Glukosebelastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.762 visninger
30 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

NoName

Hej piger

Jeg har lige fået en indkaldelse til sukkerbelastningsundersøgelse. Der står ikke en pind i patientinformationen om hvad der skal ske. Er der nogen af jer der har fået lavet sådan en undersøgelse, der kan fortælle mig hvad der kommer til at ske ud over de tager en blodprøve, men det tar jo ikke 2,5 timer???

NoName 20+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

L-Mortil3

Jeg har ikke selv været til det, men hvad jeg kan læse mig til, møder du ind, får taget blodprocent, skal drikke et glas sukkervand, vente i 2-2½ time, taget blodprøve og så må du komme hjem igen

Anmeld

14. marts 2010

Tullebobs

Hejsa

Det har jeg prøvet - du skal møde op fastende. Så får du et glas sukkerstads, som er meget meget sødt at drikke. Hvis de tilbyder sig at få citron i, så tag endelig imod det - det hjælper lidt på smagen  Så skal du ellers sidde og vente i 2 timer (hvor du godt må drikke lidt vand - men ikke sove, og man bliver faktisk træt af det der sukkerchok). Så tager de en blodprøve, og du kan gå hjem. Svaret på prøven kan du få ved egen læge efter et par dage.

God fornøjelse - og det er ikke så slemt

Kh Trine

Anmeld

14. marts 2010

jlp90

Jeg har lige været til denne undersøgelse og der sker lige præcis det der står ovenfor. Hvis dit blodsukker efter 2 timer er for højt skal du have taget en blodprøve.

Anmeld

14. marts 2010

vil-være-gravid

Har arbejdet et sted, hvor vi lavede de tests..

Ja du skal drikke en masse sukkervand og så måler de efterfølgende, hvor god din krop er til at nedkæmpe det sukker, du har indtaget, dvs. hvor meget insulin du udskiller osv

Anmeld

14. marts 2010

dorthemus

Ja jeg har ligte fået lavet én.

Du skal faste fra kl. 22 dagen i forvejen og må altså INTET indtage..heller ikke vand.

På hospitalet skal du drikke en lille kande sukkervand med citron, der ikke smager så godt synes jeg og derefter skal du sidde/ligge og glo i 2 timer..du må end ikke gå en tur. Når de to timer er gået bliver du prikket i øret og de måler sukkerbelastningen i dit blod. Er den 8 eller under har du ikke svangerskabssukkersyge. Min var 4,4 så det var rart

Anmeld

14. marts 2010

dorthemus

Tullebobs skriver:

Hejsa

Det har jeg prøvet - du skal møde op fastende. Så får du et glas sukkerstads, som er meget meget sødt at drikke. Hvis de tilbyder sig at få citron i, så tag endelig imod det - det hjælper lidt på smagen  Så skal du ellers sidde og vente i 2 timer (hvor du godt må drikke lidt vand - men ikke sove, og man bliver faktisk træt af det der sukkerchok). Så tager de en blodprøve, og du kan gå hjem. Svaret på prøven kan du få ved egen læge efter et par dage.

God fornøjelse - og det er ikke så slemt

Kh Trine

Jeg fik svar med det samme..det gør de på Riget

Anmeld

14. marts 2010

JacobsMoar

Spørger måske dumt, men er det noget vi alle skal igennem? Har ALDRIG hørt om det...

Anmeld

14. marts 2010

jlp90

Jeg fik foretaget denne undersøgelse ved egen læge. Ved ikke hvordan det er på sygehuset. Jeg måtte ikke spise og drikke andet end vand fra kl 24 aftenen før. Så møder man op og får et prik i finderen og udfra lidt blod måler de ens blodsukker dernæst drikker man Et glas med sukkervand. Derefter skal man sidde stille i to timer, hvor de igen prikkede mig i fingeren og undersøger mit blodsukker igen. Mit var fint og der skulle ikke tages en blodprøve i armen.

Anmeld

14. marts 2010

NoName

Det der med at skulle møde fastende, er jeg ikke vildt begejstret for. Jeg bliver ekstrem dårlig hvis jeg ikke får min morgenmad... Det bliver en mega prøvelse for mig... Jeg er stadig nødtil at spise på faste tidspunkter, for at holde kvalmen væk.

Nå, men jeg må jo så smøre en GIGA madpakke og tage den med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.