Suk, neutralt babytøj...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.818 visninger
22 svar
0 synes godt om
18. marts 2010

*may-girl.2010*

Hej er jeg virkelig den eneste der synes det er svært at finde noget neutralt babytøj...? Render den ene butik efter den anden igennem for at finde lidt tøj til den lille ny der er på vej, men ak, det er stort set kun pige eller drenge farver...

Har dog fundet lidt enkelt hvidt og lidt brunt, men det er så også det. Hvor er de gule og lysegrønne farver man kan bruge til begge køn...? Det er lidt kedeligt kun og købe hvidt nemlig, bare fordi man er en af dem der har valgt ikke at få kønnet at vide på forhånd, men vil lade det være en overraskelse... Er det virkelig så "unormalt" at man ikke kender kønnet på bebsen i maven?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

trine3112

Jeg er helt enig med dig. Vil også gerne købe lidt kluns til den i maven og ved ikke, hvad det er endnu.

Anmeld

18. marts 2010

ML

Helt enig. Jeg kender heller ikke kønnet og vil egetlig også gerne klæde mit barn lidt neutralt. Synes ikke om at for piget eller drenget tøj og vil gerne opdrage mine børn til lidt mere frie kønsroller hvor piger ikke nødvendigvis behøver at gå i lyserødt eller drenge nødvendigvis skal se seje ud. Men det er svært at finde noget uden at det bliver alt for kedeligt hvid og gråt. En del økologiske babytøjsforetninger har lidt større udvalg som kan bruges til begge køn.

I det mindste er det bedre i Danmark end i så mange andre lande, hvor det er endnu mere kønsopdelt selv til de helt små. Og så må man jo bare prøve at udfordre sig selv lidt og klæde drengen i flotte røde trøjer med blomster og pigen i cowboybukser med traktormønster

Anmeld

18. marts 2010

RumlesMor

Synes da både H&M og Name IT har fine neutrale farver, såsom beige, hvid, lys grå og grøn (i mange nuancer).

Men man skal ud i butikkerne, det sortiment det findes på nettet er meget begrænset da det skal kunne dække flere sæsoner, hvor der i butikkerne er større udvalg fordi det kan tåle korte sæsoner og bliver solgt hurtigere (har kendskab til indkøb for begge butikker).

Anmeld

18. marts 2010

B&J

RumlesMor skriver:

Synes da både H&M og Name IT har fine neutrale farver, såsom beige, hvid, lys grå og grøn (i mange nuancer).

Men man skal ud i butikkerne, det sortiment det findes på nettet er meget begrænset da det skal kunne dække flere sæsoner, hvor der i butikkerne er større udvalg fordi det kan tåle korte sæsoner og bliver solgt hurtigere (har kendskab til indkøb for begge butikker).

nemlig... super butikker til tøj når man ikke ved hvad køn man skal have

Anmeld

18. marts 2010

JustAnotherName

Mit råd :
Vent med at købe ALT for meget neutralt tøj, indtil I ved hvad det bliver.

For når først man har sin baby dreng-eller-pige, så kan det altså hurtigt blive kedeligt, at de altid er pakket i beige, hvid og andre kønsneutrale farver....
Og andre mennesker der kommer og gratulerer med den lille ny, er nødsaget til at spørge om, hvad man fik, fordi tøjet ingenting fortæller, og det kan være svært at skelne på spædbørn.

Det kan irritere mig, at det hele er opdelt så LYSERØDT i den ene ende og LYSEBLÅT i den anden ende..... Ahh okay, så har drengene også lidt brunt og grønt, og pigerne en lille smule rødt og lilla. Men ellers. Hvorfor er der ikke mere "midt imellem" tøj, som har mange farver og kan bruges af begge køn?!

Men hvis man endelig leder efter neutralt tøj, så er der da jævnligt et okay udbud af det i H&M eller BabySam, synes jeg.

Anmeld

18. marts 2010

*may-girl.2010*

Ja, jeg er helt enig med dig ML. Hvis jeg får en pige, skal hun ihvert fald ikke klædes som en lille prinsesse i lyserød! Piger kan sagtens være smarte i tøjet, og stadig være piget .  Mens drenge jo også kan klædes som mors dreng, og stadig være smarte.

Det bliver bare så meget nemmere, når den lille kommer om 2 måneder, så må jeg få købt noget tøj der. For udvalget af tøj til begge køn er kun en lille procent del af alt tøj der findes i butikkerne. Har både været i Babysam, H&M, name it... og vendt hjem med meget trætte fødder og kun et par enkelte sparkedragter....

Er også kommet frem til at vente med at købe mere tøj, til den lille er kommet til verden og man ved om det er drenge eller pige afdelingen man skal shoppe i... Men et andet spørgsmål er så om hvor meget tøj jeg minimum skal have for at kunne klare mig den første tid, inden jeg kan få købt lidt mere... ?

Anmeld

18. marts 2010

Tullebobs

På trendsales er der en kategori under børnetøj, der hedder Unisex 0-1 år - måske kan du finde noget her?

Kh Trine

Anmeld

18. marts 2010

LinLin

Nøjagtigt grunden til jeg SKAL vide om det er en dreng eller pige

Anmeld

18. marts 2010

*may-girl.2010*

Okay tak, det vil jeg prøve

Ja, kan godt se fordelen ved at kende barnets køn på forhånd. Men det var noget både min kæreste og jeg var helt enige om at det skulle være en overraskelse... Men kan helt klart godt se fordelen. Er også bare mega spændt på om det er en gut eller gutinde der gemmer sig derinde. Men det er nu sjovt, med familien og vennernes gætterier... Hvem får ret? hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.