Nogen der så DR1 programmet om skilsmissebørn i går?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

nuggie

ja det er sku svært at dele børn med folk man ikke kan samarbejde med, det kender jeg alt til.

Men det som jeg har sagt til mig selv og  det mange gange er: min søn elsker sin far og hans far elsker ham, selvom jeg kan have svært ved at se det med de valg som han tager.

og når jeg synes at han opfører sig totalt urimeligt så prøver jeg at tænke på hvordan jeg ville have det hvis jeg skulle udvære min søn flere uger af gangen. ( min søn bor hos mig og ser sin fra hver 3 weekend) sådan har det ikke altid været men han har altid boet mest hos mig

VI har ikke boet sammen sinde han var 11 mdr.og der har da været mange gange hvor jeg ville ønske ham han hvor pebevert gror, hvilken jeg da også nogen gange har sagt til ham. på en knap så pæn måde. Men når alt kommer til alt så er det jo ikke min beslutning hvordan han vil leve sit liv.  så længe min søn gerne vil være hos ham, så kommer han også afsted, og jeg blander ikke min søn ind i vores samarbejsproblemer, det er jo vores ansvar som hans forældre at passe på ham og ikke udsætte ham for at skulle vælge mellem sine forældre, det kan ikke være rimeligt for nogen børn. 

Jeg har som voksen skulle vælge mellem at lade mig apodoterer af min far og der med skulle fravælge min mor, og selvom det ingen betydning har, kun juridist slå  det mig totalt ud. så jeg kan slet ikke forstille mig hvor undt det må gøre på et lille barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Diana...

michella80 skriver:

Nej de sagde ikke hvorfor de gik fra hinanden. Det var moderen der tog beslutningen. Jeg kiggede på Casper i går og sagde: Carla skal ALDRIG være et skilsmissebarn!!!!!!! Det kan jeg ikke bære altså.....

Jeg sagde præcis det samme til Claus :) 

Jeg kunne slet ikke bære det stakkels lille pige altså hun burde ikke skulle udsættes for sådan noget. Men hvor var det flot af hendes storebror som forsvaret hende sådan i bilen virkelig flot synes jeg han var sgu mere voksen end forældrene :( 

Anmeld

18. marts 2010

oo

jeg sad og tudede (tror Søren synes jeg var MEGET gravid lige der), og bagefter var jeg også bare så arrig. De to forældre vælger at DE ikke er voksne nok til at finde en løsning og derfor tvinger de deres små børn (for det synes jeg man er når man er 9) til at være de voksne og løse konflikten for dem - FØJ! så må man fandme lige hanke op i sig selv og sige "vi lavede de her børn i kærlighed og den ene ting vi KAN blive enige om er, at vi ønsker det bedste for vores børn" og det er jo for filan da ikke at de skal sidde og føle at de bliver afhørt om deres loyalitet til deres forældre.

Da mine forældre blev skilt kæmpede min mor en virkelig brav kamp for at få os alle 4 og IKKE sende nogen af os ind og skulle sige hvad vi helst ville. Min far ville have mig og min ældste lillesøster (wonder why) og for satan hvor er jeg glad for, at jeg aldrig skulle vælge, for jeg tror jeg havde valgt min far af ren og skær medlidenhed med ham, for hvor havde han det bare ååååh så frygteligt forfærdeligt hårdt da de blev skilt.

aj...jeg blev virkelig meget berørt at den udsendelse!

Anmeld

18. marts 2010

Barbamama

ChristinaS skriver:

Kunne ikke være mere enig, det skært i hjertet at se og høre de ting der sker.

Men hvad gør man når man virkelig ikke kan kommunikere?? Jeg tror virkelig ikke at der er nogen voksne der bevidst vil overse deres børn eller gøre dem ondt. Det var nu heller ikke det jeg oplevede i udsendelsen i går. Synes begge forældre var bevidste om deres børn og hvordan de havde det, men at de bare ikke kunne tale sammen....

Jeg tænker bare hvad gør man??

Jeg synes netop IKKE de var bevidste om hvordan deres børn havde det. Storebroderen var helt vildt god til at sætte ord på for sin søster. Blandt andet da han sagde til faderen at han ikke skulle spørge søsteren om noget moderen havde sagt for det måtte han selv spørge moderen om. Begge forældre sagde de ville deres børn det bedste men jeg syntes de begge to tænkte mest på sig selv. De så slet ikke hvor trist deres datter var og HVORFOR hun var så trist.

Anmeld

18. marts 2010

Barbamama

Di. skriver:

Jeg sagde præcis det samme til Claus  

Jeg kunne slet ikke bære det stakkels lille pige altså hun burde ikke skulle udsættes for sådan noget. Men hvor var det flot af hendes storebror som forsvaret hende sådan i bilen virkelig flot synes jeg han var sgu mere voksen end forældrene  

Ja han var bare SÅ god! GODT søsteren havde ham!!!!

Anmeld

18. marts 2010

Barbamama

Tjuhl skriver:

jeg sad og tudede (tror Søren synes jeg var MEGET gravid lige der), og bagefter var jeg også bare så arrig. De to forældre vælger at DE ikke er voksne nok til at finde en løsning og derfor tvinger de deres små børn (for det synes jeg man er når man er 9) til at være de voksne og løse konflikten for dem - FØJ! så må man fandme lige hanke op i sig selv og sige "vi lavede de her børn i kærlighed og den ene ting vi KAN blive enige om er, at vi ønsker det bedste for vores børn" og det er jo for filan da ikke at de skal sidde og føle at de bliver afhørt om deres loyalitet til deres forældre.

