Det er meget normalt, når de er så små. Der er nogle der kan sove meget godt, men det er normalt, at de skal ammes. Mit første barn vågnede hver 2. time. Han ville helst puttes kl07 og så ammede jeg hver anden time hele natten. Han sov i tremmesengen ved siden af min seng og efter kl03 eller 04 flyttede jeg ham til sengen, så han blev ammet der (jeg sov ikke med ham hele natten, for jeg sover bedre med god plads og det var vigtigt, at jeg fik sovet godt de der 2 timer mellem amning
) Og sådan kørte det i mange mange måneder
Nu med den lille er ikke meget anderledes. De første 3 måneder kunne han sove 4 eller 5 timer om natten, men ikke mere. Han bliver puttet kl20 og så vågner han hver 3. time og han bliver ammet. Og ca kl04 om morgenen flytter jeg ham over til mig indtil han vågner for alvor mellem 06 og 07. .
Sådan er det med de fleste børn. Nogle perioder sover de rigtigt godt, nogle perioder holder de fest og de er oppe allerede kl05 (og i min verden er kl05 stadig nat og ikke morgenen
) Med den første blev det hele lidt mere stabil efter 18 måneder og han var ca 20 måneder, da han endelig sov igennem eller måske vågne kun en gang, for han bliver tørstig (får vågnede ca 3 gange hver nat). Og hvis de bliver syge, så sover de også dårlige også nogle dage efter de bliver raske igen...
Tja, søvn får vi ikke så meget her i huset. Første gang har jeg haft det skidt, for jeg har haft den drøm, at mit barn skulle sove hele natten, så jeg kunne have mine 10 timers søvn igen... Nu med nr. 2 tænker jeg ikke længere på det og jeg akceptere bare, at de fleste babier og små børn vågner og jeg stresser mig ikke mere. Nogle gange kikker jeg ikke engang på uret og jeg kan ikke huske, om jeg ammede ham eller ej. Nu har jeg det meget bedre netop fordi, jeg ikke tænker på det. De vokser fra det på et eller andet tidspunkt...
Anmeld