Man kan godt få kontant hjælp når man er gift man får bare ikke så meget og du må ikke havde nogen værdier fx på huset eller i bilen jeg mener det er over 20000 så får du ikke kontanthjælp.
Som kontanthjælp modtager bliver du send i aktivering med det samme hvor man skal søge job. Hvis man er under 25 SKAL man søge ind på noget uddannelse inden for kort tid hvis du ikke får et fuldtids arbejde med det samme næsten. En fra min gruppe er lige blevet sat i gang med uddannelse. Dem over 30 SKAL i praktik i først 4 uger så 6 uger. og så råder de til man finder en uddannelse.
Dem mellem 25 og 30 kan mere eller mindre selv vælge de råder selvfølgelig til en uddannelse men mellem der kan du selv vælge om du vil i praktik eller ikke om du vil søge fuldtids arbejde eller uddannelse jeg gør så alle 3 ting. Jeg har send 223 ansøgninger af sted nu og søger på flere skoler med den VUC som du rådet mig til og jeg leder efter praktik plads. Men man skal virkelig være syg for at blive frataget fra aktivering når man er på kontanthjælp man skal gennem en masse tester og undersøges af deres læge samt ens egne osv osv så vi har rigtig mange på mit hold som virkelig har det dårligt men ikke må blive frataget fra aktivering.
Nå men det var lidt om kontanthjælp.
hov og en gift kvinde som forsøger for ca 13000 pr voksne i familien det vil sige mig og min mand får 13000 hver MEN så bliver det han tjener så trukket fra det vil sige hvis han tjener 26000 en måned får vi ingen ting tjener han 24000 får vi 2000 og så skal skatten trækkes fra :)
Håber du kan læse hvad jeg skriver :)
Anmeld