Hvad er det bedste du har fået hjemmefra...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.580 visninger
27 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

Honningblomst

Da jeg selv skulle tænke på hvad det bedste jeg havde givet mig selv var, kom jeg til at tænke på det gode mine forældre har givet mig....altså det synlige. Tænker ikke på kærlighed, omsorg, tryghed, menneskesyn, livsværdier osv...men mere på det synlige og håndgribelige...

Hvad har i fået som i for evig tid vil være jeres forældre dybt taknemmelige og som måske har været med til at præge jer og gøre jer til dem I er?

Det jeg først tænker på ved mine forældre er det at de gav mig en lillesøster...dvs jeg havde en der kun var 2½ år yngre end mig og husker jo ikke da jeg fik hende. Men min lillesøster som kom da jeg var 10 år...det var fantastisk, en kæmpe stor glæde... Søskende er en kæmpe gave...og især når man har lidt alder, synes jeg.

Mit år på efterskole...kæmpe stor betydning og glæde...mit bedste år...

Udover det, så det at de købte mig et hus da jeg blev alene, det har jo gjort så meget for det liv jeg kan give mine drenge...at vi ikke skulle sidde i en lejlighed eller rækkehus i et knapt så heldigt område..

Hvad med jer? Hvad husker i af stor betydning...?

Og så må jeg vidst hellere læse lidt mere om socialkompetencer...

Knus..

Det her var det bedste min mor fik da hun var barn...tænk at få lov at vokse op med 8 søskende... misunder hende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Stumpen

Helt klart mine to år på efterskole..

Men også det er holde fast i traditonerne og her tænker jeg nok mest omkring julen.. Hjemmefra pyntede vi altid op 1. søndag i advendt og det har jeg taget med (med den tvist at hvis den falder i december, så er det sidste søndag i nov) Risengrød den 23. dec om aftenen og en portion til nissen. Traditionen med at pynte juletræ har jeg så ændret fra den 23. til 4.søndag i advendt, så vi kan få mere glæde af den... Men helt klart det er der er traditoner og lave nye med mine egne børn, som de kan tænke tilbage på og evt. tage med sig, når de skal stifte deres egen familie engang om MANGE år. Der er intet af traditioner i Karstens familie og det synes jeg personligt der er en skam...

Anmeld

15. marts 2010

Pia.

Altså hvis jeg skal se bort fra kærlighed, tryghed og en dejlig barndom, så må det blive penge - uden dem sad jeg ikke hvor jeg gør i dag ... De har hjulpet mig så langt... Den støtte jeg har fået og opbagning med nogle svære valg har jeg også altid vidst de stod der...

Penge eller ej, hus, rækkehus, lejlighed eller hvad det skulle være så sætter jeg bare pris på de er der ALTID...

Anmeld

15. marts 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Altså hvis jeg skal se bort fra kærlighed, tryghed og en dejlig barndom, så må det blive penge - uden dem sad jeg ikke hvor jeg gør i dag ... De har hjulpet mig så langt... Den støtte jeg har fået og opbagning med nogle svære valg har jeg også altid vidst de stod der...

Penge eller ej, hus, rækkehus, lejlighed eller hvad det skulle være så sætter jeg bare pris på de er der ALTID...

Jo, men det tog jeg som en selvfølge... alt at de fleste af os, heldigvis...synes det er vigtigst og fundamentet at vi har fået alle de usynlige behov dækket... uden dem var vi vel heller ikke, i hvert fald ikke hvad vi er..

Anmeld

15. marts 2010

charlottekri

jeg tror at det var arbejde, som mine forældre gav mig, som betød mest... forstået på den måde at det lærte mig ansvarlighed, samt at jeg lærte at tjene mine egne penge... (opvokset på et landbrug)

ellers må det også være mine 2 år på efterskole, for ellers ville jeg ikke have mødt min mand

Anmeld

15. marts 2010

LRJ

For det første at jeg har fået mine 3 søskende ( som 5 årige, 8 årige og 14 årige)

At hun var min største støtte da jeg gik fra min voldige eks, i min retsag mod ham og sådan

At hun altid lytter til mig når jeg har problemer, og jeg næsten kan ringe til hende døgnet rundt

at hun blev glad i stedet for "sur" over at jeg var gravid 2 mdr efter jeg var begyndt at komme sammen med min kæreste

Og hun og hendes mand ALTID står klar til at hjælpe mig og kæresten, om så det er økonomisk eller noget andet

Anmeld

15. marts 2010

Pia.

Stumpen skriver:

Helt klart mine to år på efterskole..

