Hvad er det bedste du har fået hjemmefra...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

LISBETH:-)

Det bedste mine forældre har givet mig, er betaling for 1 år som udvekslingsstudent i Canada da jeg var 15/16 år. Det har i den grad givet mig sparket til at være den meget selvstændige person som jeg er i dag.

Højt på listen står også de mange mange penge de har betalt for min medicin, igennem mange års fertilitetsbehandling og som har gjort at vi idag har verdens dejligste datter, og til maj skal være forældre igen.

Også det at de har viet deres liv, til deres børnebørn, og altid har tid og overskud til dem, varmer mit hjerte meget!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Nadi

Mit efterskole ophold, og mine rejser til Skotland, Belgien, USA og Mexico da jeg gik på den internationale linje på Handelsskolen. Selvom det dog ikke er noget håndgribeligt, altså ikke en ting, men det har ihvertfald været med til at præge den jeg er og noget jeg vil være dem for evigt taknemmelig for.

-Nadia

Anmeld

16. marts 2010

MariaJ

Uhh, har gået og tænkt lidt over denne, og synes godt nok de har givet mig meget, der har været med til at forme mig som person og som jeg er taknemmelig for.

Det allerstørste er mine fire søskende og prioriteringen af et stærkt familiesammenhold. Fælles sommerferier som barn,  og at min mor var meget hjemme og sammen med os. At de prioriterede at give os et nært forhold til vores bedsteforældre, ved at besøge dem mange gange om året selvom de boede i den anden ende af landet. Besøg hjemmefra nu hvor vi selv er flyttet endnu længere væk, og der er en dyr flybillet mellem mig og mine forældre.

Jeg er også supertaknemmelig for at de valgte at betale for fritidsaktiviteter, der var med til at forme mine interesser og give udfordringer på en anden måde end i skolen, og for to år på privatskole i 8. og 9. klasse, hvor jeg virkelig trængte til luftforandring.

Mine forældres økonomi har aldrig været til den helt store økonomiske støtte efter jeg blev voksen, men breve fra min mor med 100 eller 200 kr i til at købe noget hyggeligt til mig selv, var en gave de første år jeg studerede og havde ekstremt stram økonomi.

Maria

Anmeld

16. marts 2010

Ansemusen

Jeg kan simpelthen ikke finde på noget at skrive mht. ting, andet end at jeg selvølgelige er lykkelig for, at de valgte at købe hus, da jeg var 6 år gammel, så vi kom væk fra Nørrebros rødder og jeg kunne være meget ude. Men ellers er det slet ikke det materielle som jeg husker mine forældre for, men kærlighed, omsorg og de personlige egenskaber som de har givet mig, så som empati - de har altid lært mig at tænke på de svage og at hjælpe andre. DET sætter jeg kæmpestor pris på

Anmeld

16. marts 2010

Bavianis

Da jeg blev 25 fik jeg to kæmpe albums af min mor:

"Her er dit liv" vol. I og II. I disse var ALT fra min barndom til dagen jeg fik dem: armbånd fra fødslen, vandrejournal, billeder af min mor da hun ventede mig, tegninger jeg har lavet, fødselsdagsinvitationer, breve jeg har skrevet i arrigskab hvor jeg meddeler jeg flytte rud i legehuset, og MASSER af billeder...

Jeg fik samtidig en guldhalskæde som min mor har haft på lige så længe jeg kan huske - en amulet med en firkløver i som hun fik til hendes konfirmation... 

Den vildeste gave, og jeg flæbede hele dagen - og lidt nu hvor jeg tænker på hvor stor en kærlighedserklæring den gave er...

Anmeld

16. marts 2010

MariaJ

Bavianis skriver:

Da jeg blev 25 fik jeg to kæmpe albums af min mor:

"Her er dit liv" vol. I og II. I disse var ALT fra min barndom til dagen jeg fik dem: armbånd fra fødslen, vandrejournal, billeder af min mor da hun ventede mig, tegninger jeg har lavet, fødselsdagsinvitationer, breve jeg har skrevet i arrigskab hvor jeg meddeler jeg flytte rud i legehuset, og MASSER af billeder...

Jeg fik samtidig en guldhalskæde som min mor har haft på lige så længe jeg kan huske - en amulet med en firkløver i som hun fik til hendes konfirmation... 

Den vildeste gave, og jeg flæbede hele dagen - og lidt nu hvor jeg tænker på hvor stor en kærlighedserklæring den gave er...

Jeg tænkte faktisk på at skrive noget lignende. Min mor har lavede en virkelig fin "Barnets bog" i mine første år og skrev samtidig en slags dagbog over deres hverdag med mig. Jeg så først dagbogshæfterne som voksen, og var så rørt at småtudede hele vejen i toget fra Esbjerg til København, da jeg skulle hjem efter besøget, fordi der bare var så meget kærlighed lagt i den tekst.

Jeg har dog ikke selv fået hverken dagbøgerne eller "min" Barnets bog, så det gjaldt ikke helt som noget jeg havde fået med hjemmefra.

Maria

Anmeld

16. marts 2010

BinaMor

min første pony. men især historien bag

fordi vi ikke havde mange penge var det noget de havde arbejdet sig til i løn. dvs de hjalp et kommende stutteri med at bygge bokse, ridehus osv. ku heller ikke forstå mine forældre stod tidlig op hver weekend morgen og gik over til naboerne og hjalp med med byggeriet. 

så det var en hest givet i blod, sved og tårer.. og da jeg fik ham juleaften besvimede jeg. mine forældre sagde det var det hele værd. hehe. det betød meget det var noget de havde "kæmpet" for.

et par uger efter hørte jeg en hel nat min far stå og borer og slå på noget. det larmede og jeg ku ikke sove. da jeg stod havde han lavet et rideskab til mig ud af et andet gammelt alm. skab. og det var pyntet med en hestesko fra en hest han engang havde reddet ud af en brændende bygning.

jeg er fra en "belastet" familie men disse ting viste mig virkelig at mine forældre elskede mig trods deres fejl.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. marts 2010

Koen.

Den bedste ting må være mine søskende(5 stk) men har som sådan ikke fået dem da de alle kom før mig

Den anden ting jeg har fået som betyder alt for mig er min fars vielsesring som jeg fik da han døde (han døde da jeg var 14) min mor fik lavet den mindre så jeg kunne passe den, har den altid på

Men ellers må det være en stabil og tryg hverdag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.