Bare en lille ting ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2010

Winnie

Tjuhl skriver:

puha hvor blev jeg rørt over det her indlæg!! jeg har selv siddet utallige gange og tænkt "hold jeres dumme, forkælede kæft" når jeg læste brokke indlæg fra gravide og jeg har såååå tit skrevet, at hvis bare jeg fik lov at blive gravid, så skulle jeg tage alle gener med ophøjet ro. nu er jeg der så...med et brød i ovnen...og generne er ...!! ja, de er dominerende og da jeg skrev mit eget brokkeindlæg for nogle uger siden, gjorde jeg det inde på navlestrengen fordi jeg skammede mig sådan over at jeg var blevet en af "dem" - de forkælede gravide i virkeligheden tror jeg, at det er sindssygt sundt at vi allesammen er så ærlige omkring oplevelsen af graviditet, for tænk hvis vi holdt vores mund og malede det lyserødt, så når Kitty og Thilde og Kudsk og Mia Maia og VBN og alle de andre sidder med deres to streger og tænker "PUUUUH!", så ville de tro, at de var dybt utaknemmelig og ikke kvindelige nok til at bære en graviditet. Det er FANTASTISK, men det er også hårdt og jeg synes det er enormt frigørende at vi fortæller åbent om ALLE aspekterne. Nu har jeg prøvet at stå på begge sider og ja....jeg er sikker på, at selvom "vi" forbander brokkeindlæggende langt væk, så er de enormt handy og trøstende i sidste ende.

Men et DEJLIGT indlæg, som man kun kan blive rørt over

Skønt indlæg og rigtig dejligt at du fortæller fra begge sider. Tror at det er rigtig vigtigt, især dette forum, hvor vi alle ligesom er blandet og følger med på kryds og tværs af grupperne  Så tusind tak for at du delte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Michael healer

Tjuhl skriver:

puha hvor blev jeg rørt over det her indlæg!! jeg har selv siddet utallige gange og tænkt "hold jeres dumme, forkælede kæft" når jeg læste brokke indlæg fra gravide og jeg har såååå tit skrevet, at hvis bare jeg fik lov at blive gravid, så skulle jeg tage alle gener med ophøjet ro. nu er jeg der så...med et brød i ovnen...og generne er ...!! ja, de er dominerende og da jeg skrev mit eget brokkeindlæg for nogle uger siden, gjorde jeg det inde på navlestrengen fordi jeg skammede mig sådan over at jeg var blevet en af "dem" - de forkælede gravide i virkeligheden tror jeg, at det er sindssygt sundt at vi allesammen er så ærlige omkring oplevelsen af graviditet, for tænk hvis vi holdt vores mund og malede det lyserødt, så når Kitty og Thilde og Kudsk og Mia Maia og VBN og alle de andre sidder med deres to streger og tænker "PUUUUH!", så ville de tro, at de var dybt utaknemmelig og ikke kvindelige nok til at bære en graviditet. Det er FANTASTISK, men det er også hårdt og jeg synes det er enormt frigørende at vi fortæller åbent om ALLE aspekterne. Nu har jeg prøvet at stå på begge sider og ja....jeg er sikker på, at selvom "vi" forbander brokkeindlæggende langt væk, så er de enormt handy og trøstende i sidste ende.

Hej

Hvor er det godt skrevet, det du skriver her, det er jo nok svært at sætte sig ind i, hvordan det vil være, at være gravid med alt det der følger med  Ja måske endnu svære for en mand he he

mvh Michael

Anmeld

21. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes både at brokke indlæg og hygge indlæg er tilladt Jeg syntes bare at det er rigtig vigtigt at dele hele livet. Det er skønt og jeg elsker det...

Stort kram til alle.

Anmeld

21. marts 2010

NoName

Enig.

Anmeld

21. marts 2010

Bare mig..

Uha hvor har jeg bare tænkt meget på at sådan et indlæg burde oprettes. Hvorfor jeg ikke har gjort det, er nok fordi jeg ikke har vidst hvordan jeg skulle sige det.  dermed også sagt, at jeg er fuldkommen enig med dig.

