ML skriver:
Helt uenig der!
Har flere gange oplevet at folk har sagt "Sikke en smuk pige" om min snart to årige dreng. Hvis han for eksempel har haft en lilla hue på. Så siger man da bare "mange tak, vi synes også han er smuk". Der er jo ofte ikke så meget forskel på kønnene i den alder og har da også selv være i tvivl om andre børn. Det synes jeg på ingen måde der er noget galt i, alt de drengede eller pigede skal da nok komme senere når de selv begynder at ytre ønske om specielt tøj. Indtil da er der ingen grund til at pådutte dem alt for mange fastlåste kønsroller. Selvfølgelig vil jeg ikke klæde min dreng i lyserøde kjoler, det ville da være lidt synd og latterliggørende, men lidt andet end drengede farver synes jeg bare er positivt.
Men interessant diskussion alt det med kønsroller og hvordan vi opdrager vores børn helt fra starten med tøj, væremåde og opdragelse til en bestemt kønsrolle. Jeg mener bestemt det er værd at tænke over og give børnene lidt mere frihed til selv at vælge hvor drengede, pigede eller begge dele de vil være.
Enig, meget spænde debat man kan få der..
For JEG ville så ALDRIG give min søn en lilla hue på... Så kan da godt forstå folk tror din dreng er en pige med en lilla hue på:-):-)
Og langhårede drenge, nåårh ja, de ligner sgu også en flok tøser hvis du spørger mig. Så der ville jeg også sige pige selv om det var en dreng.
Min kusines lille dreng går meget i kønesneutralt tøj, har langt krøllet hår til skulrdrenen, og vidste man ikke bedre ville man synes det var den yndigste pige.
Og ikke for noget, men det gider jeg bare ikke. Ikke at alt tøj skal være lyserødt eller lyseblåt, men med alt det fede farverige tøj man kan få kan jeg ikke se hvorfor ungerne skal klædes i fesent lyserødt hver dag eller hvidt eller gult tøj.... Giv dem lidt spræl på tøjet, også for deres skyld, for børn ELSKER farver
Så min datter får lilla tøj på, IKKE min søn, men begge laver mad i legekøkkenet og leger med dukker og halskæder osv

Anmeld