Ultralydsscanning/gennemscanning og køn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.274 visninger
25 svar
0 synes godt om
18. marts 2010

Louisesam

Jeg har lige fået et brev ind ad døren, hvor jeg bliver tilbudt en tid til ultralydsscanning (18-20 ugers scanningen) - den ligger bare i min 17. uge af graviditeten! De må have lavet en fejl på hospitalet, for jeg blev også indkaldt til jordemoderen 2-3 uger for tidligt i forhold til, hvad der er normalt!

Det jeg tænker er så, om jeg skal ringe ind og få ændret datoen, i tilfælde af, at man ikke kan se kønnet så tidligt, eller om jeg bare skal lade som ingenting og håbe på, at kønnet kan afsløres allerede i uge 17....

Nogle der er blevet scannet i uge 17 eller før i deres graviditet og fik kønnet at vide??? Jeg har fået at vide af en, som er mor til 2, at man faktisk kan være heldig at se det allerede i 16. uge, hvis altså barnet ligger rigtigt...?! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

oo

jeg ville jo nok tænke en del mere på om de kan se de ting de skal kunne se ved misdannelsesscanningen end jeg ville tænke på om jeg kunne se kønnet! uanset hvad er det nok en god ide lige at høre dem ad, om du ikke skal vente en uges tid med scanningen...

Anmeld

18. marts 2010

smokin

Tjuhl skriver:

jeg ville jo nok tænke en del mere på om de kan se de ting de skal kunne se ved misdannelsesscanningen end jeg ville tænke på om jeg kunne se kønnet! uanset hvad er det nok en god ide lige at høre dem ad, om du ikke skal vente en uges tid med scanningen...

kønnet er sku ikke det vigtige til MD.

Anmeld

18. marts 2010

Louisesam

Det kommer jo helt an på, hvorfor man har valgt at takke ja til scanningen! Der er jo nogle derude, som ikke bekymrer sig så meget om misdannelser...

Men ja, jeg kom også i tanker om, at det kunne lyde som om at det eneste den scanning handler om er kønnet, og jeg tænker bestemt også over misdannelser! Jeg tænker også lidt at man måske skulle ringe derind og snakke med dem om det, og hvis alt ellers kan ses i uge 17 og kønnet oveni også kan afsløres (hvis barnet ligger rigtigt), at man så bare skulle beholde tiden... hvis de selvfølgelig så siger god for det...

Anmeld

18. marts 2010

smokin

Louisesam skriver:

Det kommer jo helt an på, hvorfor man har valgt at takke ja til scanningen! Der er jo nogle derude, som ikke bekymrer sig så meget om misdannelser...

Men ja, jeg kom også i tanker om, at det kunne lyde som om at det eneste den scanning handler om er kønnet! Jeg tænker også lidt at man måske skulle ringe derind og snakke med dem om det, og hvis alt ellers kan ses i uge 17 og kønnet oveni også kan afsløres (hvis barnet ligger rigtigt), at man så bare skulle beholde tiden... hvis de selvfølgelig så siger god for det...

Men man skal nok ikke vælge MD hvis det er for at se kønnet - så skal man nok hellere betale sig fra det. Og baby kan skam ligge forkert ligemeget hvor meget de prøver OGSÅ selvom du er i uge 17 eller 20 - det har absolut ingen betydning. 
Min baby lå fx. ikke lige til og de måtte scanne en ekstra dag.

Jeg synes det er frækt at takke ja tak til MD for at få kønnet af vide, det er slet ikke det den scanning er beregnet til.

Anmeld

18. marts 2010

NoName

Louisesam skriver:

Men ja, jeg kom også i tanker om, at det kunne lyde som om at det eneste den scanning handler om er kønnet, og jeg tænker bestemt også over misdannelser! Jeg tænker også lidt at man måske skulle ringe derind og snakke med dem om det, og hvis alt ellers kan ses i uge 17 og kønnet oveni også kan afsløres (hvis barnet ligger rigtigt), at man så bare skulle beholde tiden... hvis de selvfølgelig så siger god for det...

Kønnet bruger de ikke ret meget tid på til MD. Og de siger det kun hvis de er helt sikre.

Tror der blev brugt ca. 30 sek. og fik svaret muligvis en pige, men er langt fra sikker da navlesnor ligger i vejen.

Og til MD er det jo heller ikke det vigtigste med kønnet.

Synes da også at du skal spørge om det ikke er for tidligt du er blevet kaldt ind.

Knus

Anmeld

18. marts 2010

Anne85

Jeg tænker umiddelbart at der er en grund til at scanningen ligger hvor den gør... Så jg tænker at barnet ikke er nok udviklet i uge 17... Jeg ville ringe derind og gøre dem klart at de har lavet en fejl og få en ny tid.

Men ik på dEn baggrund at det er lettere at se kønnet. Altså I Kolding hvor jeg har gået med begge børn er dr jordemødre der tænder helt af hvis man spørger til kønnet... Det er jo helt ærlig ikke det de skal bruge deres krudt på

jeg kan godt forstå I er nysgerrige, men det koster altså ikke en bondegård at få det at vide på privatklinik... Vi gav 500 kr

Anmeld

18. marts 2010

Louisesam

Zette skriver:

Men man skal nok ikke vælge MD hvis det er for at se kønnet - så skal man nok hellere betale sig fra det. Og baby kan skam ligge forkert ligemeget hvor meget de prøver OGSÅ selvom du er i uge 17 eller 20 - det har absolut ingen betydning. 
Min baby lå fx. ikke lige til og de måtte scanne en ekstra dag.

Jeg synes det er frækt at takke ja tak til MD for at få kønnet af vide, det er slet ikke det den scanning er beregnet til.

Hvorfor er det frækt - hvis du tænker på at det er at spilde personalets tid og omkostninger, så kan jeg love dig for, at der er masser af gravide, der render til scanning i tide og utide og på den måde er en omkostning! Jeg blander mig ikke i, om nogle par bare er interesseret i at få kønnet at vide (og måske nogle andre ting oveni hatten), og vælger at takke ja til tilbudet, når det er der!

Men nu handlede mit spørgsmål nu engang om kønnet og om man kan se det i uge 17 eller ej! Og jeg ved godt at barnet kan ligge forkert uanset om man er i 17. eller 22 uge! Det med misdannelserne er en anden sag, som er min kærestes og min private sag...

Anmeld

18. marts 2010

Faith

Louisesam skriver:

Jeg har lige fået et brev ind ad døren, hvor jeg bliver tilbudt en tid til ultralydsscanning (18-20 ugers scanningen) - den ligger bare i min 17. uge af graviditeten! De må have lavet en fejl på hospitalet, for jeg blev også indkaldt til jordemoderen 2-3 uger for tidligt i forhold til, hvad der er normalt!

Det jeg tænker er så, om jeg skal ringe ind og få ændret datoen, i tilfælde af, at man ikke kan se kønnet så tidligt, eller om jeg bare skal lade som ingenting og håbe på, at kønnet kan afsløres allerede i uge 17....

Nogle der er blevet scannet i uge 17 eller før i deres graviditet og fik kønnet at vide??? Jeg har fået at vide af en, som er mor til 2, at man faktisk kan være heldig at se det allerede i 16. uge, hvis altså barnet ligger rigtigt...?! 

Jeg var til misdannelsesskanning i uge 17+6. Fik allerede kønnene at vide i uge 15+5 på en privatklinik og de bekræftede det til MD.

Anmeld

18. marts 2010

Louisesam

Jeg ringer ind og hører dem og de forskellige ting, de er jo trods alt eksperter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.