Så blev jeg fyret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

Mette+Mathias

Tutter skriver:

Den første lange sygeperiode er for 4 år siden og den anden er for 1½ år siden..

Jeg har været der i 4 år

Okay, så er det jo ikke fordi du er syg "hele tiden" - så synes jeg godt nok også det lyder underligt at de fyrer dig pga. sygefravær??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

Becks

Mette+Mathias skriver:

Okay, så er det jo ikke fordi du er syg "hele tiden" - så synes jeg godt nok også det lyder underligt at de fyrer dig pga. sygefravær??

Nej det jo det.. Jeg har haft mange perioder med min hånd, hvor jeg må sygemelde mig.. Jeg føler bare at de bebrejder mig min arbejdsskade, men jeg kunne ikke have undgået den, men jeg blev kørt ned af en knallert i arbejdstiden, på vej over til en borger..

Der ligger bare så meget lusk bag føler jeg. Men nu må vi se hvad tillidsmanden siger imorgen når jeg ringer til hende!

Anmeld

27. marts 2010

Becks

En lille update

Jeg kontaktede FOA og min tillidsmand, fordi der var en masse ting der ikke stemte.

Min sagsbehandler fra FOA, kontaktede min leder og øverste chef for at bede om aktindsigt og for at udskyde mødet.
Hun ringede til mig igår og fortalte, at det eneste der står registreret på mig, er mit fravær, så fyringen er desværre lovlig. Alle de andre samtaler vi har haft, hvor jeg har følt mig uretfærdigt behandlet er ikke skrevet ned i min sag, min leder holder meget af, at holde "ude på gangen" samtaler. Det er samtaler man ikke bliver kaldt ind til, men får en besked om morgenen, at vi liiige skal snakke sammen i 5 min.
Så vi kan ikke vinde denne her sag desværre, hun sagde vi sagtens kunne tage i retten, men det hele ville være ord mod ord :-(

Men fordi min sagsbehandler fra FOA, havde udskydt fyringsmødet, har det givet mig ekstra tid. Så hun foreslog mig, at jeg da bare selv smed min opsigelse. Så den gav jeg min leder igår, hvor jeg opsiger min stilling pr. 30/4, med fratrædelse den 31/5 :-D Så kan de få den lige tilbage i smasken! Er spændt på at høre hvad hun siger til den på mandag!

FOA sender desuden en advarsel til hende, om at "ude på gangen" samtaler ER ulivligt, og at det bedes stoppe øjeblikkeligt!

Anmeld

28. marts 2010

3xM

Men hvis du selv opsiger er du da vel ikke berettiget til dagpenge-er der ikke 4 ugers karantæne så ???

Anmeld

28. marts 2010

Becks

mariaogmarcus skriver:

Men hvis du selv opsiger er du da vel ikke berettiget til dagpenge-er der ikke 4 ugers karantæne så ???

Jo det er der, men jeg skal ikke på dagpenge

Starter som vikar hvis jeg ikke har fået job inden 1/6..

Knus

Anmeld

31. marts 2010

3xM

ahhh ok, jamen så er det jo i fineste orden ))

god påske

Anmeld

31. marts 2010

Becks

mariaogmarcus skriver:

ahhh ok, jamen så er det jo i fineste orden ))

god påske

Tak i lige måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.