Bare en lille ting ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

Ox.

Ansemusen skriver:

Jeg kan regne ud, at dit indlæg næsten må være møntet på mig (og andre som har oprettet lignende indlæg som mig), da jeg jo lige har oprettet et såkaldt 'brokke-indlæg'. Jeg er da ked af, at du ser det på den måde, som du gør. For jeg er bestemt ikke ked af at være gravid, og tænker hele tiden at det er det værd!!! Jeg elsker den lille i maven og kan ikke vente til han kommer ud  Skrev egentlig mest mit indlæg, fordi jeg ikke har kunne lave særlig meget de sidste par dage, og det er hårdt indimellem at føle sig delvist handicappet og have så ondt hele tiden! Jeg ved godt at der er mange barnløse eller par, som stadig prøver (og som det heldigvis lykkes for i fremtiden ) og jeg føler så inderligt med disse kvinder og par!! Men alt er jo relativt, og hvis man altid skal tænke over, hvor mange der har det værre, har man jo aldrig noget at brokke sig over i vores del af verden (tænker på de stakkels mennesker i de fattigste lande!). Men jeg synes det er okay indimellem at have lidt ondt af sig selv uden at det skal forstås som at man underkender at mange andre mennesker har det LANGT værre end en selv! For det ved jeg virkelig godt! Overvejede også at skrive i mit indlæg før, hvor glad og taknemmelig jeg er, men det gjorde jeg ikke, fordi jeg har givet udtryk for det rigtig mange gange herinde i andre tråde og fordi jeg lige i den situation følte at det var lidt 'piv' med alle de smerter. Og så ville jg ligeledes få andre i samme situation til at føle, at de ikke er alene!

Jeg er ked af hvis jeg har stødt nogen på nogen måde

Nej det må du bestemt ikke tro!

Det var faktisk bare noget jeg har tænkt over længe og fordi jeg har en veninde der også har svært ved at kunne blive gravid, og så kom jeg til at tænke på alle de skønne kvinder herinde jeg læser om hver dag der kæmper og kæmper ...

Jeg tror bestemt heller ikke der er nogen der opretter de indlæg med tanke om at gære andre ondt, tværtimod, som jeg også skrev først er det fuldt forståeligt, man skal jo også ud med det når man har det sådan, det var mest fordi jeg kom til at tænke på hvor hårdt det må være til tider, at være dem der sidder på den anden side, og gerne vil stå i "samme situation" men ikke har nemt ved at komme dertil ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Ox.

kitty skriver:

Sikke et vidunderligt indlæg! Hvor er det smukt, at du kan se så langt ud over din egen næsetip. Det er jeg ikke i tvivl om at du kan! Men at du skriver åbenlyst at du tænker på "os"! Jeg er jo "en af dem"... Og ja, det kan være svært at høre om Jeres skide kvalme, eller stikken i underlivet eller vand i hænderne... Men det er jo jeres verden. Det er der hvor I befinder jer. Jeres virkelighed. Og den kan ingen tage fra Jer! Jeg tør godt at indrømme at jeg nogle gange bander det laaaangt væk. Lidt a'la "I sku bare vide.. Bare én dag!" Men det er jo ikke din eller nogen andens skyld, at jeg ikke er blevet gravid efter 25 mdr...

Jeg synes det er virkelig stort at du kan prøve at se det i et andet perspektiv! TAK! Det rør mig dybt! Jeg ser ikke altid mig selv som en stærk kvinde -tvært imod. Men jeg er det jo på en eller anden vis, for ellers  tog jeg jo ikke kampen op igen og igen.. og igen!

Smukt indlæg! TAK!

Du ER super stærk, som du selv siger, rejser du dig igen hver gang, og DET beundre jeg så ufatteligt meget!  

Anmeld

20. marts 2010

Ansemusen

Sussie&Lilje skriver:

Nej det må du bestemt ikke tro!

Det var faktisk bare noget jeg har tænkt over længe og fordi jeg har en veninde der også har svært ved at kunne blive gravid, og så kom jeg til at tænke på alle de skønne kvinder herinde jeg læser om hver dag der kæmper og kæmper ...

