Tiden efter fødslen for far...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg læser lige med her - super tråd!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Barbamama

Min kæreste var ikke meget på banen den første tid. Han havde svært ved at forholde sig til hende selvom han var enormt glad. Hun græd meget det første tid og han nød egentlig mest når hun sov.... Det tog lige lidt tid før vi hver især fandt vores roller og en del tårer fra min side, for jeg var bange for at han slet ikke gad hende og han blev vred og ked af det når jeg sagde det. Jeg følte mig sgu lidt alene i starten

Anmeld

16. marts 2010

Bayze

Eva skriver:

Ja, så lille et bogstav gør den store forskel...var vidst træt da jeg skrev.

Men ja, jeg tror faktisk også det er en god indstilling og også hvis man som mor regner med at det første år med den lille der er alt på standby, det er muligt det ikke bliver sådan, men det kan det let og så skal man ikke være frustreret men man acceptere at der virkelig ikke er meget andet end barn det første år...

Knus..

Jep  tror også det er et godt udgangspunkt:-)

Anmeld

16. marts 2010

Risen

Sådan som jeg har hørt det fra tidligere nybagte forældre, er det at manden ofte kan føle sig lille og uduelig. Den første tid står meget på amning og det er kun moren som kan dette.. Derimod er det mandens job at gå ned og hente en liter mælk osv. Meen mon ikke det er hvad man gør det til? Jeg vil da ihvert fald forsøge at få rasmus til at være lige så meget med omkring Clara som jeg er, undtagen ved ammning selvfølgelig  

Anmeld

16. marts 2010

UngMor83

nutche skriver:

her vil jeg gætte på at min mand vil sige at manglen på søvn var det værste. min mand synes til stadighed at natteroderi er noget frygteligt noget. og da jeg nævnte muligheden for endnu et barn var det tanken om mere af den slags der skræmte ham.

til gengæld vil jeg sige at min mand har været på fra starten af. han har været der så snart jeg havde brug for ham, og så snart Rasmus var ammet færdig har han taget over.

nu hvor yngste mand er blevet 8 mdr, er han på fra han kommer hjem (18 tiden) til knægten puttes kl 21. (skal så lige tilføjes at vi har 4 andre børn som også deler "fars" opmærksomhed)

Enig...

Han sys dog at natterodriet er hyggeligt

Anmeld

16. marts 2010

Lone Jakobsen

UngMor83 skriver:

Enig...

Han sys dog at natterodriet er hyggeligt

hold da op min mand hader det

Anmeld

16. marts 2010

LauraLW

Ranarupta skriver:

Øv, den tråd har jeg misset... Kan du huske hvad den hedder eller kan du linke til den?

Jeg har endnu ingenting at fortælle, men vil følge med i denne tråd, da det snart er vores tur...

Det er denne

https://www.baby.dk/debat/42773pi1/boern-03-aar/hvordan-ervar-tiden-efter-foedslen-for-jer.aspx

Min computer nægter at lave blå links, men man kan bare kopiere det op.

:-)

Anmeld

16. marts 2010

LauraLW

DEJLIGT med alle jeres erfaringer, de bliver værdsat!

Vi står jo i en mærkelig situation... den mærkeligeste af alle. Vi ANER jo ikke hvad der venter os, vi kan have en ide om det, men i princippet er vi totalt grønne :-) Så det er fedt at høre "de rigtige" historier!

Laura

Anmeld

16. marts 2010

Tullebobs

Min mand var meget engageret i det hele - og han var virkelig en stor hjælp for mig, som synes at opgaven som nybagt mor ind imellem voksede mig over hovedet - han var der bare.

Vi var gode til at skiftes til at sove lidt i løbet af dagen. Farmand var uden job i det første halve år - hvilket har betydet at far og søn er meget tæt knyttede - og nu hvor Simon er 4 1/2 år er han stadig ligeså meget fars dreng som mors dreng - han har aldrig foretrukket den ene fremfor den anden. Så hvis man på nogen måde kan få det til at hænge sammen med arbejde og økonomi, så er mit råd at far er så meget hjemme sammen med jer som muligt - det styrker hele familiens sammenhold!

Kh Trine

PS. Så havde vi den regel at alt hvad der bliver sagt i en sen nattetime er udenfor regning

Anmeld

16. marts 2010

CRS

Personligt har jeg ikke noget negativt at sige om hverken den første tid efter min hustru fødte eller for den sags skyld da hun var gravid

Tror Eva har ret i man vidst bare skal finde sig i alt...

De første 1½ år sov jeg i gns ca 3-4 timer om natten, men det var sku ikke så slemt fik lov at sove lidt ekstra i weekenden...

Nu venter vi nummer 2 og ja skulle det blive det samme en gang til så jeg sku klar!!!

Det man får ud af de 9 måneder med en små skør kvinde i nærheden og ingen søvn er jo bare 1000 gange mere værd end søvn... Så ja det kan være en super mega øfferen nat men så ser man sin hustru ligge med sin 3mdr. gamle datter og begge sover også glemmer man hvor træls natten var

Held og lykke til jer alle gravide kvinder og jeres stolte mænd!!! Er sikker på mændene vil vise sig fra deres mest seje og tålmodige sider når de små er kommet til verden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.