Nogen der så DR1 programmet om skilsmissebørn i går?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.315 visninger
27 svar
0 synes godt om
18. marts 2010

Barbamama

Hold kæft hvor blev jeg GAL!!!! For helvede!!!! To "voksne" mennesker der slås om deres børn og begge mener de er ÅH så fornuftige og ingen af dem ser hvor meget deres datter lider. Jeg blev så gal!!!!! Jeg har mærket det på egen krop. Mine forældre blev skilt da jeg var voksen og de håndterede det også skide dårligt. Min lillebror og jeg blev nogle gange brugt som postbud og vi vidste også der var ting vi ikke kunne sige hos den ene og der var andre ting vi ikke kunne sige hos den anden. En ting er at folk bliver skilt, men at de så lader hele lortet vælte ned over børnene samtidig med at de begge pudser glorie det kan jeg bare ikke have!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Ranarupta

Ja, jeg så det. Og jeg synes simpelthen, at det er så synd - for alle parter, at mor og far ikke kan kommunikere.

Jeg så desværre ikke starten og ved ikke, om man fik begrundelse for bruddet og den manglende kommunikation?

Men de må virkelig være blevet såret, siden de ikke kan tale sammen? 
Kæresten og jeg er helt enige om, at hvis vi nogensinde skal skilles, så skal vi kommunikere og ikke have lede situationer foran børnene.
Puh, stakkels børn! 

Anmeld

18. marts 2010

Barbamama

Nej de sagde ikke hvorfor de gik fra hinanden. Det var moderen der tog beslutningen. Jeg kiggede på Casper i går og sagde: Carla skal ALDRIG være et skilsmissebarn!!!!!!! Det kan jeg ikke bære altså.....

Anmeld

18. marts 2010

Ranarupta

michella80 skriver:

Nej de sagde ikke hvorfor de gik fra hinanden. Det var moderen der tog beslutningen. Jeg kiggede på Casper i går og sagde: Carla skal ALDRIG være et skilsmissebarn!!!!!!! Det kan jeg ikke bære altså.....

Puh, kan slet ikke forestille mig, hvordan det må føles for barnet/børnene. (Min mor og bio-far gik fra hinanden, da jeg var helt lille og min mor og stedfar (ser ham som min rigtige far) har sølvbryllup til sommer.)

Men det kan ikke være positivt!!

Anmeld

18. marts 2010

CS

Kunne ikke være mere enig, det skært i hjertet at se og høre de ting der sker.

Men hvad gør man når man virkelig ikke kan kommunikere?? Jeg tror virkelig ikke at der er nogen voksne der bevidst vil overse deres børn eller gøre dem ondt. Det var nu heller ikke det jeg oplevede i udsendelsen i går. Synes begge forældre var bevidste om deres børn og hvordan de havde det, men at de bare ikke kunne tale sammen....

Jeg tænker bare hvad gør man??

Anmeld

18. marts 2010

Ranarupta

ChristinaS skriver:

Kunne ikke være mere enig, det skært i hjertet at se og høre de ting der sker.

Men hvad gør man når man virkelig ikke kan kommunikere?? Jeg tror virkelig ikke at der er nogen voksne der bevidst vil overse deres børn eller gøre dem ondt. Det var nu heller ikke det jeg oplevede i udsendelsen i går. Synes begge forældre var bevidste om deres børn og hvordan de havde det, men at de bare ikke kunne tale sammen....

Jeg tænker bare hvad gør man??

Jeg aner det heller ikke. 
Men tænker lidt, at måske "par"-terapi kunne være på sin plads?
Eller skulle man kalde det kommunikations-terapi?
For de skal lære, hvordan de respekterer, lytter og taler til hinanden og ikke mindst foran børnene... 

Anmeld

18. marts 2010

Honningblomst

Jeg kan slet ikke tåle at se sådan noget...men altså, det er jo vanvittig svært for mange i sådan en krise som en skilsmisse er og det kan jo desværre let trække lange tråde. Men at samfundet laver en lov der på den måde bare får det hele til at blive endnu værre, det synes jeg er skræmmende. Det burde være barnets behov for forældre og ikke forældres behov for barnet.

Og ja, det er sgu svært, synes jeg og her er der sagt og gjort ting også, som man bare ikke burde, men det er jo desværre også virkeligheden...heldigvis er det for os ikke en kamp om at have børnene eller have ret, men kun et spørgsmål om ungerne og deres behov...derfor har vi valgt som vi har gjort, af den overbevisning det er det bedste for vores drenge.

Knus Eva...

Anmeld

18. marts 2010

CS

Ranarupta skriver:

Jeg aner det heller ikke. 
Men tænker lidt, at måske "par"-terapi kunne være på sin plads?
Eller skulle man kalde det kommunikations-terapi?
For de skal lære, hvordan de respekterer, lytter og taler til hinanden og ikke mindst foran børnene... 

Nej det er virkelig svært - det er let at sidde og peje fingre af andre, men det handler vel om at man tager ansvar for sig selv og ens egen historie. Synes at opleve at folk reagere som 5-6 årige der ikke får deres vilje, hvis de nu kunne finde ind til kernen af deres egen sårede følelser - så var de fri for at kaste dem i hovedet på deres x'er...

Hmmm - synes det er et intressant emne, som virkelig trænger til opmærksomhed... så dårlige forhold ikke gives videre til den næste generation og det hele bare køre i ring.

Anmeld

18. marts 2010

Ranarupta

ChristinaS skriver:

Nej det er virkelig svært - det er let at sidde og peje fingre af andre, men det handler vel om at man tager ansvar for sig selv og ens egen historie. Synes at opleve at folk reagere som 5-6 årige der ikke får deres vilje, hvis de nu kunne finde ind til kernen af deres egen sårede følelser - så var de fri for at kaste dem i hovedet på deres x'er...

Hmmm - synes det er et intressant emne, som virkelig trænger til opmærksomhed... så dårlige forhold ikke gives videre til den næste generation og det hele bare køre i ring.

HELT enig!!

Anmeld

18. marts 2010

Mira0911

Ja så lige lidt af det.. Det er bare så synd og hårdt for hele familien...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.