Glukosebelastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

Tullebobs

Jeg fik svar med det samme..det gør de på Riget

Okay det må være dejligt - så hurtige er de sgu ikke her i nordlige jylland  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

NoName

Bromberg skriver:

Spørger måske dumt, men er det noget vi alle skal igennem? Har ALDRIG hørt om det...

Hvis der er sukkersyge i familien skal man til sådan en undersøgelse. Ellers tror jeg ikke man skal.

Anmeld

14. marts 2010

jlp90

Det er ikke alle der skal i gennem denne test. Der er flere grunde til at man skal have det foretaget.
Man kan have BMI over 27, Sukkersyge i familien, tidligere udviklet sukkkersyge under graviditet, født børn der vejede over 4.500 gram  

Anmeld

14. marts 2010

dorthemus

noname skriver:

Det der med at skulle møde fastende, er jeg ikke vildt begejstret for. Jeg bliver ekstrem dårlig hvis jeg ikke får min morgenmad... Det bliver en mega prøvelse for mig... Jeg er stadig nødtil at spise på faste tidspunkter, for at holde kvalmen væk.

Nå, men jeg må jo så smøre en GIGA madpakke og tage den med.

Sådan havde jeg det også og jeg var grædefærdig da jeg vågnede midt om natten med et kæmpe hul i maven og opkastfornemmelser af sult. Heldigvis er det tidligt om morgenen...da jeg spurgte sygeplejersken om hvad der ville ske hvis jeg kastede det der sukkervand op svarede hun, at så var jeg nødt til at komme igen...så kunne det nok lige være at jeg tog mig sammen

Men jeg var mindst 10 min. om at drikke det og andre kvinder kom og gik før jeg var færdig

Anmeld

14. marts 2010

dorthemus

Bromberg skriver:

Spørger måske dumt, men er det noget vi alle skal igennem? Har ALDRIG hørt om det...

Jeg bad selv om den for der er sukkersyge i min familie og så har jeg en veninde der fik svangerskabssukkersyge som blev opdaget alt for sent...hun døjer stadig med det nu snart seks måneder efter fødslen

Anmeld

14. marts 2010

NoName

dorthemus skriver:

Sådan havde jeg det også og jeg var grædefærdig da jeg vågnede midt om natten med et kæmpe hul i maven og opkastfornemmelser af sult. Heldigvis er det tidligt om morgenen...da jeg spurgte sygeplejersken om hvad der ville ske hvis jeg kastede det der sukkervand op svarede hun, at så var jeg nødt til at komme igen...så kunne det nok lige være at jeg tog mig sammen

Men jeg var mindst 10 min. om at drikke det og andre kvinder kom og gik før jeg var færdig

Puhh, er stadig lidt nervøs, men jeg må tage mig sammen, kan jeg godt høre...

I CAN DO IT!!!

Anmeld

14. marts 2010

JacobsMoar

Puha, har det på præcis samme måde med hensyn tiil morgenmaden..

Kan høre ud fra jeg svar at jeg ikke er i risikogruppen.. Fantastisk

Anmeld

14. marts 2010

dorthemus

noname skriver:

Puhh, er stadig lidt nervøs, men jeg må tage mig sammen, kan jeg godt høre...

I CAN DO IT!!!

Gu´ kan du så

Anmeld

14. marts 2010

LotteGabriella

Hejsa

Det har jeg prøvet - du skal møde op fastende. Så får du et glas sukkerstads, som er meget meget sødt at drikke. Hvis de tilbyder sig at få citron i, så tag endelig imod det - det hjælper lidt på smagen  Så skal du ellers sidde og vente i 2 timer (hvor du godt må drikke lidt vand - men ikke sove, og man bliver faktisk træt af det der sukkerchok). Så tager de en blodprøve, og du kan gå hjem. Svaret på prøven kan du få ved egen læge efter et par dage.

God fornøjelse - og det er ikke så slemt

Kh Trine

jep og man skal drikke 1/5 ltr. af det inden for en hvis tid (tror nok det var 30 min.)...har også prøvet det, og giver dig ret.....CITRONEN GØR UNDERVÆRKER

Jeg fik dog svar med det samme

Anmeld

14. marts 2010

missKat

noname skriver:

Hej piger

Jeg har lige fået en indkaldelse til sukkerbelastningsundersøgelse. Der står ikke en pind i patientinformationen om hvad der skal ske. Er der nogen af jer der har fået lavet sådan en undersøgelse, der kan fortælle mig hvad der kommer til at ske ud over de tager en blodprøve, men det tar jo ikke 2,5 timer???

NoName 20+4

Hejsa,

du skal ikke være nervøs - så slemt er det ikke 

det smager som ufortyndet saftevand og har ca samme konsistens
(kan du huske der engang fandtes en saftevand i sådan en rund metal flaske med en masse bær på - mener den hed noget fransk - det minder lidt om det ufortyndet)

jeg har fået  3 sukkerbelastninger gennem min graviditet da jeg er med i et projekt. Det var værst i uge 13 for der havde jeg stadig kvalme og opkast og som Dorthe skriver, så skal du komme igen hvis du kaster op - så hold det endelig indenbords  

det er en god ide at tage enten en bog eller bærbar computer med, for du skal sidde stille i 2 timer.

held og lykke med det 

/Karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.