Ultralydsscanning/gennemscanning og køn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

Louisesam

smillaluna skriver:

Jeg var til misdannelsesskanning i uge 17+6. Fik allerede kønnene at vide i uge 15+5 på en privatklinik og de bekræftede det til MD.

Det var tidligt!  Men lyder som om det ikke er så vigtigt om det er uge 17 eller 19 i forhold til kønnet, men bare om navlestrengen ikke ligger i vejen, hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

smokin

Louisesam skriver:

Hvorfor er det frækt - hvis du tænker på at det er at spilde personalets tid og omkostninger, så kan jeg love dig for, at der er masser af gravide, der render til scanning i tide og utide og på den måde er en omkostning! Jeg blander mig ikke i, om nogle par bare er interesseret i at få kønnet at vide (og måske nogle andre ting oveni hatten), og vælger at takke ja til tilbudet, når det er der!

Men nu handlede mit spørgsmål nu engang om kønnet og om man kan se det i uge 17 eller ej! Og jeg ved godt at barnet kan ligge forkert uanset om man er i 17. eller 22 uge! Det med misdannelserne er en anden sag, som er min kærestes og min private sag...

Jeg tænker om du føler dig trådt på over at jeg mener det er frækt, og ja det mener jeg squ helt ærligt. Og ja der er tons vis af kvinder der render til MD kun pga kønnet - men derfor behøver man jo ikke selv være en af dem der gør det. 

De kan sagtens se kønnet i uge 17 hvis der er grund til det. Men de fleste går vel på privatklinik med mindre der er andre grunde til det end at man "bare vil se kønnet". 

No hard feelings, jeg synes bare det er tamt at gå til MD for at få kønnet af vide. Om du er af en anden opfattelse er din sag. De har slet ikke pligt til at scanne efter det, det er squ en gave.

Anmeld

18. marts 2010

Louisesam

Zette skriver:

Jeg tænker om du føler dig trådt på over at jeg mener det er frækt, og ja det mener jeg squ helt ærligt. Og ja der er tons vis af kvinder der render til MD kun pga kønnet - men derfor behøver man jo ikke selv være en af dem der gør det. 

De kan sagtens se kønnet i uge 17 hvis der er grund til det. Men de fleste går vel på privatklinik med mindre der er andre grunde til det end at man "bare vil se kønnet". 

No hard feelings, jeg synes bare det er tamt at gå til MD for at få kønnet af vide. Om du er af en anden opfattelse er din sag. De har slet ikke pligt til at scanne efter det, det er squ en gave.

Jeg tror også du misforstår mig... jeg har intet imod folk der går til MD scanning kun for at se kønnet, MEN jeg er ikke en af dem... det var bare mit emne i denne tråd... kunne lave en misdannelsestråd, hvor jeg spurgte om nøjagtigt det samme, bare mht. misdannelser, hvis det var det jeg var nysgerrig for at vide! Og så tænke over begge tingene inden jeg tog en beslutning... Men nu er jeg ikke så meget i tvivl omkring hvorvidt de kan se misdannelser eller ej i uge 17 i forhold til uge 19-20, så derfor handler mit spørgsmål ikke om det!

Men jeg har fået det svar jeg søgte på flere måder nu 

Anmeld

18. marts 2010

Louisesam

Forhåbentlig er der ingen her der føler sig trådt på  Jeg synes nu bare det var en mærkelig måde at svare/reagere på mit uskyldige spørgsmål på...

Anmeld

18. marts 2010

Faith

Louisesam skriver:

Det var tidligt!  Men lyder som om det ikke er så vigtigt om det er uge 17 eller 19 i forhold til kønnet, men bare om navlestrengen ikke ligger i vejen, hehe

Ja jeg studsede osse over at det var så tidligt, og de sagde da osse at det måske lige var tidligt nok, men at de ville gennemskanne og så måtte jeg komme til en ekstra skanning hvis de var i tvivl om noget. Men de ku se to perfekte drengefostre hele vejen igennem.

Held og lykke til dig

Anmeld

18. marts 2010

LinLin

Louisesam skriver:

Jeg har lige fået et brev ind ad døren, hvor jeg bliver tilbudt en tid til ultralydsscanning (18-20 ugers scanningen) - den ligger bare i min 17. uge af graviditeten! De må have lavet en fejl på hospitalet, for jeg blev også indkaldt til jordemoderen 2-3 uger for tidligt i forhold til, hvad der er normalt!

Det jeg tænker er så, om jeg skal ringe ind og få ændret datoen, i tilfælde af, at man ikke kan se kønnet så tidligt, eller om jeg bare skal lade som ingenting og håbe på, at kønnet kan afsløres allerede i uge 17....

Nogle der er blevet scannet i uge 17 eller før i deres graviditet og fik kønnet at vide??? Jeg har fået at vide af en, som er mor til 2, at man faktisk kan være heldig at se det allerede i 16. uge, hvis altså barnet ligger rigtigt...?! 

Jeg har lige bestilt tid til kønsscanning og har fået tid hvor jeg er 16+5 (selvom der står på deres hjemmeside man skal være 17+0) Damen i røret sagde at hvis bare jeg sørgede for at det var urin i blæren, således at min livmoder blev skubbet frem, skulle der ikke være problemer med at se kønnet "før tid"

Anmeld

18. marts 2010

Louisesam

smillaluna skriver:

Ja jeg studsede osse over at det var så tidligt, og de sagde da osse at det måske lige var tidligt nok, men at de ville gennemskanne og så måtte jeg komme til en ekstra skanning hvis de var i tvivl om noget. Men de ku se to perfekte drengefostre hele vejen igennem.

Held og lykke til dig

Hold da op - dejligt  Så det kan altså sagtens lade sig gøre at se de forskellige ting tidligere... tak for svar!

Tak skal du have og tillykke med de to drenge

Anmeld

19. marts 2010

Tina2

Kønnet kan de se fra 16 hele uger... Jeg har selv købt en scanningspakke, hvor jeg bliver "tryghedsscannet når jeg er 16+ (og jeg har bedt om at de lagde det så jeg kunne se køn, og hun sagde bare det var 16 hele uger og frem) og så bliver jeg 3D-scannet senere.....

Skal først MD-scannes i uge 20+....

Anmeld

19. marts 2010

myprincess

Jeg tror sagtens de kan se kønnet i uge 17, nogle får det allerede at vide til NF og jeg synes det er helt okay du tager MD for at se hvad kønnet er

Hvis det er for tidligt du kommer til at de kan lave en fuld MD så får du vist bare en ny tid og det er da altid dejligt at se barnet en ekstra gang 

Jeg har da også takket ja til NF selvom jeg ikkke ville vælge at få lavet en moderkage biopsi hvis risiko tallene er under 1:300 da jeg har gjort op med mig selv at hvis jeg skulle få et barn med DS så er det det jeg får Men jeg gæder mig bare så meget til at se den lille

Anmeld

19. marts 2010

Tulle28

Vi var til MD scanning i uge 20 og kunne ikke se kønnet - så det ville jeg lade være med at sætte næsen for langt op efter, hvis jeg var dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.