Så blev jeg fyret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.808 visninger
26 svar
0 synes godt om
13. marts 2010

Becks

Der lå et fint brev i min gang idag!

Jeg har haft MANGE problemer nede på mit arbejde siden i sommers, hvor en kollega mente jeg havde skrevet om hende inde på facebook, hvilket jeg ikke havde, måtte printe alt ud, have en juridst fra fagforeningen med mig til møde med arbejdet.. Heldigvis blev anklagen fjernet fra mig, men arbejdet har ikke helt accepteret det.. Så da jeg havde meldt mig syg 2 gange, kaldte de mig til en masse fraværs samtaler, og har siden været til opfølgnings samtaler hver anden måned siden august! Ja de opgiver ikke så let der haha. Sagen er, at ja, jeg har været meget syg, men det er med en arbejdsskade i mit håndled og de fraværsdage må de ikke tælle med som sygdom, men har de nu gjort alligevel selom jeg har haft tillidsmanden med mig. Jeg meldte mig så syg i mandags, havde det rigtig skidt, med feber, hoste osv. var til lægen igår, det er influenza og virus på lungerne.

Jeg vælger så at raskmelde mig idag, da jeg stadig har  hele weekenden til og blive rask i til mandag. Brevet er skrevet igår og modtaget idag - Troede ikke man måtte fyre under sygdom - Men tror lidt Rødovre kommune gør som DE vil... Er egentlig ikke ked af det, mere sur tror jeg!

Hm ved sgu ikke lige hvad jeg ville med det her indlæg, det skulle vel bare ud, for hvem ringer man lige til kl i opkast?

Nå, men tillidsmanden bliver kontaktet mandag ihvertfald!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

mariamiss6

Aj nogle svin altså.....

Jeg håber fandmer du får en klækkelig sum penge ud af det dér.... du skal bare knokle på så de kan lære det... fat i fagforeningen og smide hele arsenalet efter dem... kun for hævnens skyld....

Anmeld

13. marts 2010

ønskebørn74

mariamiss6 skriver:

Aj nogle svin altså.....

Jeg håber fandmer du får en klækkelig sum penge ud af det dér.... du skal bare knokle på så de kan lære det... fat i fagforeningen og smide hele arsenalet efter dem... kun for hævnens skyld....

Bare så enig!!!

Anmeld

13. marts 2010

Kløver

Tutter skriver:

Der lå et fint brev i min gang idag!

Jeg har haft MANGE problemer nede på mit arbejde siden i sommers, hvor en kollega mente jeg havde skrevet om hende inde på facebook, hvilket jeg ikke havde, måtte printe alt ud, have en juridst fra fagforeningen med mig til møde med arbejdet.. Heldigvis blev anklagen fjernet fra mig, men arbejdet har ikke helt accepteret det.. Så da jeg havde meldt mig syg 2 gange, kaldte de mig til en masse fraværs samtaler, og har siden været til opfølgnings samtaler hver anden måned siden august! Ja de opgiver ikke så let der haha. Sagen er, at ja, jeg har været meget syg, men det er med en arbejdsskade i mit håndled og de fraværsdage må de ikke tælle med som sygdom, men har de nu gjort alligevel selom jeg har haft tillidsmanden med mig. Jeg meldte mig så syg i mandags, havde det rigtig skidt, med feber, hoste osv. var til lægen igår, det er influenza og virus på lungerne.

Jeg vælger så at raskmelde mig idag, da jeg stadig har  hele weekenden til og blive rask i til mandag. Brevet er skrevet igår og modtaget idag - Troede ikke man måtte fyre under sygdom - Men tror lidt Rødovre kommune gør som DE vil... Er egentlig ikke ked af det, mere sur tror jeg!

Hm ved sgu ikke lige hvad jeg ville med det her indlæg, det skulle vel bare ud, for hvem ringer man lige til kl i opkast?

Nå, men tillidsmanden bliver kontaktet mandag ihvertfald!

øv altså

det er sgu ikke sjovt, slet ikke når man skal gå til mandag, håber tillidsmanden og fagforeningen kan hjælpe dig, synes da det er noget svineri folk bare kan anklage som de vil, og hæfte negativt på andre selvom man er renset, når der ikke er hold i det

håber alt løser sig på en god måde

Anmeld

13. marts 2010

Diana...

Ej søde det jeg bare rigtig ked af at høre. sikke nogen svin de er!!!! Håber du får dem ned med narken og får en kæmpe penge pose ud af det! 

Knus til dig.

Anmeld

13. marts 2010

lululupo

ejjj øv!!! Men så længe de ikke bruger din sygdom som årsag til fyringen, må de faktisk gerne, dog er det op til dem at bevise det hvis det udvikler sig til en sag, typisk ligger erstatningen på 2 mdr løn...... Blot til info så behøver du måske spekulere så meget hele weekenden!!

Anmeld

13. marts 2010

Mette+Mathias

Man må gerne (desværre for dig) fyre under sygdom, og man må også godt fyre pga. sygdom.

Hvis ikke man måtte fyre under sygdom, kunne man jo melde sig syg i årevis, - ja i 10 - 20 år! - og ikke blive fyret.

Tidligere måtte man ikke fyre før den ansatte havde været syg i 120 dage indenfor 1 år, men det er der ikke noget som hedder mere, og man må - i princippet - fyre efter 1 måneds sygdom (eller mindre). Om man gør det, afhænger selvfølgeligt af hvilken slags arbejdsplads man ønsker at være og om den ansatte er en man ønsker at beholde, - så kan der jo være længere "snor".

Du skal selvfølgelig kontakte fagforeningen på mandag, og så må du se hvad de siger, - men hvor er det tarveligt af dem, at sende brevet så du har det en fredag!!

Anmeld

13. marts 2010

TbCp

Hold da op! Det er da vist ikke en arbejdsplads der er værd at være på!!!!

Kan dælme godt forstå du er sur og ja kontakt fagforeningen som det første mandag!

Anmeld

13. marts 2010

Mira0911

Det er bare rigtig træls for dig...

Håber du hurtigt finder dig et nyt job...

Inden jeg blev gravid, arbejdede jeg i butik, blev sygemeldt med ryggen, og chefen fik erklæring på det fra lægen..

2 dage efter fik jeg et fint brev - Fyreseddel.. Dagen efter fik jeg et mere, han skulle da godt nok være sikker på jeg fik sedlerne...

Jeg havde ikke været der så længe.. 3 måneder...

Anmeld

13. marts 2010

Maria.

Hvor i Rødovre Kommune arbejder du? Hvis jeg må spørge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.