Jeg tror bestemt heller ikke der er nogen der opretter de indlæg med tanke om at gære andre ondt, tværtimod, som jeg også skrev først er det fuldt forståeligt, man skal jo også ud med det når man har det sådan, det var mest fordi jeg kom til at tænke på hvor hårdt det må være til tider, at være dem der sidder på den anden side, og gerne vil stå i "samme situation" men ikke har nemt ved at komme dertil ..

Uden tvivl! Og det forstår jeg også godt, men der skal være plads til os alle og vores små som store problemer  i mit tilfælde et lille problem, set i et større perspektiv! Men derfor gør det sgu ondt alligevel - omend ikke nær så ondt som den smerte man føler indeni, når graviditetstesten gang på gang er negativ! Noget jeg ofte tænker på - det gør mig SÅ ondt!!

Anmeld

20. marts 2010

otlitrom

Ansemusen skriver:

Uden tvivl! Og det forstår jeg også godt, men der skal være plads til os alle og vores små som store problemer  i mit tilfælde et lille problem, set i et større perspektiv! Men derfor gør det sgu ondt alligevel - omend ikke nær så ondt som den smerte man føler indeni, når graviditetstesten gang på gang er negativ! Noget jeg ofte tænker på - det gør mig SÅ ondt!!

Du har aldrig stødt mig! Synes bare lige du skulle vide det.

Som jeg prøvede at skrive i mit indlæg, så er det jo din virkelighed.. Selvfølgelig er det det du tænker på, de problemer du har.. det du ynker over Hvad ellers?

Min irritation ligger i min misundelse. Jeg skal også nok brokke mig, når jeg engang får de to streger

Anmeld

20. marts 2010

oo

puha hvor blev jeg rørt over det her indlæg!! jeg har selv siddet utallige gange og tænkt "hold jeres dumme, forkælede kæft" når jeg læste brokke indlæg fra gravide og jeg har såååå tit skrevet, at hvis bare jeg fik lov at blive gravid, så skulle jeg tage alle gener med ophøjet ro. nu er jeg der så...med et brød i ovnen...og generne er ...!! ja, de er dominerende og da jeg skrev mit eget brokkeindlæg for nogle uger siden, gjorde jeg det inde på navlestrengen fordi jeg skammede mig sådan over at jeg var blevet en af "dem" - de forkælede gravide i virkeligheden tror jeg, at det er sindssygt sundt at vi allesammen er så ærlige omkring oplevelsen af graviditet, for tænk hvis vi holdt vores mund og malede det lyserødt, så når Kitty og Thilde og Kudsk og Mia Maia og VBN og alle de andre sidder med deres to streger og tænker "PUUUUH!", så ville de tro, at de var dybt utaknemmelig og ikke kvindelige nok til at bære en graviditet. Det er FANTASTISK, men det er også hårdt og jeg synes det er enormt frigørende at vi fortæller åbent om ALLE aspekterne. Nu har jeg prøvet at stå på begge sider og ja....jeg er sikker på, at selvom "vi" forbander brokkeindlæggende langt væk, så er de enormt handy og trøstende i sidste ende.

Men et DEJLIGT indlæg, som man kun kan blive rørt over

Anmeld

20. marts 2010

Ox.

Ansemusen skriver:

Helt sikkert!

Jeg var jo også selv en af dem der skrev brokkeindlæg dengang, og man tænker jo ikke rigtig over det når man gør det, det er også førdt nu, og hun er 8 måneder trods alt, jeg kom til at tænke på det, så dette indlæg var egentlig mest en hyldest fordi jeg bare synes de er så super seje og stærke!!

Anmeld

20. marts 2010

Ox.

Tjuhl skriver:

