Hvor lang tid sover jeres børn om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2010

Laulund87

Min datter er tre måneder og hun sover fra kl 19-07 ca. Dog "vækker" jeg hende ca. kl 23 og giver hende et listemåltid hvor hun nærmest spiser i søvne 

Jeg kan nemlig ikke lide hvis hun går så længe uden mad. Ved ikke rigtig hvordan du får hende til at sove længere for min datter har nærmest altid sovet igennem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

Cris

Frederic's moar skriver:

Frederic kom i nattøj kl 18.30 og godnat kl 18.30 - 19 og sov til næste morgen kl 6-7 stykker. Blev vasket, fik tøj på og ammet igen 7.30-8.

Han er 1½ år nu og sover stadig ligedan, blot uden formiddags lur. 

Det er så noget jeg ville ønske mig!!!! Jeg elsker at sove men det synes mine børn ikke!

Med første barn blev jeg meget ked af det, hver gang jeg hørte så nogle historier om de der "sove-trolde" babier   Men så fand jeg ud, at de fleste ikke sover på den måde. Så dem som har sove-trolde, I er bare meget heldige!!!! Men som sagt, nu gider jeg ikke længere at tænke på det og sådan er det bare. Jeg er ikke så heldig hverken med søvn eller med spil   Men jeg skal nok overleve! tihi!

Anmeld

13. marts 2010

4kløver

Limya skriver:

wow, en smart pige du har dig der hehe... var der noget du gjorde for at få den rytme,

ikke noget.. tror bare at hun har fået mit sovehjerte

Anmeld

13. marts 2010

4kløver

Cris skriver:

Det er så noget jeg ville ønske mig!!!! Jeg elsker at sove men det synes mine børn ikke!

Med første barn blev jeg meget ked af det, hver gang jeg hørte så nogle historier om de der "sove-trolde" babier   Men så fand jeg ud, at de fleste ikke sover på den måde. Så dem som har sove-trolde, I er bare meget heldige!!!! Men som sagt, nu gider jeg ikke længere at tænke på det og sådan er det bare. Jeg er ikke så heldig hverken med søvn eller med spil   Men jeg skal nok overleve! tihi!

Hun er min nr 4.. og min nr 1 sove også hele natten og det gør hun stadig nu er det også hele dagen  hun er 16 *gg* nr 2 sov heller ikke godt om natten kun var ca 1½ år da min læge sagde til mig at jeg bare skulle giv hende vand om natten så gad hun da ikke det mere nr 3  den første  tid gjorde han ,men så var han meget indlagt og så holdt det op i et stykke tid

Anmeld

13. marts 2010

Mira0911

Min datter er 1 år... Hun sover rimelig godt.. kommer i seng kl. 19 og vågner når vi står kl. 5.30 i hverdagene...

I weekender, får hun lov til at køre den så lang tid hun kan...

Hun får ikke nat flaske mere...

Anmeld

13. marts 2010

Cris

4kløver skriver:

Hun er min nr 4.. og min nr 1 sove også hele natten og det gør hun stadig nu er det også hele dagen  hun er 16 *gg* nr 2 sov heller ikke godt om natten kun var ca 1½ år da min læge sagde til mig at jeg bare skulle giv hende vand om natten så gad hun da ikke det mere nr 3  den første  tid gjorde han ,men så var han meget indlagt og så holdt det op i et stykke tid

Ja, alle børn er forskellige. Nu har jeg 2 og 2 ud af 2 sover ikke godt (i hver fald som babier) Jeg har også givet vand i stedet for at amme om natten efter 11 måneder og det har overhovedet ikke hjulpet. Han vågnede hver anden time. Men heldighvis (man kan altid trøste sig selv) det vågnede ikke rigtigt. Hvis jeg var hurtigt med at give bryst eller vand senere, så kunne de straks sove igen. Det var kun en periode, da han var 9 måneder, han kunne ikke rigtigt falde i søvn igen. Men ellers er det bare at give ham noget vand og han sover lyn hurtigt igen. Og han er nem at puttes. Nå får vi at se, med den lille. Men det kunne være at han ender også med at vågne hver 3. time indtil han bliver 18 måneder eller pludseligt kan han sove i gennem. Det er virkeligt mystisk, at de er så forskellige...

Anmeld

13. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Cris skriver:

Frederic er vores den 1...

Hører stadig at vi ikke ved hvordan det er at have barn... Sygeplejesken på barsels afd sagde at den rytme skulle han nok få ødelagt, men nej..

Min svigerinde har selv 2 unger, 1 på 2 +3 mdr og en på 10 mdr. Hun er bekymret for vores, da han stadig sover meget og altid er træt. Igår kom han i seng 18.45 og vi vækked ham kl 8 i morges.

Anmeld

13. marts 2010

SHERO

Min søn er 2 måneder nu, og han er lige begyndt at snuppe 6 timer i træk og så bliver han ammet og så sover han 2-3 timer mere, her kommer han i seng klokken 22-22.30 og vi står op igen mellem 6 og 7.. Han har bare gradvis taget en time ekstra, startede med at være oppe 2 gange altså 3x3 timer... Tror ikke man kan gøre så meget, andet end være tålmodig... :-)

Anmeld

13. marts 2010

Unalisa

Cris skriver:

Ja, alle børn er forskellige. Nu har jeg 2 og 2 ud af 2 sover ikke godt (i hver fald som babier) Jeg har også givet vand i stedet for at amme om natten efter 11 måneder og det har overhovedet ikke hjulpet. Han vågnede hver anden time. Men heldighvis (man kan altid trøste sig selv) det vågnede ikke rigtigt. Hvis jeg var hurtigt med at give bryst eller vand senere, så kunne de straks sove igen. Det var kun en periode, da han var 9 måneder, han kunne ikke rigtigt falde i søvn igen. Men ellers er det bare at give ham noget vand og han sover lyn hurtigt igen. Og han er nem at puttes. Nå får vi at se, med den lille. Men det kunne være at han ender også med at vågne hver 3. time indtil han bliver 18 måneder eller pludseligt kan han sove i gennem. Det er virkeligt mystisk, at de er så forskellige...

pyha jeg håber ikke at han fortsætter med at vågne hver 3.time til han bliver 18 måneder. så bliver jeg jo tosset af at vågne hver.3time arghhhhhh..

Anmeld

13. marts 2010

Cris

Frederic's moar skriver:

Frederic er vores den 1...

Hører stadig at vi ikke ved hvordan det er at have barn... Sygeplejesken på barsels afd sagde at den rytme skulle han nok få ødelagt, men nej..

Min svigerinde har selv 2 unger, 1 på 2 +3 mdr og en på 10 mdr. Hun er bekymret for vores, da han stadig sover meget og altid er træt. Igår kom han i seng 18.45 og vi vækked ham kl 8 i morges.

Hold det op! Sådan en rytme ville jeg ønske mig! Jeg kunne sagtens sove i 10 timer! Før børn har jeg gjord det hver gang jeg kunne. Det var irriterende, da jeg kun kunne få 8 timer!   Min mor sagde, at jeg først sov igennem da jeg var godt over 3 år og siden den, har jeg bare sovet som en sten...

Men hvis han ikke fejler noget, så er der ikke noget problem!!!! Du kender ham og hvis han altid har gjord det, så skulle det være ok? Noget andet ville det være, at han var kronisk træt og at han måske var lidt sløv eller så noget.

Nyd det!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.