Ultralydsscanning/gennemscanning og køn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

Vial

Jeg synes, det er helt fint, at du koncentrere dig om kønnet til MD. Man kan da tids nok tænke på misdannelser, hvis det skulle blive aktuelt! Det giver da bare unødige bekymringer. Så længe undersøgelsen bliver foretaget og resultatet af den foreligger kan alle andre da være hamrende ligeglade med, hvad den gravide fokuserede på. Frækt bliver det da aldrig - jo, hvis den gravide nægtede at få resultatet, men kunne ville ha' køn at vide, så var det misbrug. Der hvor jeg skal kønsscannes - kan ikke vente til MD - der skal man være fulde 17 uger. Jeg har dog fået lov, når jeg er 16+6. Glæder mig det er på næste fredag :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Jeg synes, det er helt fint, at du koncentrere dig om kønnet til MD. Man kan da tids nok tænke på misdannelser, hvis det skulle blive aktuelt! Det giver da bare unødige bekymringer. Så længe undersøgelsen bliver foretaget og resultatet af den foreligger kan alle andre da være hamrende ligeglade med, hvad den gravide fokuserede på. Frækt bliver det da aldrig - jo, hvis den gravide nægtede at få resultatet, men kunne ville ha' køn at vide, så var det misbrug. Der hvor jeg skal kønsscannes - kan ikke vente til MD - der skal man være fulde 17 uger. Jeg har dog fået lov, når jeg er 16+6. Glæder mig det er på næste fredag :-)

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

KaMa skriver:

Lige præcis. Mange er jo meget fokuseret på kønnet frem for misdannelser, men selvfølgelig tænker man da over det. Jeg havde endnu ikke besluttet om jeg ville have kønnet at vide til MD, og spekulerede ikke i om der var misdannelser eller ej.

K.h. Linda

Anmeld

22. marts 2010

Louisesam

myprincess skriver:

Jeg tror sagtens de kan se kønnet i uge 17, nogle får det allerede at vide til NF og jeg synes det er helt okay du tager MD for at se hvad kønnet er

Hvis det er for tidligt du kommer til at de kan lave en fuld MD så får du vist bare en ny tid og det er da altid dejligt at se barnet en ekstra gang 

Jeg har da også takket ja til NF selvom jeg ikkke ville vælge at få lavet en moderkage biopsi hvis risiko tallene er under 1:300 da jeg har gjort op med mig selv at hvis jeg skulle få et barn med DS så er det det jeg får Men jeg gæder mig bare så meget til at se den lille

Synes det er rigtig sejt at du har den holdning mht. Down syndrom fra starten! Det er for de fleste et rigtig svært emne...

Men tak for opbekningen, jeg ser det også bare som et tilbud man får, og så må man da helt selv om, af hvilke grunde, man takker ja til det tilbud!  

Skal selv til nakkefoldsscanning på fredag, og min kæreste og jeg glæder os så meget til at se hvad vi sammen har skabt for første gang  

Anmeld

22. marts 2010

Louisesam

KaMa skriver:

Tak for moralsk støtte

Præcis min tanke... Uh, ja der er ikke længe til næste fredag, krydser fingre for at man kan se det, så spændingen kan forløses 

Anmeld

22. marts 2010

Livsmor

Hvis det var mig, så ville jeg nok vælge at ringe og høre. Jeg var i uge 20+4 da jeg var afsted, og fik afvide, at så var alt meget tydligere.

Ved vores MD sagde scanningsdamen, at hun IKKE scannede efter køn, det var ikke det hun var der for. For os var det helt iorden, da vi ikke vil vide kønnet på forhånd. Men var da blevet grimt skuffet, hvis man have regnet med at få det afvide. Man kan også være uheldig, at barnet ligger så man ikke kan se det.

God fornøjelse, både med MD og resten af graviditeten.

Mvh Karina (uge 21+2)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.