Hvor stor forskel var der på jeres graviditeter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Herhjemme har mine graviditeter været meget forskellige

1.gang: Blev gravid i løbet af 3 uger, og havde lidt morgenkvalme de første 3 mdr, men intet af betydning som sådan. Derudover havde jeg ingen gener før jeg var omkring 30+ og havde vand i hele kroppen, og ikke kunne passe andet fodtøj end klipklappere. Jeg var stor, og tog på "alle steder".

2.gang: Blev gravid i løbet af 3-4 uger endnu engang, og lidt af voldsom kvalme og opkast de første 4-5 mdr. Har ondt lænden, og bliver hurtigt forpustet eller får det skidt, hvis jeg er for ivrig med f.eks. rengøring rent fysisk. Til gengæld har jeg denne gang kun taget på, på maven, hvilket jeg er rigtig glad for.

Begge gange har jeg ventet piger!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

mamalicious

Di. skriver:

Ok tak fordi du ville fortælle om det. og godt der ikke skete noget med din skønne lille dreng og dig. 

Kram

Tak fordi jeg måtte !! Graviditet og fødsler, bliver man ( I dette tilfælde jeg) ALDRIG trætte af at berette om....

Hø hø...

Jeps alt gik jo vel til sidst...

Anmeld

17. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det tog 3 mdr. første gang, at blive gravid og 1 mdr. anden gang, at blive gravid - så det var hurtigt begge gange

Mine graviditeter var stort set ens - jeg havde ikke de store gener og nød bare, at gå og ruge.

Min fødsler var til gengæld ikke ens. Den første var en drømmefødsel på under 12 timer. Den anden tog 22 timer og jeg havde mange smerter og det endte med, at Lina blev taget med sugekop

Men jeg gjorde gerne det hele en gang til

Anmeld

17. marts 2010

3drenge

Der skulle kun 1 forsøg til at lave en baby alle 3 gange

Havde kvalme 6-7mdr alle gange

Tog 24-27kg alle gange og havde div gener, så for mig har det absolut ikke været en fornøjelse at være gravid.

Anmeld

17. marts 2010

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Det tog 3 mdr. første gang, at blive gravid og 1 mdr. anden gang, at blive gravid - så det var hurtigt begge gange

Mine graviditeter var stort set ens - jeg havde ikke de store gener og nød bare, at gå og ruge.

Min fødsler var til gengæld ikke ens. Den første var en drømmefødsel på under 12 timer. Den anden tog 22 timer og jeg havde mange smerter og det endte med, at Lina blev taget med sugekop

Men jeg gjorde gerne det hele en gang til

Det os 3 måneder med os første gang :) Så jeg regner med 1 måned en denne gang hi hi ;) 

Uhh det kan jeg godt forstå og sjovt nok så glæder jeg mig mere denne gang end første gang nok fordi jeg ved denne gang hvad der kommer ud af det. Jeg kan slet ikke vente hi hi jeg var inde og kikke på vugge igår  

Knus til dig søde.

Anmeld

17. marts 2010

Diana...

mamalicious skriver:

Tak fordi jeg måtte !! Graviditet og fødsler, bliver man ( I dette tilfælde jeg) ALDRIG trætte af at berette om....

Hø hø...

Jeps alt gik jo vel til sidst...

Og jeg bliver aldrig træt af at læse om det ;)

Knus

Anmeld

17. marts 2010

Tullebobs

Hejsa

Jeg er jo ved slutningen nu af min anden graviditet.

Begge gange er jeg blevet gravid i den anden måned, hvor vi forsøgte.

Mine graviditeter har egentlig været megetens. Ingen kvalme overhovedet, tilgengæld har jeg så haft halsbrand begge gange, næsten fra testen viste positiv.

Jeg har været godt tilpas begge gange, men det har været lidt hårdere her anden gang. Jeg fik bækkenløsning ca. halvvejs, men det var nu nok min egen skyld, da jeg tog for hårdt ved i forbindelse med flytning. Det er næsten gået over igen, men jeg kan ikke gå ture osv denne gang.

Af andre forskelle kan jeg nævne at jeg første gang tog 21 kg på, og kun har taget 9 kg på her anden gang. Og så synes jeg at lillebror er meget mere aktiv i maven end jeg husker Simon var, men det er jo også 4 1/2 år siden, så måske husker jeg bare forkert.

Jeg er meget mere rolig i forhold til fødslen denne gang - jeg glæder mig - og ved at jeg kan føde

Kh Trine som også synes, at det er rigtigt at man nemt glemmer hvor langt man er henne, og man glemmer at tage mavebilleder  anden gang

Rigtig meget pøj pøj, når det bliver din tur til at være andengangsgravid...

Anmeld

17. marts 2010

Josesmor

Di. skriver:

JAAA vi er i gang uhh og jeg synes bare det er så spændende at være i gang igen og kan slet ikke vente  

Jeg er kommet til at kikke på en vugge idag  Manden har lovet jeg må få en vugge denne gang hi hi 

Ej søde det jeg ked af at du skal have en dårlig graviditet denne gang ØV ØV Har du prøvet akupunktur det er altså virkelig godt. 

Ja det kunne være så hyggeligt at ses igen  

Knus

Virker akupunktur på kvalme???

Anmeld

17. marts 2010

Diana...

Sama skriver:

Virker akupunktur på kvalme???

Ja et vidunder. Nogen fødegange/barselgange kan man få det gratis på. 

Anmeld

17. marts 2010

Corn

1. gang blev jeg gravid omkring 6 mdr efter at p-pillerne var smidt væk.

2. gang lykkedes det første gang uden beskyttelse og det samme skete 3. gang.

Jeg har haft graviditeter der har mindet om hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.