Føler du dig nogle gange ensom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

Sjl-msl-Mkl

Anonym skriver:

Tusind tak for dit knus . Føler næsten jeg ikke har fortjent alle jeres knus..her sidder jeg og er anonym og så er I bare så skide søde ved mig....men da jeg normalt er en del aktiv her på siden, har jeg bare ikke mod til at stille op. Håber I kan tilgive mig!

Din taktik lyder god, du har ret, når den følelse melder sig kører tingene ikke. Men hvad gør du så, hvad tvinger du dig selv ud i??

Er så glad for at høre jeg ikke er alene om denne følelse - og hvor er I bare skønne

Selvfølgelig skal du da have knus, også selvom du er ano...

Jeg har tvunget mig selv i skole her i januar, påtrods af jeg har haft en deprision(staves?) i mange år. Før det tvang jeg mig selv til og finde noget jeg godt kan lidt, fand ud af jeg er kreativ, knytte og meget andet. Her hvor jeg bor er der kurser man kan komme på.. Måske du skulle til og tænke over nogen hobbyer og sådanne ting du kunne gå op i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Anonym trådstarter

DatterMalou skriver:

Selvfølgelig skal du da have knus, også selvom du er ano...

Jeg har tvunget mig selv i skole her i januar, påtrods af jeg har haft en deprision(staves?) i mange år. Før det tvang jeg mig selv til og finde noget jeg godt kan lidt, fand ud af jeg er kreativ, knytte og meget andet. Her hvor jeg bor er der kurser man kan komme på.. Måske du skulle til og tænke over nogen hobbyer og sådanne ting du kunne gå op i??

Tak Ja, jeg burde måske finde nogle hobbyer, så det hele ikke kun er mand, børn og job. Jeg gør faktisk aldrig noget for mig selv, KUN for mig....jeg prioriterer nok børnene højere, hvilket jeg godt nu kan se ikke altid får den bedste effekt, da jeg er mor med stort M, men jeg er osse et menneske.

Anmeld

20. marts 2010

Sjl-msl-Mkl

Anonym skriver:

Tak Ja, jeg burde måske finde nogle hobbyer, så det hele ikke kun er mand, børn og job. Jeg gør faktisk aldrig noget for mig selv, KUN for mig....jeg prioriterer nok børnene højere, hvilket jeg godt nu kan se ikke altid får den bedste effekt, da jeg er mor med stort M, men jeg er osse et menneske.

Jeg er også MOR med stort M, men for at jeg kan blive ved med og være det, så er jeg nød til og lave noget for mig selv nogen gange. Jeg er begyndt og elske mit liv som det er nu, jeg nyder hver et sekundt med min datter og kæreste..

Jeg håber du også kommer til og have det sådan. Rom blev ikke bygget på een dag, men tæt på.

Anmeld

20. marts 2010

Anonym trådstarter

DatterMalou skriver:

Jeg er også MOR med stort M, men for at jeg kan blive ved med og være det, så er jeg nød til og lave noget for mig selv nogen gange. Jeg er begyndt og elske mit liv som det er nu, jeg nyder hver et sekundt med min datter og kæreste..

Jeg håber du også kommer til og have det sådan. Rom blev ikke bygget på een dag, men tæt på.

Du har ret - tak for svar . Jeg må til at tænke anderledes og komme lidt mere ud på de baner, jeg normalt ikke kommer.

Anmeld

20. marts 2010

Sjl-msl-Mkl

Anonym skriver:

Du har ret - tak for svar . Jeg må til at tænke anderledes og komme lidt mere ud på de baner, jeg normalt ikke kommer.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

20. marts 2010

Anonym trådstarter

DatterMalou skriver:

Held og lykke med det hele.

