Afstanden mellem vuggestue og hjemmet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Ess. skriver:

De lukkede desværre kl. 12 - Så det må blive imorgen.
Men jeg prøvede altså også for alt i verden ikke at hidse mig op, men da hun startede på det med at buskortet ikke var deres problem osv, så steg det mig lige til hovedet - Det kan godt være at de ikke skal kaste penge i mig, så snart jeg pipper - Men det er deres fejl, og det er pga. deres fejl at Emil måske skal starte i en vuggestue langt væk herfra, og jeg har altså ikke råd til, på sygedagepenge, at skulle købe buskort oveni alt det andet. Jeg synes vi lever stramt nok i forvejen

ja du har ret, men hvis vi ser objektivt på sagen så er det ikke deres problem... desværre... derfor behøver hun ikke sige det jo...

Det ville også tildele os en ny dp langt væk, "jamen i har da bil"... ja go dav.... det dutter ikke vi er afhængige af den på den måde! man kunne ikke engang tage bus derhen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Sees

ka-ri-na skriver:

ja du har ret, men hvis vi ser objektivt på sagen så er det ikke deres problem... desværre... derfor behøver hun ikke sige det jo...

Det ville også tildele os en ny dp langt væk, "jamen i har da bil"... ja go dav.... det dutter ikke vi er afhængige af den på den måde! man kunne ikke engang tage bus derhen

Jeg synes bare det er SÅ ring, altså.
Hun spurgte også om jeg alligevel ikke skulle mod Hasle, når jeg engang skulle begynde i skole, efter sygemelding - Jojo, det skal jeg da, men der er jo ingen der ved hvor lang tid jeg skal gå sygemeldt..

Anmeld

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Ess. skriver:

Jeg synes bare det er SÅ ring, altså.
Hun spurgte også om jeg alligevel ikke skulle mod Hasle, når jeg engang skulle begynde i skole, efter sygemelding - Jojo, det skal jeg da, men der er jo ingen der ved hvor lang tid jeg skal gå sygemeldt..

nej og så vil det alligevel ikke være optimalt at du først skal frem og så tilbage!

Anmeld

9. marts 2010

Sees

ka-ri-na skriver:

nej og så vil det alligevel ikke være optimalt at du først skal frem og så tilbage!

Nej, lige præcis.

Jeg tænker også - Tænk hvis Emil falder og slår sig, og måske skal til lægen eller på skadestuen. Så kan der gå over en time før jeg er inde ved ham - Det kan jo ikke være rigtigt

Anmeld

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Ess. skriver:

Nej, lige præcis.

Jeg tænker også - Tænk hvis Emil falder og slår sig, og måske skal til lægen eller på skadestuen. Så kan der gå over en time før jeg er inde ved ham - Det kan jo ikke være rigtigt

der vil jeg så lige sige det kan ske alligevel hvis man er på job... at man ikke kan komme i løbet af 5 minutter:0)

Anmeld

9. marts 2010

Sees

ka-ri-na skriver:

der vil jeg så lige sige det kan ske alligevel hvis man er på job... at man ikke kan komme i løbet af 5 minutter:0)

Ganske rigtigt - Men hvis han nu fik en plads her i Harlev, ville min mor kunne være der på 5 minutter, da hun arbejder her i byen. Men ingen af os ville kunne nå til Hasle bare sådan lidt, bum, hvis du forstår ?

Anmeld

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Ess. skriver:

Ganske rigtigt - Men hvis han nu fik en plads her i Harlev, ville min mor kunne være der på 5 minutter, da hun arbejder her i byen. Men ingen af os ville kunne nå til Hasle bare sådan lidt, bum, hvis du forstår ?

ja.... det er møg irriterende:0)

Anmeld

9. marts 2010

Sara.

Ess. skriver:

Jeg har fundet frem til dette : http://www.aarhuskommune.dk/borger/familie-boern-og-unge/Pasning/Skriv-dit-barn-op/Pasningsgaranti.aspx

Er det det, du tænker på ?

