Hvorfor er man bange for muskel hunde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.554 visninger
24 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

Diana...

Hej Piger

Nu se vi i gruppe arbejde og skal skrive om muskelhunde. 

Og et af de spørgsmål vi har fået lyder på.

Hvorfor er folk bange for Muskelhunde?

Så jer der er bange for dem vil i ikke være søde og svar på det?

Knus Di.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Sisley

Hvis du kigger på Vi Med Hunds hjemmeside under debat, kan du med garanti finde en masse godt.

Anmeld

9. marts 2010

Low

Jeg er ikke selv bange for dem og jeg ved ikke hvorfor folk er bange for dem. jeg har en lille idé om at det er fordi folk høre så mange skræk historier. Lige som slangen eller edderkoppen.

Anmeld

9. marts 2010

Berg

Min dagplejemors kaniner blev flået ud af buret og dræbt af en løs muskelhund. Alle børnene var ude da det skete!

Desuden har min hund hilst på en muskelhund som så uden varsel gik i struben på hende. Heldigvis er min hund stor og velpolstret og ejeren vidste hvordan han skulle få sin hund til at give slip (selvom det tog tid!) så hun slap med nogle rifter!!!

Så jo jeg er bange for muskelhunde og deres impulsive aggresive adfærd. De kan sikkert være gode hunde, der er bare nogle som ikke er.

Der er sikkert masser af hunde der kunne finde på at gøre sådan noget men de har jo ikke en kampkrop og er bygget til at dræbe...

Anmeld

9. marts 2010

FrkC

Jeg er ikke direkte bange for dem, tror  jeg ikke.. Men jeg bryder mig ikke om dem.. Okay, måske jeg er bange for dem så Jeg tror det kan være fordi vi bliver meget farvede af medier og næsten udelukkende hører om det negative om disse hunde.. En muskelhund skal ikke træde ret meget forkert før det ender i fjernsynet, aviser etc.

Det tror jeg i hvert fald kan have noget med det at gøre

Håber det gav mening

Anmeld

9. marts 2010

LRJ

Jeg er overhovedet ikk bange for dem, har selv haft en "Kamphund" - selvom jeg ikk vil kalde dem det..

Men tror folk er ræd for dem fordi det er dem der bliver gjort Onde i medierne - Du hører jo aldrig om hvis det er en puddel der er gået amok jo, men hvis det er en amstaff så er det overalt..

- kan sige så meget at En Amstaff ( pittbullterrie ) ELSKER mennesker og er noget af det blideste dyr du kan få, men i de forkerte hænder kan de bliver aggressive overfor andre dyr, og det er ejers skyld overhovedet ikk hundens..

Så et program om "kamphunde" hvor ham hundetræneren sagde han var blevet bidt flere gange af en puddel, chichauchau (staves?) og labradore, end han var af "kamphunde".. 

Anmeld

9. marts 2010

oo

jeg er mere bange for hundeejere end jeg er for hunde...men jeg er bestemt ikke hundemenneske OVERHOVEDET. det værste er når hundeejere synes at deres søde vovse da liiiige skal hen og hilse på, uden at tage hensyn til, at det altså ikke er alle i hele verden der er interesseret i deres hund eller at sige dav til den. jeg slår altid en bue udenom hunde når jeg møder dem for ligesom at gøre det klart, at jeg ikke bryder mig om dem og ikke har noget behov for at klappe eller blive sniffet i skridtet, men det er langt fra alle hundeejere der opfatter den slags "jamen det er jo bare buuuuuuster...han eeeeelsker mennesker!" - jeg er fandme ligeglad!

så ja...hundeejere der ikke har fintfølelse nok til at forstå, at det er deres valg at have en hund og ikke mit, dem er jeg bange for. det er som regel også dem der lader deres hunde rende frit omkring og lader dem løbe lige op i hovedet på børn og voksne der tydeligvis bliver forskrækkede.

Anmeld

9. marts 2010

Becks

Jeg er 2 gange blevet bidt af hunde, den første gang en amstaff, hvor ejeren havde noget besvær med og få hunden til og slippe mit knæ, anden gang var en rottweiler, hvor den satte sig i hoften på mig, og prøvede at hoppe op af mig!

Jeg er ikke bange for rottweilere men jeg er det for kamphunde. Jeg tror det er deres, skiftende adfærd, jeg ved aldrig hvor jeg har dem, ved ikke hvornår de springer som en bombe..
Men jeg er dog ikke i tvivl om, at det i mange tilfælde er ejerens skyld, at den får denne truende adfærd!

Anmeld

9. marts 2010

MariaJ

Tjuhl skriver:

jeg er mere bange for hundeejere end jeg er for hunde...men jeg er bestemt ikke hundemenneske OVERHOVEDET. det værste er når hundeejere synes at deres søde vovse da liiiige skal hen og hilse på, uden at tage hensyn til, at det altså ikke er alle i hele verden der er interesseret i deres hund eller at sige dav til den. jeg slår altid en bue udenom hunde når jeg møder dem for ligesom at gøre det klart, at jeg ikke bryder mig om dem og ikke har noget behov for at klappe eller blive sniffet i skridtet, men det er langt fra alle hundeejere der opfatter den slags "jamen det er jo bare buuuuuuster...han eeeeelsker mennesker!" - jeg er fandme ligeglad!

så ja...hundeejere der ikke har fintfølelse nok til at forstå, at det er deres valg at have en hund og ikke mit, dem er jeg bange for. det er som regel også dem der lader deres hunde rende frit omkring og lader dem løbe lige op i hovedet på børn og voksne der tydeligvis bliver forskrækkede.

Hvor kan jeg bare godt følge dig her. Jeg hader også den slags kommentarer. Vi har faktisk selv hund, men sikrer mig altid at folk faktisk vil hilse på hende, før jeg lader hunden komme nærmere. Hvis det er børn der kigger nysgerrigt plejer jeg altid at spørge forældrene om de skal hilse, og ellers hiver jeg hunden i en god bue udenom.

Maria

Anmeld

9. marts 2010

MM1987

Jeg synes det kommer meget an på den ejer der går med en muskel hund...

Jeg synes rigtig tit det er nogen voldsomt bøvede typer der går med sådan en hund, og jeg stoler simpelthen ikke på at hunden er godt opdraget når det er sådan en type der går med den...

Jeg har det også lidt svært med små piger/kvinder der går med dem, for jeg tror simpelthen ikke på de kan holde den hvis den vælger at løbe...

Jeg har selv en lille hund (5 kg), og jeg løfter ham altid op og går den anden vej hvis vi ser en kamp hund med en "mistænkelig" ejer, jeg er så bange for de kunne finde på at gøre noget ved ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.