NikitasMoar skriver:
Nu har jeg selv været ved at blive overfaldet af en stor hund, dog ingen kamphund, som udløste angstanfald hver gang jeg så en hund der ikke var i snor, eller hvor jeg automatisk tænkte at ejeren ikke havde styr på hunden, det har taget mig mange år at "kun" være bange for hunde der ikke er i snor og kamphunde, begrundelsen er at ja hunde er utilregnelige dyr, og lige med kamphunde, så er de bare lige en tand mere voldsomme, skulle de bide, jeg ved godt hvordan jeg skal åben kæben på en labrador, men har ingen anelse om hvad man gør når det er en kamphund..
Og så må jeg tilegne mig Mia Maias udsagn, dem der går med kamphund i kbh, der er størstedelen små piger, der knap nok ville kunne holde styr på en puddel og ja så de mere pumpet type mænd, der anvender hunden som et statussymbol, ved ikke om det er fordi det ikke er nødvendige med bil i kbh at man så istedet anskaffer sig en stakkels hund, men skræmmende er det..
Her i esbjerg er der kun et par som jeg har mødt med en kamphund som jeg har været bange for, og ja det handler om dem, jeg tror simpelthen ikke på de har nogen ide om hvad de laver..
Meget generaliserende holdninger, men det er nu engang sådan jeg føler.. og ja så må jeg give MariaE ret i mange af dem er lidt grimme..
Jeg har altså også en idé om at de er ret utilregnelige. De er fra naturens hånd ikke kæledyr, og jeg tror ikke der er nogen der kan opdrage dem, så de kan sige med 100% sikkerhed at de ikke vil gå amok, og ja det gælder sikkert for mange racer, men pga af deres muskler kan de altså gøre en voldsom skade, og er derfor farligere...
Her i Odense er det altså også pumper typer og (ja undskyld) små duller hvor hunden går med dem og så er det narkomanerne som uden tvivl bruger dem som våben, jeg er så bange når der kommer en narkoman type gående med sådan en hund, for tror en hun der har en så utilregnelig ejer også er utilregnelig...
Jeg forstår ikke hvorfor man vælger sådan en hund, og jeg hopper ikke på den med at den er sød...
Det er jo et mode fænomen lige som chihuahua'en - bare i hver sin ende af skalaen...
Til jer der har sådan en hund, det er jo ikke et personligt angreb på jeres hund, for jeg er selv hundeejer og jeg ved hvor meget man kommer til at holde af dem, så forstår godt hvis i bliver irriteret over det jeg skriver, men jeg forstår bare ikke hvorfor det skal være sådan en hund...