Tusind tak - og tak for din tid, du har været en stor hjælp

Anmeld

20. marts 2010

Ansemusen

Jeg er ked af at høre, at du har det som du har det, det lyder rigtig trist! Men som de andre skriver, så må du selv gøre noget for at ændre situationen, selvom jeg godt ved det kan være smadder svært  Men det ene tager som regel det andet, så når man kommer ud i uvante situationer, hvor man møder andre mennesker end dem man plejer, så sker der nye ting, så som at man lærer nye mennesker at kende, mennesker som måske senere bliver til gode venner! Husk dog, at tage det stille og roligt, når du lærer nogen at kende, folk bliver af og til skræmte, hvis man straks synes man skal være bedste venner. Men måske starte med at snakke sammen det sted man nu mødes og måske tage initiativ til at tage en tur på café, hvilket jo ikke er lige så intimt som hvis man inviterer personen hjem. Og så tager det ene som sagt ofte det andet

Jeg er ikke i tvivl om, at du er en rigtig god mor og elsker dine børn himmelhøjt og vil gøre det allerbedste for dem! Du skal bare huske, at dine børn også bliver glade af at have en glad mor! Så du kan sagtens tillade dig at have tid for dig selv, tid uden børn - for så er du tanket med overskud når du kommer hjem igen og kan være en endnu bedre og mere glad mor (og kone for den sags skyld).

Jeg ønsker det bedste for dig

Anmeld

21. marts 2010

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Jeg er ked af at høre, at du har det som du har det, det lyder rigtig trist! Men som de andre skriver, så må du selv gøre noget for at ændre situationen, selvom jeg godt ved det kan være smadder svært  Men det ene tager som regel det andet, så når man kommer ud i uvante situationer, hvor man møder andre mennesker end dem man plejer, så sker der nye ting, så som at man lærer nye mennesker at kende, mennesker som måske senere bliver til gode venner! Husk dog, at tage det stille og roligt, når du lærer nogen at kende, folk bliver af og til skræmte, hvis man straks synes man skal være bedste venner. Men måske starte med at snakke sammen det sted man nu mødes og måske tage initiativ til at tage en tur på café, hvilket jo ikke er lige så intimt som hvis man inviterer personen hjem. Og så tager det ene som sagt ofte det andet

Jeg er ikke i tvivl om, at du er en rigtig god mor og elsker dine børn himmelhøjt og vil gøre det allerbedste for dem! Du skal bare huske, at dine børn også bliver glade af at have en glad mor! Så du kan sagtens tillade dig at have tid for dig selv, tid uden børn - for så er du tanket med overskud når du kommer hjem igen og kan være en endnu bedre og mere glad mor (og kone for den sags skyld).

Jeg ønsker det bedste for dig

Tusind tak for dit indlæg - hvor er du sød .

Jeg har virkelig taget alle jeres råd til mig, så i dag har jeg planlagt en tur i skoven, få klaret tankerne - bruge jeres råd, og så vil jeg allerede i næste uge starte til noget holdtræning eller lignende. Tak for jeres hjælp alle sammen

Anmeld

21. marts 2010

MariaJ

Anonym skriver:

Jeg sidder lige nu og føler mig enormt ensom.....jeg har mand og børn, så helt ensom er jeg jo ikke...men....jeg føler bare ikke jeg er god nok her i livet. Jeg har ingen veninder jeg ser mere, jeg har intet liv andet end mine børn, min mand's og mit forholde er nærmest blevet et bror/søster forhold..jeg savner så meget lideskaben og alt det et forhold indebærer..min mand siger det nok skal komme igen, han har nogle personlige problemer som har styret det hele i mange år. Jeg føler mig bare så ensom..jeg er ikke en del af indercirklen hos min bror og svigerinde, vi er nok mere bare bekendte. Ingen spørger til mig eller viser interesse, jeg er bare så ked.

Jeg har prøvet at tale med dem om det, men enten har de for travlt pga job og børn eller osse har de bare nok i dem selv....jeg har osse børn, men savner da stadig et fællesskab ved siden af.

Kender du denne følelse af ensomhed? Jeg ved ikke hvordan jeg skal bryde ud af den og kunne sige: fuck dem, jeg er god nok som jeg er og give mig selv et skulderklap....!

