Suk, neutralt babytøj...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

LinLin

*Charlotte* skriver:

Okay tak, det vil jeg prøve

Ja, kan godt se fordelen ved at kende barnets køn på forhånd. Men det var noget både min kæreste og jeg var helt enige om at det skulle være en overraskelse... Men kan helt klart godt se fordelen. Er også bare mega spændt på om det er en gut eller gutinde der gemmer sig derinde. Men det er nu sjovt, med familien og vennernes gætterier... Hvem får ret? hehe 

Det kan man også vædde om inden scanningerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

dithmer

*Charlotte* skriver:

Hej er jeg virkelig den eneste der synes det er svært at finde noget neutralt babytøj...? Render den ene butik efter den anden igennem for at finde lidt tøj til den lille ny der er på vej, men ak, det er stort set kun pige eller drenge farver...

Har dog fundet lidt enkelt hvidt og lidt brunt, men det er så også det. Hvor er de gule og lysegrønne farver man kan bruge til begge køn...? Det er lidt kedeligt kun og købe hvidt nemlig, bare fordi man er en af dem der har valgt ikke at få kønnet at vide på forhånd, men vil lade det være en overraskelse... Er det virkelig så "unormalt" at man ikke kender kønnet på bebsen i maven?

Hej.

Nej det er skam ikke unormalt ikke at vide kønnet

Da vi ventede vores den første for 8 år siden købte vi også lidt hvidt, brunt og gult. Tror du har ret i at det er svært at finde.

Måske gul og gratis var en idè. Ved mange sælger ud af deres tøj der.

Anmeld

18. marts 2010

Sommerfuglelarven

Katvig har lækkert neutralt tøj, bla. deres hvid/brun, lysegrøn/grøn, turkis/hvid, grå/hvid, orange/blå, hvid/rød striber, og deres nyeste grønne babyserie.

Ej sikke Lej, IdaT, Holly´s og Småfolk har også en del

Anmeld

18. marts 2010

oo

man kunne også være modig og VOVE sig ud i at købe rødt selvom man måske får en dreng eller blåt selvom man måske får en pige vi står selv og vil ikke vide kønnet før fødslen, men det holder mig absolut ikke tilbage fra at købe massere af farver ind (og jeg vil under alle omstændigheder hverken bruge helt lyserødt eller lyseblåt tøj)

Anmeld

18. marts 2010

myprincess

Altså min pige bliver klædt fra top til tå i lyserødt Synes det er så kært! Da jeg var gravid med min datter købte jeg også en masse neutralt inden jeg kendte hendes køn og i virkeligheden har jeg slet ikke brugt noget af det for så snart jeg fik at vide at hun var en pige skulle hun jo bare klæs i lyserødt og andre pigefarver !

Anmeld

18. marts 2010

Kløver

*Charlotte* skriver:

Hej er jeg virkelig den eneste der synes det er svært at finde noget neutralt babytøj...? Render den ene butik efter den anden igennem for at finde lidt tøj til den lille ny der er på vej, men ak, det er stort set kun pige eller drenge farver...

Har dog fundet lidt enkelt hvidt og lidt brunt, men det er så også det. Hvor er de gule og lysegrønne farver man kan bruge til begge køn...? Det er lidt kedeligt kun og købe hvidt nemlig, bare fordi man er en af dem der har valgt ikke at få kønnet at vide på forhånd, men vil lade det være en overraskelse... Er det virkelig så "unormalt" at man ikke kender kønnet på bebsen i maven?

vi ønsker heller ikke at vide det, og tja jeg syr en masse selv, men synes da godt man kan finde neutralt tøj, flere steder, der er bla en masse sødt i h&m

Anmeld

18. marts 2010

Mumto3

Jeg har tre gange  ikke vidst om det var en dreng eller pige, og ja, det er  rigtig svært at finde noget neutralt tøj.

Jeg synes dog at www.purebaby.dk har meget lækkert tøj.

Held oglykke med jagten

Anmeld

18. marts 2010

Muffinmus

hmm, måske er det unormalt:-)

Men til gengæld er det da også tit det mest DØDSØYGE tøj i hvidt og rene neutrale farver. Skide glad for G kendte kønnene så jeg kunne købe super fedt tøj ind fra start...Alt det neutrale folk havde givet mig smed jeg i mødrehjælpen fordi det var så møg hamrende trist at se på..:-Så spar dine penge og vent med de store indkøb til du har født, du vil sikkert fortryde alt det kedelige du køber nu som ikke er sjvot at give på når du har født fordi alle folk siger "nååårh, sikke en sød pige" om din søn

Men ellers skal du bare være villig til at give mere penge for dit tøj end hvad bilka kan tilbyde og så købe tøj fra f.eks Idat eller ling mærker, de har grøn, gul, brun osv men ikke bare ens farvet kedeligt!!!!!

Anmeld

18. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
*Charlotte* skriver:

Jeg synes, at det er fantatisk, at I har valgt IKKE, at vide kønnet på jeres baby. Jeg synes efterhånden, at det er et must, at man skal vide kønnet, så man kan købe det rigtige tøj, lave børneværelset den rigtige farve mv. Vi har begge gange valgt IKKE, at vide kønnet, da vi synes, at det var fantatisk først at se det når jeg havde født

Vi købte kun meget LIDT neutralt tøj. Det er jeg glad for, da vi bare fik så meget tøj, da jeg havde født

Anmeld

19. marts 2010

ML

MariaE skriver:

hmm, måske er det unormalt:-)

Men til gengæld er det da også tit det mest DØDSØYGE tøj i hvidt og rene neutrale farver. Skide glad for G kendte kønnene så jeg kunne købe super fedt tøj ind fra start...Alt det neutrale folk havde givet mig smed jeg i mødrehjælpen fordi det var så møg hamrende trist at se på..:-Så spar dine penge og vent med de store indkøb til du har født, du vil sikkert fortryde alt det kedelige du køber nu som ikke er sjvot at give på når du har født fordi alle folk siger "nååårh, sikke en sød pige" om din søn

Men ellers skal du bare være villig til at give mere penge for dit tøj end hvad bilka kan tilbyde og så købe tøj fra f.eks Idat eller ling mærker, de har grøn, gul, brun osv men ikke bare ens farvet kedeligt!!!!!

Helt uenig der!

Har flere gange oplevet at folk har sagt "Sikke en smuk pige" om min snart to årige dreng. Hvis han for eksempel har haft en lilla hue på. Så siger man da bare "mange tak, vi synes også han er smuk". Der er jo ofte ikke så meget forskel på kønnene i den alder og har da også selv være i tvivl om andre børn. Det synes jeg på ingen måde der er noget galt i, alt de drengede eller pigede skal da nok komme senere når de selv begynder at ytre ønske om specielt tøj. Indtil da er der ingen grund til at pådutte dem alt for mange fastlåste kønsroller. Selvfølgelig vil jeg ikke klæde min dreng i lyserøde kjoler, det ville da være lidt synd og latterliggørende, men lidt andet end drengede farver synes jeg bare er positivt.

Men interessant diskussion alt det med kønsroller og hvordan vi opdrager vores børn helt fra starten med tøj, væremåde og opdragelse til en bestemt kønsrolle. Jeg mener bestemt det er værd at tænke over og give børnene lidt mere frihed til selv at vælge hvor drengede, pigede eller begge dele de vil være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.