Kan desværre ikke komme ind på linket skod 3 internet........

Anmeld

9. marts 2010

Sara.

De kan desværre ikke sige hvornår man evt kan få en plads... kan der skrives et ældre barn op til samme plads osv osv....

De arbejder på højtryk. Har hørt noget om at pladsanvisningen måske også lukker her i århus og at det så skal ud til den enkelte institution at bestemme hvem de vil ha... godt og skidt, da der så vil komme interne aftaler igen (ala jeg er købmand, må min søn gå her så kan i købe mælk til god pris hos mig osv....)

Men forstår virkelig godt hvordan du har det... havde det selv på helt samme måde da jeg søgte til min pige Det er så træls, og kan virke så uoveskueligt at skulle køre så langt for vuggestue.

Jeg tænkte om der evt er andre institutioner omkring harlev som ku ha interesse, som dog ikke lige ligger i harlev.... men tættere end hasle!

Og ellers så skal du bare blive ved med at kime dem ned hver dag. Er du enlig så sig det! Min veninde bor i viby og blev tilbudt plads i beder... det jo også helt hen i vejret... hun ringede til dem hvem dag og fik til sidst en plads tættere på.

ellers se om du kan få det til at hænge sammen et halvt år og så er der jo meget større chance for at få en anden plads da han så vil være ældre....

Anmeld

9. marts 2010

lisbethita

Ess. skriver:

Hej de damer!

Jeg er så småt ved at blive sindsyg, så nu prøver jeg at spørge jer ad.

I sidste uge fik Emil (endelig) tildelt en plads i en vuggestue her i byen, og jeg var overlykkelig - Meningen var han at skulle starte på mandag, og det hele var godt.
Så ringer jeg derind idag, for at spørge til noget af det der står på de papir jeg har fået tilsendt - De fortæller så at de er "kommet til" at dobbelbooke Emils plads i vuggeren, og desværre er den dreng de også har givet pladsen, ældre, så derfor er det ham der får den.
Jeg spørg så hvad de så kan tilbyde, og de fortæller så at de kan tilbyde en plads i Halse - Altså 1 times bustur herhjemme fra.
Så spørg jeg om de så betaler mit buskort, hvorefter de svarer "Det er jo ikke vores problem!!!" - Jeg bliver ret fornærmet og siger så at det jo heller ikke er mit problem at de er kommet til at dobbelbooke den plads Emil skulle have haft, så får jeg smidt tilbage i hovedet "Du skal bare være glad for at der er nogle der gider at passe dit barn!!!"

Nu er mit spørgsmål så - Er der ikke en regl for hvor langt væk vuggestuen må ligge fra hjemmet ? Jeg tænker kørselstid, kilometermæssigt eller noget ?

Håber nogle kan hjælpe mig, for jeg er ved at være godt frusteret over at blive kastet rundt i systemet!

Jeg ved desværre ikke noget om det, men jeg KAN LOVE DIG FOR AT JEG VAR BLEVET TOSSET!!!!! Det er sgu da ikke dit problem, at de har lavet en fejl - så må de jo finde en plads til ham der! Det er sjældent, at jeg bliver sur, men jeg hader, når nogen forsøger at snyde mig pga. deres inkompetence!! (nøj da mine hormoner, ha ha)... jeg ville kræve, at de retter fejlen ud. Når vi andre er på arbejde og laver en fejl, så er det jo også vores opgave at rette fejlen ud. Bare fordi det er det offentlige, så skal problemet da ikke havne hos dig?? Er det bare mig??? Farver frisøren dit hår grønt i stedet for brunt, så er det også deres pligt at rette det - gratis!! 

Det var bare min holdning, og jeg føler med dig!!! Held og lykke med det!!

Knus fra en som hader at blive snydt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.