Jeres bedste ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.386 visninger
24 svar
0 synes godt om
21. marts 2010

TbCp

Apropros sommerferie og hvor turen går hen...

Hvad er så jeres bedste ferie nogensinde?
Hvor gik den hen? Med hvem? Hvornår osv.

Min bedste ferie nogensinde var sommerferien 2006 hvor min mand og jeg tog en uge til Normandiet.
Min mand er "beton-tosse" så der blev set på rigtig meget fra 2. verdenskrig, men da han ved ALT om den krig var det som at have sin egen personlige guide med og det var simpelthen SÅ spændene en tur.

Her følger lidt blandende billeder..... dette er dog kun en lille procent del af det hav af billeder vi tog

1. Azeville - Et batteri, der ligger 11 km nordvest for Utah Beach
2.
Carentan
3. Den amerikanske militærkirkegård
4.
Isygny sur mer - den lille by vi boede i
5.
Pointe-du-Hoc er et lille klippefremspring vest for Omaha Beach - Jeg står i et bombekrater
6.
Cherbourg - et fort på et bjerg.
7.
Crisbecq batteriet er beliggende ca. 11 km nordvest for Utah Beach.
8. Tysk militærkirkegård
9.
Sainte-Mère Eglise
10. Mont st. Michel - Helt fantastisk
11. Mont st. Michel

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Fines mor

Min bedste ferie ever var på Sri Lanka i 1992, jeg tror aldrig jeg vil glemme denne storeoplevelse. Både hvad angår serværdigheder, menneskeligheden, vejret ja- alt!! Jeg ville give alt for at vise mine børn Sri Lanka, og lade dem opleve dyrelivet dernede. Men ak.. det er en dyr affære.

Anmeld

21. marts 2010

TbCp

Fines mor skriver:

Min bedste ferie ever var på Sri Lanka i 1992, jeg tror aldrig jeg vil glemme denne storeoplevelse. Både hvad angår serværdigheder, menneskeligheden, vejret ja- alt!! Jeg ville give alt for at vise mine børn Sri Lanka, og lade dem opleve dyrelivet dernede. Men ak.. det er en dyr affære.

Lyder skønt!!!!

Vi vil også gerne have Liva med til Normandiet, men det er en lidt lang køretur for hende endnu tror jeg.

Anmeld

21. marts 2010

MM1987

Dejligt tråd - så kan man også få lidt inspiration...

Det er nogen gode billeder, og ser ud som en dejlig ferie...

Vores bedste ferie må være vores tur til Brasilien i August...

Den var planlagt længe og drømmerejsen...

Vi var ved Iguazu, Rio og Buzios...

Her kommer så lidt blære billeder

Anmeld

21. marts 2010

TbCp

Mia Maia skriver:

Dejligt tråd - så kan man også få lidt inspiration...

Det er nogen gode billeder, og ser ud som en dejlig ferie...

Vores bedste ferie må være vores tur til Brasilien i August...

Den var planlagt længe og drømmerejsen...

Vi var ved Iguazu, Rio og Buzios...

Her kommer så lidt blære billeder

Århhhh hvor fantastisk!!!!!

Billede 2 og 3 fik jeg helt gåsehud af Det må have været vildt at stå der!

Anmeld

21. marts 2010

TbCp

Der er selvfølgelig STOR forskel på hvilke slags ferier man er til.
Her GIDER vi ikke strand/sol ferier, vi vil ud at se noget, gerne hver dag og gerne en masse forskelligt... ud og prøve landets retter opleve befolkningen osv

Anmeld

21. marts 2010

otlitrom

Uden tvivl min rejse til New Zealand i 2006. Kombineret øjskoleophold og rygsækrejse. Drømmer om, at vi engang flytter derned, når jeg er udd.

Lige lidt billeder. Ville gerne vise flere, men computeren går amok, når jeg uploader

Anmeld

21. marts 2010

TbCp

kitty skriver:

Uden tvivl min rejse til New Zealand i 2006. Kombineret øjskoleophold og rygsækrejse. Drømmer om, at vi engang flytter derned, når jeg er udd.

Lige lidt billeder. Ville gerne vise flere, men computeren går amok, når jeg uploader

Åhhh ja, der vil jeg også gerne ned igen. Var der i 1990.... 12 år gammel, så der var det mere swimmingpool, badeland og trampolin der var toppen

Min onkel bor der og vi har planer om, med mine forældre og lillebror, at tage derned når min mor går på efterløn om et par år.

Var du i hele NZ eller kun på den ene af øerne?

Anmeld

21. marts 2010

otlitrom

TbCp skriver:

Åhhh ja, der vil jeg også gerne ned igen. Var der i 1990.... 12 år gammel, så der var det mere swimmingpool, badeland og trampolin der var toppen

Min onkel bor der og vi har planer om, med mine forældre og lillebror, at tage derned når min mor går på efterløn om et par år.

Var du i hele NZ eller kun på den ene af øerne?

Vi rejste fra syd mod nord, så jeg har været rigtig mange steder! Du kan lige få et link til den højskole jeg rejste med. Lidt nemmere end at jeg forklarer

http://www.danskstudiecenter.dk/Program-Syd-til-Nord.42.aspx

Man bliver fuldstændig grebet af det land... Det er helt utroligt smukt! Ka godt forstå du gerne vil opleve det på den "voksne" måde

Anmeld

21. marts 2010

MariaJ

TbCp skriver:

Apropros sommerferie og hvor turen går hen...

Hvad er så jeres bedste ferie nogensinde?
Hvor gik den hen? Med hvem? Hvornår osv.

Min bedste ferie nogensinde var sommerferien 2006 hvor min mand og jeg tog en uge til Normandiet.
Min mand er "beton-tosse" så der blev set på rigtig meget fra 2. verdenskrig, men da han ved ALT om den krig var det som at have sin egen personlige guide med og det var simpelthen SÅ spændene en tur.

Her følger lidt blandende billeder..... dette er dog kun en lille procent del af det hav af billeder vi tog

1. Azeville - Et batteri, der ligger 11 km nordvest for Utah Beach
2.
Carentan
3. Den amerikanske militærkirkegård
4.
Isygny sur mer - den lille by vi boede i
5.
Pointe-du-Hoc er et lille klippefremspring vest for Omaha Beach - Jeg står i et bombekrater
6.
Cherbourg - et fort på et bjerg.
7.
Crisbecq batteriet er beliggende ca. 11 km nordvest for Utah Beach.
8. Tysk militærkirkegård
9.
Sainte-Mère Eglise
10. Mont st. Michel - Helt fantastisk
11. Mont st. Michel

Åh ja, Normandiet er dejligt. Jeg var på ekskursion med mit arbejde i Normandiet og Bretagne for nogle år siden og fik rigtig meget lyst til at komme tilbage på privatferie.

Min allerbedste "ferie" var tre-fire måneders rejse i Rusland, Kina, Indien og Nepal i 1997. Det var jo tilbage i papirbilledernes tid, så har desværre ingen billeder digitalt.

Min bedste ferie i nyere tid var en måned i Argentina for tre år siden. Nok især fordi jeg fik lidt af rygsæklivet igen (dog lidt mere komfortabelt end på turen ti år tidligere). Jeg rejste først et par uger alene, men manden var på arbejde. Siden mødtes vi i Buenos Aires og havde et par ugers rundrejse sammen. Vi var også ved Iguazu, men jeg har ikke nær så fine billeder som Mia Maia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.