Mor.sander skriver:
Hvor ville jeg dog ønske at det var så nemt som nogen af jer få det til at lyde! Jeg er en af de forældre der ender i statsforvaltningen gang på gang pga. den nye forældre ansvarslov, som endelig burde vartage barnet tarv, men faktisk gør det modsatte, som udsendelsen også tydeligt var et bevis på.
Jeg ville da for alt i verden ønske at jeg kunne kommuniker med min søns far, men det kan jeg altså bare ikke hvis han ikke ønsker at kommunikere med pga. uenigheder.
Hos os går uenigheden ud på om vores søn har ADHD, om han skal have medicin, om han skal gå på special skole osv.
Hans far vil ikke acceptere vores søns handicap og bliver derfor ved med at modarbejde, det arbejde vi gør her hjemme for at gøre hans hverdag og tilværelse nemmer. Påtrods af at vi har det på papir, bliver han ved med at sige at det er mig der gør ham syg. Mig der er ustabil, påtrods af at han lade være med at give besked og lader være med at møde op til samvær som sidst hvor jeg måtte stå med en meget ked og skuffet dreng i lufthaven, som ikke blev hentet eller han bliver afleveret for sent som er sket flere gange. Hvis vores søn er syg med feber og der ikke bør rejse må jeg tage til læge og få det på skrift ellers har jeg foderetten stående uden for min dør. Men påtrods af alt det her og flere aflysninger til møder i statsforvaltningen som han selv har bedt om, ja så skal jeg sende min søn på samvær, for hans var har retten til samvær. Er det i barnets tarv? Det er så nemt at sige at man bare skal kommunikere. Jeg ville virkelig ønske at det var sådan i virkeligheden, men det er det altså ikke altid!
Øv, det er en rigtigt lorte-situation, I er havnet i!
Men i bund og grund siger du jo det samme, som nogle af os. Altså at der skal kommunikeres. MEN det er bare ikke muligt, når den ene part ikke vil.
Og desværre går det udover de "forkerte". Forstået sådan, at det jo ikke rigtigt går ud over faren, men i dette tilfælde din søn og dig. Og det er bare enormt synd!
Men som du siger, så er det bare ikke så lige til. For faren vil jo ikke. Og jeg må indrømme, at han lyder som en rigtig spade. Han vil vist ikke det bedste for sin søn. Og det er virkelig synd!
Jeg håber, at han en dag vågner op og tager sig sammen!