Anonym og trist

Det kan jeg rigtig godt genkende. Vi er flyttet flere gange de seneste år, og hver gang meget langt fra hvor vi boede før, og det har virkelig været en udfordring at få en ny vennekreds. Jeg savner især at have veninder som jeg ser alene. Vi har efterhånden fået nogle vennepar, som vi ser i fællesskab, men for det første er vi slet ikke tætte med dem på den måde jeg var med mine gamle veninder, og for det andet kan der jo være ting man har lyst til at vende med en veninde uden at mændene og indtil flere børn er til stede.

Faktisk håber jeg lidt at vores kommende barn kommer til at give adgang til nogle fællesskaber, og til at lære andre kvinder at kende. Vi er kommet sent i gang med at få børn, og jeg synes det har været ekstra svært at komme ind i det sociale liv på nye steder, fordi alle andre på vores alder er så optaget med børn og familie og næsten alle sociale forbindelser bliver skabt via børnene. De andre par vi kender, som i nogle tilfælde også har været nytilflyttere, har som regel skaffet sig en vennekreds via folk de kender fra børnehaven/skolen eller børnenes fritidsaktiviteter. Vi har lange uddannelser og arbejder stort set sammen med folk, der også går op i deres arbejde, og dermed lever travle familieliv, hvor de prioriterer deres egen lille kernefamilie, når de først kommer hjem. Det hjælper heller ikke at norsk kultur er om muligt endnu mere hjemme- og privatlivsfokuseret end den danske. Man skal virkelig kende folk godt før man kan gøre sig håb om at blive inviteret indenfor i familiedomicilet.  

Jeg savner tit at have nogen at snakke med om de ting som ikke lige interesserer min mand, eller som jeg bare har lyst til at lufte med andre. Vi har et godt parforhold, men man har jo brug for lidt input udefra også. Jeg savner også at have en man bare kan ringe til for at sludre lidt eller gå på cafe med eller se en pigefilm, som manden ikke gider at se osv. Lidt øv at det er så svært at finde, når der faktisk er så mange af os herinde, der gerne vil have flere veninder.

Maria

Anmeld

21. marts 2010

CS

Anonym skriver:

Jeg sidder lige nu og føler mig enormt ensom.....jeg har mand og børn, så helt ensom er jeg jo ikke...men....jeg føler bare ikke jeg er god nok her i livet. Jeg har ingen veninder jeg ser mere, jeg har intet liv andet end mine børn, min mand's og mit forholde er nærmest blevet et bror/søster forhold..jeg savner så meget lideskaben og alt det et forhold indebærer..min mand siger det nok skal komme igen, han har nogle personlige problemer som har styret det hele i mange år. Jeg føler mig bare så ensom..jeg er ikke en del af indercirklen hos min bror og svigerinde, vi er nok mere bare bekendte. Ingen spørger til mig eller viser interesse, jeg er bare så ked.

Jeg har prøvet at tale med dem om det, men enten har de for travlt pga job og børn eller osse har de bare nok i dem selv....jeg har osse børn, men savner da stadig et fællesskab ved siden af.

Kender du denne følelse af ensomhed? Jeg ved ikke hvordan jeg skal bryde ud af den og kunne sige: fuck dem, jeg er god nok som jeg er og give mig selv et skulderklap....!

Anonym og trist

Uha søde ven, kender det al for godt - ensomhed var min tro følgesvend i rigtig mange år og jeg følte mig fanget i min egen osteklokke, med destruktivt mønster og dårlige tanker om mig selv. Jeg havde det som om livet bare gik videre og jeg sad fast. Jeg var ked af det og trist - men det behøver ikke at være sådan! Jeg arbejdede med at bryde mit mønster og give mig selv det jeg havde brug for og ikke mindst styrked mit selvværd og min selvfølelse.

Du er altid velkommen til at kigge forbi min hj. side - måske der er noget der kan hjælpe dig på vej.

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.