bondepigen skriver:
Jeg ved ikke, hvornår de små normalt begynder at snakke/sige flere sammenhængende ord, men i dag har Emma altså sagt "elsker osse dig" for 2. gang... 1. gang var vidst for et par mdr. siden, men der tænkte jeg, at jeg måtte have hørt forkert. Men i dag er jeg sikker på, det var det hun sagde, osse dengang.
Men hun er virkelig osse begyndt at efterligne vores ord, så alle de ord, der kommer sidst i en sætning gentager hun ofte.... Det lyder så sødt. Og f.eks. når jeg kalder på Ove, så kommer det lidt efter fra Emma "Oveee"...
Men hun sidder osse og fortæller mig lange historier på sit eget sprog, og i dag lykkedes det sørme at læse det hele af "den grimme ælling" for hende, uden afbrydelser. Hun plejer ellers at begynde og bladre i bogen.
Jeg synes hun har udviklet sig meget de sidste dage, og så er hun syg og utilfreds... Så jeg tænkte om der måske var én af jer der sidder med en bog om tigerspring, der gad tjekke om der er et spring, når de er omk. 1 år og 5 mdr.? For jeg synes godt nok aldrig Emma har reageret så slemt, når hun har været syg, og hun har da ellers prøvet lidt af hvert. Og så den udvikling der er sket med hende.... Gad virkelig godt vide om det er et tigerspring, for det ville forklare en del....

Det lyder meget som Niklas Emil. Han er vores lille papegøje. Han prøver også at gentage meget af det vi siger. Det er simpelthen så sjovt. Mange ord lyder næsten helt rigtigt. Synes der kommer nye ord hver dag. Det er vildt imponerende!
Han er også begyndt at sige flere sammenhængende ord. Han siger tit: er du klar, og Er du glad,. Han kan også sige; jeg kan tale :) og så er han endelig begyndt at sige mouar :o)
Derudover siger han ord som: mad, bad, bil, bold , ba bolle (ballon), bolle, degnefilm (tegnefilm) vov vov, buh (muh) pip fugl, drik, (mælk)
Han snakker og fortæller samt synger også meget på sin eget sprog. Det er bare så kært.
Der sker bare så meget med for tiden - Det er herligt!