Herhjemme er jeg medlem i gr. 5 og har altid været det. Jeg synes godt, det kan betale sig i forhold til tandlæge, briller osv - og så er vores baby-på-vej jo også dækket ind under mig til det bliver 16 år!
Min kæreste er dog også kun medlem af basisgr. og får dermed ikke noget tilskud. Men det eneste han ville få tilskud til, er tandlægen, idet han ikke ellers bruger briller, medicin eller andet - og når bare han er medlem af basisgr. kan han jo rykke op til en anden gr., hvis han skulle få brug for det på et senere tidspunkt (han har været medlem i flere år, så han kan til enhver tid rykke op). Så jeg synes faktisk, det er fint, at han "kun" er medlem af basisgr., idet det ellers ville være en for stor udgift hvert år i forhold til, hvad han ville få for det.
Jeg ved ikke helt, om jeg har misforstået dig, men det fungerer desværre ikke sådan, at man får noget tilbage, hvis ikke man bruger forsikringen - på den måde er det jo ligesom alle andre forsikringer, hvor man betaler ind i mange år, uden måske nogensinde egentlig at få brug for dem (heldigivs)!
Anmeld