Så blev jeg fyret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Tutter skriver:

Der lå et fint brev i min gang idag!

Jeg har haft MANGE problemer nede på mit arbejde siden i sommers, hvor en kollega mente jeg havde skrevet om hende inde på facebook, hvilket jeg ikke havde, måtte printe alt ud, have en juridst fra fagforeningen med mig til møde med arbejdet.. Heldigvis blev anklagen fjernet fra mig, men arbejdet har ikke helt accepteret det.. Så da jeg havde meldt mig syg 2 gange, kaldte de mig til en masse fraværs samtaler, og har siden været til opfølgnings samtaler hver anden måned siden august! Ja de opgiver ikke så let der haha. Sagen er, at ja, jeg har været meget syg, men det er med en arbejdsskade i mit håndled og de fraværsdage må de ikke tælle med som sygdom, men har de nu gjort alligevel selom jeg har haft tillidsmanden med mig. Jeg meldte mig så syg i mandags, havde det rigtig skidt, med feber, hoste osv. var til lægen igår, det er influenza og virus på lungerne.

Jeg vælger så at raskmelde mig idag, da jeg stadig har  hele weekenden til og blive rask i til mandag. Brevet er skrevet igår og modtaget idag - Troede ikke man måtte fyre under sygdom - Men tror lidt Rødovre kommune gør som DE vil... Er egentlig ikke ked af det, mere sur tror jeg!

Hm ved sgu ikke lige hvad jeg ville med det her indlæg, det skulle vel bare ud, for hvem ringer man lige til kl i opkast?

Nå, men tillidsmanden bliver kontaktet mandag ihvertfald!

sikke noget rod....

jeg vil bare lige informere dig om at i følge sygedagpengeloven, skal arb pladsen indkalde dig til en samtale efter 4 ugers sygdom... og jeg kan ikke huske hvor ofte herefter... så noget af det kan godt være, lige efter bogen

men alt det anden, det er bare IKKE okay!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

Heidi.

Tutter skriver:

Der lå et fint brev i min gang idag!

Jeg har haft MANGE problemer nede på mit arbejde siden i sommers, hvor en kollega mente jeg havde skrevet om hende inde på facebook, hvilket jeg ikke havde, måtte printe alt ud, have en juridst fra fagforeningen med mig til møde med arbejdet.. Heldigvis blev anklagen fjernet fra mig, men arbejdet har ikke helt accepteret det.. Så da jeg havde meldt mig syg 2 gange, kaldte de mig til en masse fraværs samtaler, og har siden været til opfølgnings samtaler hver anden måned siden august! Ja de opgiver ikke så let der haha. Sagen er, at ja, jeg har været meget syg, men det er med en arbejdsskade i mit håndled og de fraværsdage må de ikke tælle med som sygdom, men har de nu gjort alligevel selom jeg har haft tillidsmanden med mig. Jeg meldte mig så syg i mandags, havde det rigtig skidt, med feber, hoste osv. var til lægen igår, det er influenza og virus på lungerne.

Jeg vælger så at raskmelde mig idag, da jeg stadig har  hele weekenden til og blive rask i til mandag. Brevet er skrevet igår og modtaget idag - Troede ikke man måtte fyre under sygdom - Men tror lidt Rødovre kommune gør som DE vil... Er egentlig ikke ked af det, mere sur tror jeg!

Hm ved sgu ikke lige hvad jeg ville med det her indlæg, det skulle vel bare ud, for hvem ringer man lige til kl i opkast?

Nå, men tillidsmanden bliver kontaktet mandag ihvertfald!

Uhha, jeg kender mange uheldige sager fra netop den kommune...

Anmeld

13. marts 2010

Becks

Maria. skriver:

Hvor i Rødovre Kommune arbejder du? Hvis jeg må spørge?

Gruppe 7, vi kører i kærene og starten af Brandholms Allé..

Anmeld

13. marts 2010

Becks

Heidi. skriver:

Uhha, jeg kender mange uheldige sager fra netop den kommune...

Det var ellers en dejlig kommune og arbejde i, lige indtil i sommers..

Og så kan de ikke tage, at vi er 3 (tidligere 4, da den ene er på efterløn nu) som snakker så godt sammen som vi gør, vi snakker dog aldrig privat i arbejdstiden. Men de er på nakken af os KONSTANT! :(

Anmeld

13. marts 2010

Becks

Hej alle!

Tusinde tak for alle jeres svar og tanker.
De fyre mig fordi jeg har haft 2 fraværes perioder siden 22/1-10.. Den ene på 2 (TO) dage, da jeg meldte mig syg med mit håndled (min arbejdsskade) Og så i Mandags.. Men nu må vi se hvad tillidsmanden og fagforeningen siger, for jeg mener jo der ligger andet bag, men ja jeg har haft meget sygdom! Da jeg fik min arbejdsskade lå jeg syg i 3 mdr.. Blev syg med stress i 2½ mdr, på samme tidspunkt, lagde 3 andre sig med stress!
Men de vil af med og 3 der snakker meget sammen

Anmeld

14. marts 2010

Mette+Mathias

Tutter skriver:

Hej alle!

De fyre mig fordi jeg har haft 2 fraværes perioder siden 22/1-10.. Den ene på 2 (TO) dage, da jeg meldte mig syg med mit håndled (min arbejdsskade) Og så i Mandags.. Men nu må vi se hvad tillidsmanden og fagforeningen siger, for jeg mener jo der ligger andet bag, men ja jeg har haft meget sygdom! Da jeg fik min arbejdsskade lå jeg syg i 3 mdr.. Blev syg med stress i 2½ mdr, på samme tidspunkt, lagde 3 andre sig med stress!

Vil det sige, at du har været syg 5½ måned i alt (+ de 2 korte perioder efter den 22/1)? Hvor lang tid har du været ansat?

Anmeld

14. marts 2010

CS

Tutter skriver:

Hej alle!

Pøj med din sag, håber alt går i din retning

Anmeld

14. marts 2010

Becks

Mette+Mathias skriver:

Vil det sige, at du har været syg 5½ måned i alt (+ de 2 korte perioder efter den 22/1)? Hvor lang tid har du været ansat?

Den første lange sygeperiode er for 4 år siden og den anden er for 1½ år siden..

Jeg har været der i 4 år

Anmeld

14. marts 2010

Maria.

Tutter skriver:

Gruppe 7, vi kører i kærene og starten af Brandholms Allé..

Ved jeg godt.. Ville bare lige høre.. Jeg er selv i grp. 1..

Anmeld

14. marts 2010

Becks

Maria. skriver:

Ved jeg godt.. Ville bare lige høre.. Jeg er selv i grp. 1..

Oki, hvor sjovt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.