Men også det er holde fast i traditonerne og her tænker jeg nok mest omkring julen.. Hjemmefra pyntede vi altid op 1. søndag i advendt og det har jeg taget med (med den tvist at hvis den falder i december, så er det sidste søndag i nov) Risengrød den 23. dec om aftenen og en portion til nissen. Traditionen med at pynte juletræ har jeg så ændret fra den 23. til 4.søndag i advendt, så vi kan få mere glæde af den... Men helt klart det er der er traditoner og lave nye med mine egne børn, som de kan tænke tilbage på og evt. tage med sig, når de skal stifte deres egen familie engang om MANGE år. Der er intet af traditioner i Karstens familie og det synes jeg personligt der er en skam...

Sjovt, du skriver det med julen - her er julen også så vigtig for mig

Jeg har valgt at køre alle traditioner videre... da min mand og jeg var gift holdte vi kun jul hos mine forældre, tanken om at skulle prøve noget andet kunne jeg næsten ikke klare - hans familie går på INGEN MÅDE op i julen og for dem er den bare trist, dyr og skal overståes ... - det var helt modsat hos mig... alle de gode traditioner, med at pynte træ sammen d.23.12, min far der vækkede os med julesang julemorge - "jule morgen står man tidligt op hvis man ikke er en doven krop" *GGG* - åååå så skønt... Så spiste vi lækkert morgenmad, og hyggede, gik tur og så duftede hele huset af and og flæskesteg i mange timer op til, vi (min søster og jeg) hjalp med at smutte mandler til risalamenten (staves?) - gaveleg og terninge spil har vi altid spillet, danset om juletræet og bare haft den bedste jul - har altid holdt jul hjemme...

Vi fik også altid en morgengave og det elskede vi bare, så vi kunne holde spændingen ud...

Knus Pia, der nu holder jul her hjemme, med min familie og forældre... Glæder mig helt til jul nu....

Anmeld

15. marts 2010

wamse

Hmm det bedste jeg har fået, var indskudet til en lejlighed sidste år Min far gav mig indskudet, så jeg ikke mere skulle være i det ægteskab. Jeg håber så meget min far sidder der oppe nu over os, og ser hvor dybt taknemmelig jeg er og at hans håndsrækning har gjort så meget godt for mig og børnene

Ud over det har jeg fået 2 dejlige brødre, som eeeelsker at tage pis på mig

Anmeld

15. marts 2010

Stumpen

Pia. skriver:

Sjovt, du skriver det med julen - her er julen også så vigtig for mig

Jeg har valgt at køre alle traditioner videre... da min mand og jeg var gift holdte vi kun jul hos mine forældre, tanken om at skulle prøve noget andet kunne jeg næsten ikke klare - hans familie går på INGEN MÅDE op i julen og for dem er den bare trist, dyr og skal overståes ... - det var helt modsat hos mig... alle de gode traditioner, med at pynte træ sammen d.23.12, min far der vækkede os med julesang julemorge - "jule morgen står man tidligt op hvis man ikke er en doven krop" *GGG* - åååå så skønt... Så spiste vi lækkert morgenmad, og hyggede, gik tur og så duftede hele huset af and og flæskesteg i mange timer op til, vi (min søster og jeg) hjalp med at smutte mandler til risalamenten (staves?) - gaveleg og terninge spil har vi altid spillet, danset om juletræet og bare haft den bedste jul - har altid holdt jul hjemme...

Vi fik også altid en morgengave og det elskede vi bare, så vi kunne holde spændingen ud...

Knus Pia, der nu holder jul her hjemme, med min familie og forældre... Glæder mig helt til jul nu....

Dejligt at jeg ikke er den eneste julefreak.. Sidste år holdte vi hos Karstens forældre. De skulle til Norge på skiferie 1.juledag, så juletræet var et de "arvede"! efter Karstens farbror, som havde haft den til at stå udenfor -lige meget, men træet var lavere end jeg (og jeg er trods alt kun  1,68) Så spørg lige om mor-jul-her var skuffet.... Ej heller var der levende lys på, mens vi gik omkring træet.. Arhmen en skandale!!!

Anmeld

15. marts 2010

steph0804

Det må være vores årlige rejser, min mor er fransk og derfor var vi HVERT år 3 uger i frankrig om sommeren, lyder måske trivielt, men Frankrig er stort og vi så mange forskellige steder, vores årlige skiferie og min årlige mor/datter tur i julen hvor vi igen kører til familien i det franske hvor vi hygger og shopper.... ihhh det har jeg nydt.

Derudover er jeg meget taknemmelig for mit bedste år nogensinde på Ingstrup Efterskole....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.