Hvad er det bedste du har fået hjemmefra...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2010

Tina2

Min lillebror og mine heste:-) Hestene var hele mit liv i 10 år og jeg levede og åndede for livet med hest, tog til stævner, trænede og gik op i det med liv og sjæl.... Så brugte meget af min barndom og ungdom på en dejlig sund måde:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

oo

jamen jeg er også dybt taknemmelig for mine to søstre og min bror - og især fordi jeg er blevet meget opmærksom på hvor tætte og gode forhold vi alle fire har til hinanden efter jeg har oplevet Sørens familie hvor de også er fire søskende, men absolut ikke med tætte relationer. Nu hvor jeg selv skal have et barn synes jeg det er en enorm gave at have en stor familie og jeg glæder mig til tiden hvor det vrimler med fætre og kusiner i samme aldersgruppe (min ene søster har en datter på 2 1/2 nu og min anden søster starter projekt baby til oktober).

af materielle ting tror jeg, at det jeg er aller aller gladest for er det fotoalbum min mor lavede til mig (og hun lavede et til os hver især) til min konfirmation, hvor der var billeder fra jeg blev født og frem til jeg blev 13, hvor hun havde skrevet en masse om mit liv og den slags. det er enormt dejligt selv at have de billeder og det er dejligt at læse i det album og mindes en masse mennesker som ikke længere er her og se en helt masse situationer som jeg enten slet ikke kan huske eller kun kan huske meget svagt. det viser jo desuden, hvor elsket man var og det får mig til at føle endnu mere kærlighed til de mennesker nu hvor jeg er voksen. Af samme grund lavede jeg et labum magen til til Søren i julegave efter vi havde fået en masse af hans barndomsbilleder fra hans mors dødsbo. selvfølgelig er der ikke de samme detaljer, for jeg kender jo ikke størstedelen af de mennesker der er på billederne, men jeg ved at han er enormt glad for at have dem sat i system i et album, så han nemt kan gå til dem når han har brug for at mindes.

huha...det blev langt

Anmeld

15. marts 2010

Pia.

Stumpen skriver:

Dejligt at jeg ikke er den eneste julefreak.. Sidste år holdte vi hos Karstens forældre. De skulle til Norge på skiferie 1.juledag, så juletræet var et de "arvede"! efter Karstens farbror, som havde haft den til at stå udenfor -lige meget, men træet var lavere end jeg (og jeg er trods alt kun  1,68) Så spørg lige om mor-jul-her var skuffet.... Ej heller var der levende lys på, mens vi gik omkring træet.. Arhmen en skandale!!!

Var der IKKE LEVENDE LYS... ARMEN, jeg er da dybt chokket Her er der også levende lys og det har der altid været - det høre bare julen til... min far tændte (tænder) lyset inden vi skal danse om træet - og vi andre skulle gå ud af stuen imens... og ind kom vi alle med den samme lyd Aiiiiii....

Anmeld

15. marts 2010

Honningblomst

Så hyggeligt hvordan man overfører alt det man selv finder værdifuldt i ens liv og barndom....

Anmeld

15. marts 2010

Smølf

Kærlighed til al slags musik! Hele min familie er meget musikalsk og der er altid liv og glade dage i vores familie.. Lærte at spille klassisk klaver som barn og jeg er dybt taknemmelig for alle de klavertimer jeg fik. Lærte at Chopin kan være ligeså godt som populær musik...

Og min uddannelse. For de tusindvis at kroner mine forældre brugte på, at vi kunne gå på privatskole. At vokse op i en familie hvor de boglige værdier bliver vægtet højt, hvor der er opbakning til at man kan stræbe efter sine drømmemål... Hvor der blev snakket sygehistorier over spisebordet, repeteret hovedstæder som leg på bilferier... Og hvor min far kunne bruge timer på at fortælle mig om Stalins generaler, Heideggers filosofi eller det limbiske system.

For fantastiske ferier, som da mine forældre gav mig 3 uger i Sydamerika og på Galapagos istedet for en konfirmation. For at vokse op i et åbent og kærligt hjem, hvor alle var velkomne og der altid var plads til legekammerater omkring spisebordet...

Håber vores dreng vil opleve sin opvækst som ligeså god

Anmeld

16. marts 2010

Miamaja

Det bedste haandgribelige var mine soskende selvfolgelig forst og fremmest - intet er storre end det i sig selv derneast at sende mig i dyr privatskole (og derved ikke have raad til bil i det meste af min barndom!), give mig frihed til at folge mine dromme ved at betale flybillet og den mest omfattende rejseforsikring der er mulighed for til USA som au pair.

Og der er sikkert en masse andet 'bedste'. Har helt VILDT stottende foraeldre, som alle burde have.

Anmeld

16. marts 2010

betski

Det bedste mine forældre har givet mig sådan af materielle ting er hel sikkert mit kørekort. Jeg tror aldrig jeg ville ha fået det, hvis ikke de betalte for det. Så tak for det mor og far!

Anmeld

16. marts 2010

Mira0911

Helt klart mine 2 år på efterskole og 2 år på husholdningsskole...

Anmeld

16. marts 2010

Corn

Mine muligheder for at lære ansvarlighed og omsorg, i form af, at jeg aldrig har fået nej til en eller anden form for kæledyr... Jeg har så også haft en mindre zoo i mine forældres hjem, og haft deres interesse med, trods det måske ikke lige var deres yndlingsdyr

Muligheden for at afprøve mig selv, mine grænser og evner indenfor sport og fritidsaktiviteter.

Opvæksten hvor tingene ikke bare kom af sig selv, varme fik man ved at gå i skoven, fælde træer, køre det hjem osv...

Ihhh jeg kunne blive ved...

Majken 24+

Anmeld

16. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Først og fremmest min søster selvfølgelig.

Men derefter fik jeg undervisning i flere forskellige instrumenter, sang og kor, og med koret rejste vi Europa tyndt og sang koncerter - og min moar var med hver gang som forældremedhjælper. Så gik jeg også til ridning som jo ikke er helt billigt heller...  Som enlig mor må det virkelig have  været virkelig svært at financiere men min mor prioriterede musikken virkelig højt, og jeg spiller stadig den dag i dag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.