Dagpenge og kontanthjælp...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2010

Honningblomst

Zette skriver:

beklager at jeg lige læste det for hurtigt og misforstod...

Tror som bare det er mig der skriver rodet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Loa

Eva skriver:

Jo jo..men altså ikke meget..alt efter løn, læs det Di, skrev..

Sorry, havde jeg ikke lige set inden jeg svarede....

Anmeld

11. marts 2010

Honningblomst

Loa skriver:

Sorry, havde jeg ikke lige set inden jeg svarede....

Hihi.. helt ok..

Anmeld

11. marts 2010

Diana...

Eva skriver:

Super, tak smukke...ja, der er godt nok stramme regler og så trist at de syge eller ressourcesvage mennesker der virkelig ikke kan arbejde eller tage uddannelse, at de havner midt i ingenting og presset og konstant frygter for om de mon får penge...øv, altså...

Hvornår får du svar med det VUC? det lyder da vildt spændende....håber du kan komme igang snart og vildt så meget du har søgt...

Knus..

Jamen jeg var til samtale i herning i torsdags men det optager først i maj men hun ville lige ringe til mig da jeg ikke er så god til engelsk så vi ville prøve at få mig på et engelsk 10 klasse for ellers var hun bange for jeg ikke kunne bestå prøven.

Og jeg har været til samtale i silkeborg og der er der også først optagelse i maj desværre så det en lang tid man skal gå og vente på hvad der sker med end det er sgu mega træls. Men håber jeg kan komme igang med engelsk hurtigst mulig det vil jeg virkelig godt da jeg måtte droppe det i folkeskolen fordi jeg er ordblind. 

Ja det er virkelig synd for dem og de har det heller ikke godt heldigvis er vi i en privat virksomhed i aktivering og de rigtig søde til at give dem før fri og hjælpe dem på alle mulige tænklige måde så det sgu godt. 

Anmeld

11. marts 2010

Honningblomst

Di. skriver:

Jamen jeg var til samtale i herning i torsdags men det optager først i maj men hun ville lige ringe til mig da jeg ikke er så god til engelsk så vi ville prøve at få mig på et engelsk 10 klasse for ellers var hun bange for jeg ikke kunne bestå prøven.

Og jeg har været til samtale i silkeborg og der er der også først optagelse i maj desværre så det en lang tid man skal gå og vente på hvad der sker med end det er sgu mega træls. Men håber jeg kan komme igang med engelsk hurtigst mulig det vil jeg virkelig godt da jeg måtte droppe det i folkeskolen fordi jeg er ordblind. 

Ja det er virkelig synd for dem og de har det heller ikke godt heldigvis er vi i en privat virksomhed i aktivering og de rigtig søde til at give dem før fri og hjælpe dem på alle mulige tænklige måde så det sgu godt. 

Hvor lyder det bare spændende...og som ordblind kan du da få alle mulige hjælpemidler, så du kan klare at komme igennem.

Jeg går i klasse med den skønneste kvinde, hun er ordblind, har noget hjælp med en computer der læser op osv og så er alle med til at støtte op og hjælpe hende, ingen ståralene.

Og maj, det er da kun 1½ md....påmed vanten... og held og lykke...

Knus..

Anmeld

11. marts 2010

Diana...

Eva skriver:

Hvor lyder det bare spændende...og som ordblind kan du da få alle mulige hjælpemidler, så du kan klare at komme igennem.

Jeg går i klasse med den skønneste kvinde, hun er ordblind, har noget hjælp med en computer der læser op osv og så er alle med til at støtte op og hjælpe hende, ingen ståralene.

Og maj, det er da kun 1½ md....påmed vanten... og held og lykke...

Knus..

Ja man får nemlig en masse hjælp man skal bare lige gennem en prøve først og da jeg læser RIGTIG meget og skriver meget så har jeg jo lært det rigtig meget så jeg er sgu bange for jeg ikke består ha ha men som min sagsbehandler sagde jeg skulle bare gøre mig dårlig ha ha for det er virkelig en stor hjælp at få uanset om man er meget eller lidt ordblind. 

Gud ja det da rigtigt der jo slet ikke så lang tid til det føles bare sådan ha ha nok fordi man har prøvet så længe nu :)

Anmeld

11. marts 2010

Honningblomst

Di. skriver:

Ja man får nemlig en masse hjælp man skal bare lige gennem en prøve først og da jeg læser RIGTIG meget og skriver meget så har jeg jo lært det rigtig meget så jeg er sgu bange for jeg ikke består ha ha men som min sagsbehandler sagde jeg skulle bare gøre mig dårlig ha ha for det er virkelig en stor hjælp at få uanset om man er meget eller lidt ordblind. 

Gud ja det da rigtigt der jo slet ikke så lang tid til det føles bare sådan ha ha nok fordi man har prøvet så længe nu

Det lyder godt... og nej maj er da lige om lidt..

Anmeld

11. marts 2010

BK

Eva skriver:

Ved det.... men det er vidst ikke meget...ved du hvad dp satsen er på?

725 kr pr dag ca...

Anmeld

11. marts 2010

Amelia<3

Zette skriver:

Du kan i hvert fald ikke få kontanthjælp hvis du er gift - så frafalder det fuldstændig. Så har ægtefælle pligt til at forsørge. 

Ang. sats så er det jo forskelligt alt efter hvor gammel du er. Men jeg gætter på du vil vide over 25 år?

Så er det mærkeligt for jeg har fået KH og jeg er gift.

Anmeld

11. marts 2010

smokin

Amelisa <3 skriver:

Så er det mærkeligt for jeg har fået KH og jeg er gift.

Ja det kommer da selvfølgelig an på om du bliver gift med en der også modtager det, eller hvor høj en indkomst din ægtefælle har. Men for mig er der absolut intet at hente da min kæreste tjener en pæn sum penge som IT-chef. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.