Tiden efter fødslen for far...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.204 visninger
27 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

LauraLW

Affødt af tråden om hvordan mødre klarer/oplever tiden efter fødslen (som var ganske fed at læse... dog også lidt skræmmende), så kunne vi herhjemme godt tænke os at høre hvordan den første tid er for faren.

Så hiv venligst fat i jeres mænd og kom med gode råd, tips og historier om den første tid som far. :-)

Laura & Thomas

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Honningblomst

LauraLW skriver:

Affødt af tråden om hvordan mødre klarer/oplever tiden efter fødslen (som var ganske fed at læse... dog også lidt skræmmende), så kunne vi herhjemme godt tænke os at høre hvordan den første tid er for faren.

Så hiv venligst fat i jeres mænd og kom med gode råd, tips og historier om den første tid som far. :-)

Laura & Thomas

Min x sagde: Find dig hvad som helst.. og det gjorde han...

Anmeld

15. marts 2010

Ranarupta

LauraLW skriver:

Laura & Thomas

Øv, den tråd har jeg misset... Kan du huske hvad den hedder eller kan du linke til den?

Jeg har endnu ingenting at fortælle, men vil følge med i denne tråd, da det snart er vores tur...

Anmeld

15. marts 2010

Ranarupta

Eva skriver:

Min x sagde: Find dig hvad som helst.. og det gjorde han...

Hej Eva, 

Jeg tror, at jeg er fatsvag, men jeg forstår ikke hvad du mener?
(Måske det hænger sammen med at jeg lige er vågnet...)

Kram, Karina 

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

Ranarupta skriver:

Hej Eva, 

Jeg tror, at jeg er fatsvag, men jeg forstår ikke hvad du mener?
(Måske det hænger sammen med at jeg lige er vågnet...)

Kram, Karina 

At man skal bære over og være der for moderen når hun er træt og måske urimelig...at det er en periode hvor faderen er prioteret ret langt nede... giver det mening nu?

Anmeld

16. marts 2010

Bayze

Ranarupta skriver:

Øv, den tråd har jeg misset... Kan du huske hvad den hedder eller kan du linke til den?

Jeg har endnu ingenting at fortælle, men vil følge med i denne tråd, da det snart er vores tur...

Puhh pas på med at læse den!!

Nej, spøg til side, det er en rigtig fin tråd, som gav rigtig meget stof til eftertanke herhjemme og måske fik nogle af de allermest lyserøde forestillinger og forventninger sat liiidt mere i rette perspektiv. Den kommer her:

https://www.baby.dk/debat/42773pi1/boern-03-aar/hvordan-ervar-tiden-efter-foedslen-for-jer.aspx

Anmeld

16. marts 2010

Bayze

Eva skriver:

At man skal bære over og være der for moderen når hun er træt og måske urimelig...at det er en periode hvor faderen er prioteret ret langt nede... giver det mening nu?

Nååhh - "find dig i hvad som helst" - så faldt femøren også her

Jeg tror du kom til at udelade "i" og derfor sad jeg også og funderede over meningen og tænkte bla "gad vide om han bare gik ud og "fandt noget andet" dagen efter fødslen fordi han ikke gad det pjat, stakkels pige altså - ha ha!

men den der leveregel for mænd om at finde sig i hvad som helst er SUUUPER! det indstillede min mand sig på allerede da jeg blev gravid og det har han altså efterlevet på fornemste vis. Håber det har sat sig så godt fast i ham at vi fortsætter den gode stil læææænge efter fødslen:-)

knus, Tina

Anmeld

16. marts 2010

Lone Jakobsen

her vil jeg gætte på at min mand vil sige at manglen på søvn var det værste. min mand synes til stadighed at natteroderi er noget frygteligt noget. og da jeg nævnte muligheden for endnu et barn var det tanken om mere af den slags der skræmte ham.

til gengæld vil jeg sige at min mand har været på fra starten af. han har været der så snart jeg havde brug for ham, og så snart Rasmus var ammet færdig har han taget over.

nu hvor yngste mand er blevet 8 mdr, er han på fra han kommer hjem (18 tiden) til knægten puttes kl 21. (skal så lige tilføjes at vi har 4 andre børn som også deler "fars" opmærksomhed)

Anmeld

16. marts 2010

Ni-ko-li-ne

LauraLW skriver:

Laura & Thomas

Min kæreste oplevede, at mor her, gerne ville bestemme alt... Altså at han hjertens gerne måtte gøre alt det han ville med den lille ny, men det var mig der skulle bestemme hvordan... Det fik vi talt om og løst.

Det tror jeg er vigtigt, at man som mor tænker over, at det far gør, er lige så godt:0) Også selvom han ikke gør det på den måde man selv ville, eller den måde man selv synes er den mest hensigtsmæssige:0)

og så var der en masse tanker omkring, det at han nu var far. At man havde fået sådan en lille skat man skulle passe på:0)

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

tinpou skriver:

Nååhh - "find dig i hvad som helst" - så faldt femøren også her

Jeg tror du kom til at udelade "i" og derfor sad jeg også og funderede over meningen og tænkte bla "gad vide om han bare gik ud og "fandt noget andet" dagen efter fødslen fordi han ikke gad det pjat, stakkels pige altså - ha ha!

men den der leveregel for mænd om at finde sig i hvad som helst er SUUUPER! det indstillede min mand sig på allerede da jeg blev gravid og det har han altså efterlevet på fornemste vis. Håber det har sat sig så godt fast i ham at vi fortsætter den gode stil læææænge efter fødslen:-)

knus, Tina

Ja, så lille et bogstav gør den store forskel...var vidst træt da jeg skrev.

Men ja, jeg tror faktisk også det er en god indstilling og også hvis man som mor regner med at det første år med den lille der er alt på standby, det er muligt det ikke bliver sådan, men det kan det let og så skal man ikke være frustreret men man acceptere at der virkelig ikke er meget andet end barn det første år...

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.