puha hvor blev jeg rørt over det her indlæg!! jeg har selv siddet utallige gange og tænkt "hold jeres dumme, forkælede kæft" når jeg læste brokke indlæg fra gravide og jeg har såååå tit skrevet, at hvis bare jeg fik lov at blive gravid, så skulle jeg tage alle gener med ophøjet ro. nu er jeg der så...med et brød i ovnen...og generne er ...!! ja, de er dominerende og da jeg skrev mit eget brokkeindlæg for nogle uger siden, gjorde jeg det inde på navlestrengen fordi jeg skammede mig sådan over at jeg var blevet en af "dem" - de forkælede gravide i virkeligheden tror jeg, at det er sindssygt sundt at vi allesammen er så ærlige omkring oplevelsen af graviditet, for tænk hvis vi holdt vores mund og malede det lyserødt, så når Kitty og Thilde og Kudsk og Mia Maia og VBN og alle de andre sidder med deres to streger og tænker "PUUUUH!", så ville de tro, at de var dybt utaknemmelig og ikke kvindelige nok til at bære en graviditet. Det er FANTASTISK, men det er også hårdt og jeg synes det er enormt frigørende at vi fortæller åbent om ALLE aspekterne. Nu har jeg prøvet at stå på begge sider og ja....jeg er sikker på, at selvom "vi" forbander brokkeindlæggende langt væk, så er de enormt handy og trøstende i sidste ende.

Helt enig!!  Dejligt der er plads til alle, på det punkt synes jeg aldrig der har været nogle stridigheder herinde, og det er rigtig rigtig dejligt!

Sad også nærmest og jublede da du skrev "se lige hvad vi har lavet" har jo fulgt dig fra dag 1 dag jeg var herinde, og det gør bare en så glad at se når det lykkedes når i kæmper/har kæmpet så meget som i gør!

Anmeld

20. marts 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

.... fordi du er dig!

Anmeld

21. marts 2010

Vial

Jeg tror det er svært at sætte sig ind i, hvor forfærdelig svært det er at være ufrivillig barnløs - krydret med gak-gak hormoner må man virkelig være lige til den lukkede. Jeg har kun været vidne til min tvillingesøster, som har kæmpet for at få børn. Hun var jo helt knækket, og var ikke gået helt forkert, hvis hun havde entréeret Center for Torturofre. Når det er sagt, så er vi jo på en baby side med alle aspekter og man skal overhoved ikke ha' det skidt med at brokke sig over graviditetsgener. Hvor skulle vi ellers gøre det? Alt der bliver skrevet er jo frivillig læsning. Jeg læser ikke om døde, handicappede og andre tragiske forløb. Det kan jeg ikke rumme nu. Kan en barnløs ikke holde ud at læse om graviditetsgener, så læser de vel heller ikke tråden, tænker jeg. Til sidst vil jeg tilføje, at der ikke går en dag, hvor jeg ikke er dybt taknemmelig for at mit lykkes - også selvom jeg blev sygemeldt fra uge 14 og skal være alene med tvillinger :-).

Anmeld

21. marts 2010

Winnie

Sussie&Lilje skriver:

Hejsa

Jeg har gået og tænkt på det sidste over det at være gravid, og det at prøve at blive gravid uden held.

Da jeg var gravid skrev jeg utallige indlæg om åh hvor min ryg gjorde ondt, og øv hvor var maven da efterhånden træls at bære rundt på til sidst osv. osv, ganske almindelige graviditets gene debatter.

Andre gør det også, og det er fuldt ud normalt og ganske forståeligt at man gør det, for frustrationerne skal ud på en eller anden måde ..

Men når jeg så sidder her bagefter, med min underskønne datter på knap 8 måneder, og har det fint, samtidigt med at jeg ser alle jer super skønne og fantastisk stærke kvinder der kæmper en kamp for at blive gravide og få jeres højeste ønske opfyldt, får jeg egentlig en rigtig grim smag i munden, for hvor må det bare være ekstremt svært at sidde og se indlæg med kvinder der brokker sig over almindelige graviditets gener, og så vågne hver dag, og kæmpe en kamp for selv at blive gravide ...

Jeg ville egentlig ikke så meget med dette indlæg, udover at sige, undskyld for alle de brokke indlæg om min graviditet, og sige

HOLD KÆFT HVOR ER I ALTSÅ SEJE SKØNNE KVINDER!

Jeg er så imponeret over jeres styrke, og hold da op hvor er der mange af jer, man kan se op til 

Super fint indlæg  Bare pas på du ikke giver dig selv dårlig samvittighed, for dine "brokke" inglæg, er jo ikke skrevet for at genere nogen, vel ?  Men at støtte dem der kæmper for at få børn, det er flot  Nu har jeg ikke prøvet at være barnløs og kæmpe for at blive gravid, men synes at det var hårdt at stå med den ene negative test efter den anden, selv om det ikke var første barn f.eks var den yngste 3 år undervejs....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.