Er det ok at date. kæreste, flirte....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2010

Bare mig..

Uha den er godt nok svær.

Jeg vil sige det kommer helt an på hvilken ex det er, (i tilfælde af flere) og hvilken veninde det er.

Hvis mig og min kæreste gik fra hinanden og min gode veninde faldt for ham, ville jeg blive skide sur på hende, for det er altså ham jeg har/skal have barn med.. De andre exer har jeg ingen børn med, og det har været noget pjat egentlig, så for min skyld må de gerne
I denne sammenhæng har min veninde faktisk været kærester/bollevenner med min flamme.

Men det kommer an på så meget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

smokin

Di. skriver:

Hvor er jeg enig og hvor er det dejligt at du fandt din kærlighed.

Mine forældre er os skilt og min far er sammen med min mors veninde nu os gift og min mor og far er så bedste venner stadig og vi holder alle årstidernes frokoster sammen. Så her har det heller ikke været et problem. 

Ha ha men nu jeg nysgerie hvad skete der så til den fødselsdag da du trapper op med hendes x kæreste hi hi

Der var kaos. Det var jo over sms at vi fandt ud af at vi tilfældigvis skulle til den samme fødselsdag. Jeg var efter et rigtig dårlig forhold endelig begyndt at tage mig sammen og gå på dates, og jeg kendte slet ikke Nicolai på det tidspunkt, så jeg tænkte straks "hvad fanden er han for en". Det viste sig så at de havde været på nakken af hinanden det sidste års tid, men ingen havde rigtig kunne afslutte det, og pludselig valgte hun så at få sin egen lejlighed og flytte fra Nicolai. Som mange andre par prøvede de så at blive ved med at ses som venner, men der er jo altid følelser enten den ene eller anden vej.

Jeg sendte hende en sms hvor der stod meget simpelt om hun kendte Nicolai, da hun svarede at de havde været forlovet havde jeg mest lyst til at stå af bussen og tage hjem, men Nicolai forsikrede mig om at der ikke blev ballade. Så vi tog i biffen.

Da vi kom ud var vi begge blevet bedt om at blive væk fra festen, hun ønskede os held og lykke med hinanden og ville egentlig bare gerne lades være i fred. Og det var faktisk der vi begge traf beslutningen om at blive ved med at ses, der var jo ingen grund til ikke at prøve - deres historie var jo færdig.

Nicolai var god til at holde bogen lukket og mødtes kun en enkelt gang med hende (ved et tilfælde) for at få sin nøgle til lejligheden.

De har skrevet lidt på facebook og hun har fundet en ny sød kæreste, hvilket hun jo også fortjener. Og det har jeg altså intet problem med overhovedet.

Selvom hun blev chokeret i starten og det har gjort ondt er jeg sikker på at hun under Nicolai at være så lykkelig at han skal giftes og have et barn - også selvom det er med mig.

Nu gik jeg ikke bag hendes ryg, og jeg ville måske ikke handle på samme måde hvis det var en meget gammel og tæt veninde. Den er svær, jeg har altid fået af vide at kærlighed er det største man kan opleve! Så er det fandeme svært - for tænk nu hvis det er en venindes x der er kærligheden?

Den kan jo også give bagslag og man ender alene uden hverken veninde eller kæreste, men som sagt, man må da tage nogle chancer her i livet.

Anmeld

15. marts 2010

LotteGabriella

hmm....synes at den er svær...Har ikke selv noget imod at min veninde var sammen med min x-mand Det ville slet ikke rører mig og hvis de kunne blive lykkelige sammen, så vil jeg da ikke stå i vejen 

Anmeld

15. marts 2010

Honningblomst

Tusind tak for alle jeres svar de fortæller mig at jeg nok ikke er et helt skidt og egoistisk menneske, men bare som de fleste andre....har lidt svært ved hvad eller hvordan jeg skal fortælle hende hvad jeg mener, for jeg kan fornemme på hende at hun mener det er helt ok at score veninders x...hun er så en del yngre end mig og har måske svært ved at sætte sig ind i det når ikke hun selv har børn.

Hun er en ny veninde men vi har det virkelig sjovt sammen, men den der tydelige interesse for min x, venskab på facebook, skrive sammen der inde osv, synes jeg ikke er rart,...hun skjuler det ikke heller ikke hvad hun mener om ham...nå, men tak for jeres svar, tager lige en snak med hende, for jeg synes ikke det er særlig rart...men vidste bare ikke om jeg kunne tillade mig at blande mig?

Knus..

Anmeld

15. marts 2010

Risen

Eva skriver:

Tusind tak for alle jeres svar de fortæller mig at jeg nok ikke er et helt skidt og egoistisk menneske, men bare som de fleste andre....har lidt svært ved hvad eller hvordan jeg skal fortælle hende hvad jeg mener, for jeg kan fornemme på hende at hun mener det er helt ok at score veninders x...hun er så en del yngre end mig og har måske svært ved at sætte sig ind i det når ikke hun selv har børn.

Hun er en ny veninde men vi har det virkelig sjovt sammen, men den der tydelige interesse for min x, venskab på facebook, skrive sammen der inde osv, synes jeg ikke er rart,...hun skjuler det ikke heller ikke hvad hun mener om ham...nå, men tak for jeres svar, tager lige en snak med hende, for jeg synes ikke det er særlig rart...men vidste bare ikke om jeg kunne tillade mig at blande mig?

