marts 2010

Pia

Det har overrasket mig hvor forskellige mine to piger er ..
Og det har overrasket mig at jeg ikke altid kan formå og være den supermor og kone som jeg havde drømt om jeg kunne være..
Og så ja hvor meget søvn har og sige for at man fungere optimalt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.