Dog har jeg ikke dårlig samvittighed med, at jeg er gravid, og måske endda også selv om jeg faktisk ikke ønskede det. - Lige nu. Men jeg tænker tit på de kvinder og mænd der ikke kan blive gravide eller lave børn. - Forhåbentlig bare har lidt svære ved det. 
I hvertfald vil jeg også gerne rose jer for jeres gåpåmod, for jeg er ikke selv sikker på, at jeg kunne holde modet oppe så lang tid, som mange af jer har kæmpet.

Og så er det jo super dejligt at følge med på sidelinjen, og se når det så endelig lykkes. Jeg må indrømme, at de bedste indlæg er dem hvor det endelig er lykkedes.

Held og lykke til jer alle sammen, i fortjener det!  

Anmeld

21. marts 2010

Faith

Sussie&Lilje skriver:

Hejsa

Jeg har gået og tænkt på det sidste over det at være gravid, og det at prøve at blive gravid uden held.

Da jeg var gravid skrev jeg utallige indlæg om åh hvor min ryg gjorde ondt, og øv hvor var maven da efterhånden træls at bære rundt på til sidst osv. osv, ganske almindelige graviditets gene debatter.

Andre gør det også, og det er fuldt ud normalt og ganske forståeligt at man gør det, for frustrationerne skal ud på en eller anden måde ..

Men når jeg så sidder her bagefter, med min underskønne datter på knap 8 måneder, og har det fint, samtidigt med at jeg ser alle jer super skønne og fantastisk stærke kvinder der kæmper en kamp for at blive gravide og få jeres højeste ønske opfyldt, får jeg egentlig en rigtig grim smag i munden, for hvor må det bare være ekstremt svært at sidde og se indlæg med kvinder der brokker sig over almindelige graviditets gener, og så vågne hver dag, og kæmpe en kamp for selv at blive gravide ...

Jeg ville egentlig ikke så meget med dette indlæg, udover at sige, undskyld for alle de brokke indlæg om min graviditet, og sige

HOLD KÆFT HVOR ER I ALTSÅ SEJE SKØNNE KVINDER!

Jeg er så imponeret over jeres styrke, og hold da op hvor er der mange af jer, man kan se op til 

Sikke et flot og empatisk indlæg!

Anmeld

21. marts 2010

otlitrom

KaMa skriver:

Jeg tror det er svært at sætte sig ind i, hvor forfærdelig svært det er at være ufrivillig barnløs - krydret med gak-gak hormoner må man virkelig være lige til den lukkede. Jeg har kun været vidne til min tvillingesøster, som har kæmpet for at få børn. Hun var jo helt knækket, og var ikke gået helt forkert, hvis hun havde entréeret Center for Torturofre. Når det er sagt, så er vi jo på en baby side med alle aspekter og man skal overhoved ikke ha' det skidt med at brokke sig over graviditetsgener. Hvor skulle vi ellers gøre det? Alt der bliver skrevet er jo frivillig læsning. Jeg læser ikke om døde, handicappede og andre tragiske forløb. Det kan jeg ikke rumme nu. Kan en barnløs ikke holde ud at læse om graviditetsgener, så læser de vel heller ikke tråden, tænker jeg. Til sidst vil jeg tilføje, at der ikke går en dag, hvor jeg ikke er dybt taknemmelig for at mit lykkes - også selvom jeg blev sygemeldt fra uge 14 og skal være alene med tvillinger :-).

Bare lige en lidt kortere kommentar, da jeg synes jeg har uddybbet mig rigeligt om, at gravide ikke støder mig på nogen måde De irriterer mig bare lidt, med deres luksus-problemer

Jeg har sorteret kategorier her på baby.dk. Min forside står på "favoritter", hvor graviditet, børn i aldersgrupper og alt muligt andet med graviditet og børn er sorteret fra. Den består af OEF, Prøver at blive gravid, Barnløshedsbehandling og Kend din krop bl.a. Det er da tosset ikke at bruge den mulighed for at skåne mig selv, nu jeg har den Nogle gange slår jeg så over på "alle" kategorier, bare lige for at se, hvad der rør sig... Det er en fod funktion, og ja, jeg tager måske sky-klapper på. Men hvorfor ikke?

Tak til alle Jer der støtter "os"! Det betyder meget!

Anmeld

21. marts 2010

Bayze

Zafir skriver:

Jeg syntes både at brokke indlæg og hygge indlæg er tilladt Jeg syntes bare at det er rigtig vigtigt at dele hele livet. Det er skønt og jeg elsker det...

Stort kram til alle.

Jep - sådan må det være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.