Da mine forældre blev skilt kæmpede min mor en virkelig brav kamp for at få os alle 4 og IKKE sende nogen af os ind og skulle sige hvad vi helst ville. Min far ville have mig og min ældste lillesøster (wonder why) og for satan hvor er jeg glad for, at jeg aldrig skulle vælge, for jeg tror jeg havde valgt min far af ren og skær medlidenhed med ham, for hvor havde han det bare ååååh så frygteligt forfærdeligt hårdt da de blev skilt.

aj...jeg blev virkelig meget berørt at den udsendelse!

Lige nøjagtigt. Det er SÅ langt ude!!!!!! Og stakkels den lille pige. At hun skulle derind og udlevere sine forældre og vælge hvem hun skulle gøre ked af det....

Anmeld

18. marts 2010

Nemesis

hvordan endte det?? faldt i søvn

Men tænkte bare, at det var vildt at ingen af forældrene havde valgt at stoppe, for børnenes skyld. Var dog glad for at moderen valgte at lytte til drengen når han nu gerne ville bo hos sin far.

Men hvor endte pigen henne?

:-) Sisse

Anmeld

18. marts 2010

oo

ladydan1 skriver:

hvordan endte det?? faldt i søvn

Men tænkte bare, at det var vildt at ingen af forældrene havde valgt at stoppe, for børnenes skyld. Var dog glad for at moderen valgte at lytte til drengen når han nu gerne ville bo hos sin far.

Men hvor endte pigen henne?

:-) Sisse

hos sin far - og for djævlen da, det er jo ikke til at læse din skrift

Anmeld

18. marts 2010

lollandpigen

Har selv 2 børn med ham jeg boede sammen med før.... og tro mig det er ikke altid lige let at kommunikerer..... Mange siger til mig det kan da ikke være så svær tog giv ham nu lov til at finde sig selv, han skal jo også have lov osv med en masse L... jeg ikke kan bruge.

Selvføgelig skal man kunne kommunikerer og man skal ikke sige deres far er en idiot og snakke dårligt om ham men jeg mener også at faren skal tage ansvar for det han laver og de valg han træffer. Har oplevet mine børns far har taget valg der er helt hen i skoven.... De valg jeg tager tænker jeg altid på mine børn det er ikke for min skyld jeg brokker mig og klager over at stats amtet giver faren lov til at gøre som det passer ham uden at tænke på børnene, det er ikke altid fair over for dem og det er mine børn jeg tænker på og ikke hvad der er bedst for mig....

og alt statsamtets pis med at de gør det der er bedst for børnene kan de stikke skråt op de gør tit det der er bedst for faren eller moren.....

Tro mig jeg er ikke hysterisk og mener stadig det er bedst at kommunikerer men personer som ikke har prøvet det selv har ingen ide om hvor hårdt det er at stå i situationen og skal forsvarer dine børn fordi du virkelig ikke mener det er fair over for dem og det kun er dem det går ud over i sidste ende... Men igen der er altid en løsning og det skal ikke gå ud over børnene at vi voksne ikke kan finde ud af at snakke sammen, men når det er sagt skal man heller ikke finde sig i alt....

Mange knus

Anmeld

18. marts 2010

wamse

lollandpigen skriver:

Har selv 2 børn med ham jeg boede sammen med før.... og tro mig det er ikke altid lige let at kommunikerer..... Mange siger til mig det kan da ikke være så svær tog giv ham nu lov til at finde sig selv, han skal jo også have lov osv med en masse L... jeg ikke kan bruge.

Selvføgelig skal man kunne kommunikerer og man skal ikke sige deres far er en idiot og snakke dårligt om ham men jeg mener også at faren skal tage ansvar for det han laver og de valg han træffer. Har oplevet mine børns far har taget valg der er helt hen i skoven.... De valg jeg tager tænker jeg altid på mine børn det er ikke for min skyld jeg brokker mig og klager over at stats amtet giver faren lov til at gøre som det passer ham uden at tænke på børnene, det er ikke altid fair over for dem og det er mine børn jeg tænker på og ikke hvad der er bedst for mig....

og alt statsamtets pis med at de gør det der er bedst for børnene kan de stikke skråt op de gør tit det der er bedst for faren eller moren.....

Tro mig jeg er ikke hysterisk og mener stadig det er bedst at kommunikerer men personer som ikke har prøvet det selv har ingen ide om hvor hårdt det er at stå i situationen og skal forsvarer dine børn fordi du virkelig ikke mener det er fair over for dem og det kun er dem det går ud over i sidste ende... Men igen der er altid en løsning og det skal ikke gå ud over børnene at vi voksne ikke kan finde ud af at snakke sammen, men når det er sagt skal man heller ikke finde sig i alt....

Mange knus

Jeg står som dig i en situation, hvor kommunikationen bare ikke fungerer og heller ikke kommer til det. I en ideel verden ville alle kunne have en god kommunikation, og man ville altid kunne vælge det bedste for barnet, men nogen gange er det sørme ikke lige til at få det at fungere optimalt. vi skal her til at køre det gennem statsforvaltningen, desværre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.