Hvor stor forskel var der på jeres graviditeter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.008 visninger
23 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

Diana...

Hej Piger

Lige et par spørgsmål fra mig.

Hvor stor forskel var der på at lave nr 1 og 2?

Det tog os 3 måneder første gang så er lidt spændt på hvor lang tid det tager med nr 2?

Og hvor stor forskel var der på jeres graviditeter? Altså var i syge begge gange eller raske begge gange havde i forskellige forskellige symtomer? 

Fortæl fortæl :)

Jeg var syg under 1. graviditet og er meget nervøs for jeg bliver lige så syg næste gang så er lidt nysgerie for at høre hvor stor forskel der var på jeres :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

mamalicious

Det tog os ca. 2 år at lave nr. 1, og vores nr. 2 tog højst 4 mdr. Så det gik væsentligt hurtigere....!!!

I det store hele var graviditeterne , det samme. - Og så alligevel ikke. Var forkvalmet ved dem begge, det første kvartal.

Havde pletblødninger med barn nr. 1 og vandafgang i uge 23.

Nr. 2 var en PERFEKT graviditet....

Pøj pøj med projekt lillebror/søster !!

Mamalicious

Anmeld

16. marts 2010

Anne85

1. Gang blev jeg gravid på p-piller... Min graviditet forløb uden de store problemer... Jeg var voldsom træt og havde mange plukveer i de sidste uger, men ellers synes jeg det var "smertefrit". Min mave var fin og strittede udad.

her 2. Gang tog det os to måneder inden vi havde en positiv test. Jeg har fra start haft meget ondt. Havde sindssygt kvalme i starten. Jeg er sygt træt. Har vand i hele kroppen og min mave er bred og slet ikke så fin som sidst

den første var en dreng og denne gang er det en pige

Anmeld

16. marts 2010

Bom

mamalicious skriver:

Det tog os ca. 2 år at lave nr. 1, og vores nr. 2 tog højst 4 mdr. Så det gik væsentligt hurtigere....!!!

I det store hele var graviditeterne , det samme. - Og så alligevel ikke. Var forkvalmet ved dem begge, det første kvartal.

Mamalicious

Ej hvad gør de hvis vandet går i uge 23???  Skal barnet ud eller???

Anmeld

16. marts 2010

Diana...

mamalicious skriver:

Mamalicious

I uge 23? Hvad gør man så hvis jeg må spørge?

Knus og tak for svar.

Anmeld

16. marts 2010

Kvindemin

Di. skriver:

Hej Piger

Lige et par spørgsmål fra mig.

Hvor stor forskel var der på at lave nr 1 og 2?

Det tog os 3 måneder første gang så er lidt spændt på hvor lang tid det tager med nr 2?

Og hvor stor forskel var der på jeres graviditeter? Altså var i syge begge gange eller raske begge gange havde i forskellige forskellige symtomer? 

Fortæl fortæl

Jeg var syg under 1. graviditet og er meget nervøs for jeg bliver lige så syg næste gang så er lidt nysgerie for at høre hvor stor forskel der var på jeres

Uhh søtte, vil i igang????

Med Celina tog dem vel et års tid, og med lille blob tog det os 6 mdr. Første graviditet gik fint, dog med en ekstrem fødsel. Denne her graviditet er allerede et 'mareridt' - kvalme og ubehag dagen lang

Håber du har det godt, vi kunne snart ses.

Knus

Anmeld

16. marts 2010

mamalicious

Normalt går fødslen igang inden for de første 48 timer( Dog ikke i mit tilfælde), men de gjorde en del for at standse fødslen. Herefter skulle jeg ligge stille resten af graviditeten. Så længe hverken baby eller jeg havde fået infektion, så prøver man så vidt muligt at strække fødslen til uge 32, hvor lungerne er modnet. Resten af graviditeten fik jeg binyrebakhomon- et lungemodningsmiddel, som skulle hjælpe lungerne igang itilfælde af for tidlig fødsel.- Og blev ugentligt tjekket for infektion, da der jo er direkte tilgang.

Heldigvis var det en lille kæmper, der gemte sig i hulen. Så fik i samråd med lægerne lov at trække fødslen til uge 36+0.- Og ud kom den skønneste lille dreng!!

Mamalicious

Anmeld

16. marts 2010

Diana...

Chritinap skriver:

Uhh søtte, vil i igang????

Med Celina tog dem vel et års tid, og med lille blob tog det os 6 mdr. Første graviditet gik fint, dog med en ekstrem fødsel. Denne her graviditet er allerede et 'mareridt' - kvalme og ubehag dagen lang

Håber du har det godt, vi kunne snart ses.

Knus

JAAA vi er i gang ;) uhh og jeg synes bare det er så spændende at være i gang igen og kan slet ikke vente :) 

Jeg er kommet til at kikke på en vugge idag  Manden har lovet jeg må få en vugge denne gang hi hi 

Ej søde det jeg ked af at du skal have en dårlig graviditet denne gang ØV ØV Har du prøvet akupunktur det er altså virkelig godt. 

Ja det kunne være så hyggeligt at ses igen :) 

Knus

Anmeld

16. marts 2010

Kvindemin

mamalicious skriver:

Normalt går fødslen igang inden for de første 48 timer( Dog ikke i mit tilfælde), men de gjorde en del for at standse fødslen. Herefter skulle jeg ligge stille resten af graviditeten. Så længe hverken baby eller jeg havde fået infektion, så prøver man så vidt muligt at strække fødslen til uge 32, hvor lungerne er modnet. Resten af graviditeten fik jeg binyrebakhomon- et lungemodningsmiddel, som skulle hjælpe lungerne igang itilfælde af for tidlig fødsel.- Og blev ugentligt tjekket for infektion, da der jo er direkte tilgang.

Heldigvis var det en lille kæmper, der gemte sig i hulen. Så fik i samråd med lægerne lov at trække fødslen til uge 36+0.- Og ud kom den skønneste lille dreng!!

Mamalicious

Smukt !!

Anmeld

16. marts 2010

Diana...

mamalicious skriver:

Mamalicious

Ok tak fordi du ville fortælle om det. og godt der ikke skete noget med din skønne lille dreng og dig. 

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.