sygesikring damnark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

Becks

Jeg er ikke medlem, de vil ikke have mig derinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
BlyViol skriver:

ja jeg har jo også været medlem under mine forældre til jeg var 16, men den anden dag gik det op for mig at jeg sgu da ik er 16 længere, og da jeg har et "stort" medicinforbrug pga. blærebetændelse og nyresvigt, jamen så kunnde de jo være godt at tilmelde sig - og jeg er "helbredt" på papirerne, så kan godt blive medlem heldigvis.

Dumt din mand ikke vil være medlem, også det jeg prøvet at forklare min kæreste - at det er virkelig dumt af ham, for selvom han ikke har været syg i 30 år, så klapper fælden sgu den dag han så bliver syg..

mænd!!

Dejligt, at du kunne blive medlem uden problemer

Jeg har prøvet, at forklare min mand, at det er dum ikke, at være medlem - men det kan han ikke rigtig se, hm hm hm

Anmeld

19. marts 2010

Vidunderligeunger

ka-ri-na skriver:

nu er jeg nødt til at spørge...

vil de godt optage dig når du nu har noget kronisk med nyrerne?

de vil ikke optage mig før der er gået et år uden fys... og så bliver det også besværligt, da jeg jo har nedslidt ryg...

ja det vil de godt. det er over 12 mdr. siden jeg har været i beh. for noget med nyrerne (pga ventetid og graviditet) og blærebetændelse anses ikke for at være "alvorligt". 

Anmeld

19. marts 2010

Vidunderligeunger

MoarHvidovre skriver:

Dejligt, at du kunne blive medlem uden problemer

Jeg har prøvet, at forklare min mand, at det er dum ikke, at være medlem - men det kan han ikke rigtig se, hm hm hm

ja okay, men så må han jo også selv om det kan man sige.. bare dig og dine børn er forsikret

Jeg har aldrig ejet en forsikring, men synes man skylder sig selv det.

Anmeld

19. marts 2010

Ni-ko-li-ne

BlyViol skriver:

ja det vil de godt. det er over 12 mdr. siden jeg har været i beh. for noget med nyrerne (pga ventetid og graviditet) og blærebetændelse anses ikke for at være "alvorligt". 

uh, jeg glæder mig til jeg også kan blive medlem:0)

Anmeld

19. marts 2010

Balderson

Gruppe 5 er et godt valg.. Man kan selvfølgelig også godt vælge de andre trin, men de er som sagt dyrere..

Vi er alle medlem herhjemme og jeg har fra barns ben være medlem, og jeg valgte frivilligt at forsætte med det og betalte selv for det efter de fyldte 16 år ;0)

Når din mand vælger kun at betale de 99kr, som på basis, så er han slet ikke dækket ind som du er på trin 5..

Er han klar over det?

Anmeld

19. marts 2010

Vidunderligeunger

Balderson skriver:

Gruppe 5 er et godt valg.. Man kan selvfølgelig også godt vælge de andre trin, men de er som sagt dyrere..

Vi er alle medlem herhjemme og jeg har fra barns ben være medlem, og jeg valgte frivilligt at forsætte med det og betalte selv for det efter de fyldte 16 år ;0)

Når din mand vælger kun at betale de 99kr, som på basis, så er han slet ikke dækket ind som du er på trin 5..

Er han klar over det?

ja det er jo det jeg prøver at forklare ham - men han siger han ik har været syg d sidste 30 år så det bliver han heller ik.. vestjyde?? ja!! 

det er pisse irriterende - men som eva så klogt sagde, så er det jo hans problem... 

Anmeld

19. marts 2010

MyBaby

Herhjemme er jeg medlem i gr. 5 og har altid været det. Jeg synes godt, det kan betale sig i forhold til tandlæge, briller osv - og så er vores baby-på-vej jo også dækket ind under mig til det bliver 16 år!

Min kæreste er dog også kun medlem af basisgr. og får dermed ikke noget tilskud. Men det eneste han ville få tilskud til, er tandlægen, idet han ikke ellers bruger briller, medicin eller andet - og når bare han er medlem af basisgr. kan han jo rykke op til en anden gr., hvis han skulle få brug for det på et senere tidspunkt (han har været medlem i flere år, så han kan til enhver tid rykke op). Så jeg synes faktisk, det er fint, at han "kun" er medlem af basisgr., idet det ellers ville være en for stor udgift hvert år i forhold til, hvad han ville få for det.

Jeg ved ikke helt, om jeg har misforstået dig, men det fungerer desværre ikke sådan, at man får noget tilbage, hvis ikke man bruger forsikringen - på den måde er det jo ligesom alle andre forsikringer, hvor man betaler ind i mange år, uden måske nogensinde egentlig at få brug for dem (heldigivs)!

Anmeld

19. marts 2010

Vidunderligeunger

MyBaby skriver:

Herhjemme er jeg medlem i gr. 5 og har altid været det. Jeg synes godt, det kan betale sig i forhold til tandlæge, briller osv - og så er vores baby-på-vej jo også dækket ind under mig til det bliver 16 år!

Min kæreste er dog også kun medlem af basisgr. og får dermed ikke noget tilskud. Men det eneste han ville få tilskud til, er tandlægen, idet han ikke ellers bruger briller, medicin eller andet - og når bare han er medlem af basisgr. kan han jo rykke op til en anden gr., hvis han skulle få brug for det på et senere tidspunkt (han har været medlem i flere år, så han kan til enhver tid rykke op). Så jeg synes faktisk, det er fint, at han "kun" er medlem af basisgr., idet det ellers ville være en for stor udgift hvert år i forhold til, hvad han ville få for det.

Jeg ved ikke helt, om jeg har misforstået dig, men det fungerer desværre ikke sådan, at man får noget tilbage, hvis ikke man bruger forsikringen - på den måde er det jo ligesom alle andre forsikringer, hvor man betaler ind i mange år, uden måske nogensinde egentlig at få brug for dem (heldigivs)!

hm, så har jeg vidst misforstået noget.. men der står en rubrik med hvor ofte man vil ha tilskuddet betalt, månedlig, pr. kvartal, halvårlig eller hvert år? hvad betyder det så?

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

Jeg er ikke medlem, og mine forældre har heller ikke været det. Vi har 7-9-13 været forskånet for sygdomme, vilde tandlægeindgreb osv. Jeg har dog overvejet at melde mig ind efter jeg har fået Laura

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.