Jeg synes altså det er lidt vildt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

Bondepigen

Skouboe skriver:

Nej, biblen stopper ved uge 75 springet, så det giver på ingen måde mening for dig at købe den.

Det er forskelligt hvordan Freja har været påvirket af springene - de fleste har været relativt korte, men det sidste her var virkeligt grumt.

Jeg tror de bliver værre med alderen, da barnet bliver mere og mere bevidst - det synes jeg ihvertfald giver mening.

Det være svært at skille sygdom og tigerspring ad indimellem, og det er vel principielt også ligegyldigt, siden det er mange af de samme "symptomer" de har på tigerspring og eftervirkninger af sygdom.

Der er nok ikke så meget at gøre bortset fra at gentage alle forældres mantra: "Det går over"

Nej, og det gør det jo nok. Men puha jeg trænger til at sove. Men jeg trænger osse til lidt alene tid. Hun er jo syg, så jeg har jo ikke engang lidt aflastning ved at hun er i DP... Håber virkelig snart det bliver bedre.

Vi vil jo gerne have flere børn på et tidspunkt, hvis vi da kan. Men her i går sagde jeg godt nok til min mor, at jeg simpelthen ikke fatter, at hun har orket at få 8 børn...  Men hun sagde, at man var mere afslappet med nr. 2.... så det var ikke så slemt... Men fy da føj, tænker jeg lige i øjeblikket...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

lion

bondepigen skriver:

Nej, og det gør det jo nok. Men puha jeg trænger til at sove. Men jeg trænger osse til lidt alene tid. Hun er jo syg, så jeg har jo ikke engang lidt aflastning ved at hun er i DP... Håber virkelig snart det bliver bedre.

Vi vil jo gerne have flere børn på et tidspunkt, hvis vi da kan. Men her i går sagde jeg godt nok til min mor, at jeg simpelthen ikke fatter, at hun har orket at få 8 børn...  Men hun sagde, at man var mere afslappet med nr. 2.... så det var ikke så slemt... Men fy da føj, tænker jeg lige i øjeblikket...  

Din mor har ret, man er lidt mere afslappet med nr. 2.

Anmeld

11. marts 2010

Karo

bondepigen skriver:

Jeg ved ikke, hvornår de små normalt begynder at snakke/sige flere sammenhængende ord, men i dag har Emma altså sagt "elsker osse dig" for 2. gang... 1. gang var vidst for et par mdr. siden, men der tænkte jeg, at jeg måtte have hørt forkert. Men i dag er jeg sikker på, det var det hun sagde, osse dengang.

Men hun er virkelig osse begyndt at efterligne vores ord, så alle de ord, der kommer sidst i en sætning gentager hun ofte.... Det lyder så sødt. Og f.eks. når jeg kalder på Ove, så kommer det lidt efter fra Emma "Oveee"...

Men hun sidder osse og fortæller mig lange historier på sit eget sprog, og i dag lykkedes det sørme at læse det hele af "den grimme ælling" for hende, uden afbrydelser. Hun plejer ellers at begynde og bladre i bogen.

Jeg synes hun har udviklet sig meget de sidste dage, og så er hun syg og utilfreds... Så jeg tænkte om der måske var én af jer der sidder med en bog om tigerspring, der gad tjekke om der er et spring, når de er omk. 1 år og 5 mdr.? For jeg synes godt nok aldrig Emma har reageret så slemt, når hun har været syg, og hun har da ellers prøvet lidt af hvert. Og så den udvikling der er sket med hende.... Gad virkelig godt vide om det er et tigerspring, for det ville forklare en del....

Hvor er hun bare dygtig

Det er bare så dejlig når man begynder at forstå hvad det er de siger

Anmeld

11. marts 2010

Bondepigen

lion skriver:

Din mor har ret, man er lidt mere afslappet med nr. 2.

Ååh det lyder godt, at du kan bekræfte det! Så er der håb forude.

Anmeld

11. marts 2010

Bondepigen

Karo skriver:

Hvor er hun bare dygtig

Det er bare så dejlig når man begynder at forstå hvad det er de siger

Ja det er så, det bliver så dejligt, at kunne føre en samtale.

Anmeld

11. marts 2010

Bondepigen

Pyyyh, indtil videre virker det umiddelbart til, at der er kommet mere ro på Emmapigen igen... Håber det holder, og at det ikke bare er indbildning fra min side...

Anmeld

11. marts 2010

Milka

skønt med lidt snak ville spørge dig, putter emma stadig ting i munden (legetøj osv)? er bare nysgerrig for hvornår de holder op med det

Anmeld

11. marts 2010

TbCp

Milka skriver:

skønt med lidt snak ville spørge dig, putter emma stadig ting i munden (legetøj osv)? er bare nysgerrig for hvornår de holder op med det

Har en dreng på 1 år og 7 mdr. i dagpleje som stadig gør det.... synes det er ved at være liiiidt ulækkert.... han går også og slikker på møblerne osv

Anmeld

11. marts 2010

Milka

TbCp skriver:

Har en dreng på 1 år og 7 mdr. i dagpleje som stadig gør det.... synes det er ved at være liiiidt ulækkert.... han går også og slikker på møblerne osv

skulle det ikke være ved at være overstået i den alder?

Anmeld

11. marts 2010

TbCp

Milka skriver:

skulle det ikke være ved at være overstået i den alder?

Altså det ville jeg jo også mene.... det mest træls er at han bider i tingene, og han har jo munden fuld af tænderne, jeg har ikke tal på hvor meget af legetøjet han har fået bidt i stykker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.