Knus..

Chock hehe.. troede det var dig som var en smule lun på hendes x.. Men synes du har fat i det helt rigtige og det er vigtigt at tage en snak om det. Det må sku heller ikke være rart at hun direkte er lun på din x foran dig.. !

Held og lykke med det ! 

Knus

Anmeld

15. marts 2010

LotteGabriella

Zette skriver:

tror ikke jeg vil vælge at skære alle over en kam, og sige at det aldrig går med en venindes x. Jeg fik i sin tid en ny veninde og efter et par måneder lærte jeg så Nicolai af kende. Ved et tilfælde gik det op for mig at veninden havde været forlovet med Nicolai i 3 år han inviterede mig i biffen men sagde at bagefter skulle han til fødselsdag. Fint sagde jeg, for det skulle jeg såment også. Hvorhenne? I Rødovre - jamen fint, det skulle jeg jo også. Pludselig gik det op for os begge at det var den samme.

Nå men min pointe er at idag skal jeg giftes med Nicolai, venter hans barn om 2 måneder og veninden er desværre ude af billedet. Men jeg fandt jo mit livs kærlighed - så mener bestemt ikke at jeg tabte noget på det. Tværtimod. Ofrede måske - men det skal man også være villig til i alle sammenhænge.

Det var iøvrigt hende der valgte at gå fra ham og få sin egen lejlighed, så kunne ikke se problemet i at jeg samlede det hun smed væk, op!

helt enig og sikke en dejlig historie

Anmeld

15. marts 2010

Honningblomst

Risen skriver:

Chock hehe.. troede det var dig som var en smule lun på hendes x.. Men synes du har fat i det helt rigtige og det er vigtigt at tage en snak om det. Det må sku heller ikke være rart at hun direkte er lun på din x foran dig.. !

Held og lykke med det ! 

Knus

Tak...

Nej nej...det ville jeg ikke bryde mig om, altså ved godt man ikke kan styre det, men at vælge at flirte og søge kontakt bare fordi man synes en anden er lækker, det VÆLGER man altså selv og det synes jeg er et forkert valg...øv...

Men ja, jeg taler med hende...

Knus..

Anmeld

15. marts 2010

ivfmarie

Har ikke lige læst alle svar - men får den opfattelse at "det gør man bare ikke"... Hvorfor ikk? Det er en X. Er veninden stadig vild med personen er det måske en anden sag - men så synes jeg selv at hun skal gøre dig opmærksom på det, Eva..

Og nu læste jeg så lige et af dine svar og forstå nu at det er veninden der er vild med din x... det er så ikke helt det jeg har svaret på... Sorry..

Jeg har flere veninder der har flirtet, været sammen med, eller ligefrem er blevet gift med mine tidligere kærester - og jeg har gjort det samme... og der har aldrig været nogen problemer med det!

Selvfølgelig kan det være svært hvis der stadig er mange uafsluttede følelser i spil mellem de to x'er... men så må du lige afvente situationen lidt.

Iøvrigt er det jo et definitionsspørgsmål: Flirt.. hvor går grænsen?

Åh gu... jeg elsker at flirte - og jeg gør det MEGET, og sikkert for meget... Men det er ikke mere end flirt... Jeg kunne ikke drømme om at være utro (og hvad er i øvrigt definitionen på utro??)

Ej.jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal skrive. Men det var bare lige et "hot topic" i mit liv i disse dage, jeg har nemlig haft en feeed weekend ..

Knus Marie

Anmeld

15. marts 2010

Honningblomst

ivfmarie skriver:

Har ikke lige læst alle svar - men får den opfattelse at "det gør man bare ikke"... Hvorfor ikk? Det er en X. Er veninden stadig vild med personen er det måske en anden sag - men så synes jeg selv at hun skal gøre dig opmærksom på det, Eva..

Jeg har flere veninder der har flirtet, været sammen med, eller ligefrem er blevet gift med mine tidligere kærester - og jeg har gjort det samme... og der har aldrig været nogen problemer med det!

Selvfølgelig kan det være svært hvis der stadig er mange uafsluttede følelser i spil mellem de to x'er... men så må du lige afvente situationen lidt.

Iøvrigt er det jo et definitionsspørgsmål: Flirt.. hvor går grænsen?

Åh gu... jeg elsker at flirte - og jeg gør det MEGET, og sikkert for meget... Men det er ikke mere end flirt... Jeg kunne ikke drømme om at være utro (og hvad er i øvrigt definitionen på utro??)

Ej.jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal skrive. Men det var bare lige et "hot topic" i mit liv i disse dage, jeg har nemlig haft en feeed weekend ..

Knus Marie

Hmm..jeg synes ikke det er rart...det virker forkert og bare fordi hun nu lige synes det er sjovt,...det er jo ingen forelskelse...men jeg tænker nemlig som dig, kan jeg tillade mig at sige noget, det er jo min x og ikke min..

Knus Eva...

Anmeld

15. marts 2010

L-Mortil3

Jeg synes nu ikke helt der er noget galt i det altså... der er et ordsprog der sige "One mans trash another mans treasure"... Og efter som det er en X-mand, jamen så er veninden vel også færdig med det kapitel, og så burde det da være ok selv at flirte lidt?

Hvis veninden ytrer at det er noget hun bestemt ikke bryder sig om, jamen så ville jeg da tage det til overvejelse, ellers kan jeg nu ikke se noget galt i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.