Umiddelbart kunne jeg da ikke forestille mig, at nogen "normale" personer ville være misundelige på den tilværelse.
Her gælder det da om at få rettet op på en dårlig og lad livsstil, hvor det bare er blevet nemt og bekvendt, at få i pose og sæk uden at røre en finger! Ikke et liv jeg ville foretrække, at videreføre til mine børn, ikke et liv som gode rollemodeller og man kan jo tænke sig til, at det også får en brat slutning på et tidspunkt...
Jeg synes ikke, at man som familie skal "blande sig", med mindre man bliver ringet op! Men derfor kan man jo godt tænke sit og gøre et forsøg på at gøre nogle ting klart for dem. Personligt havde jeg sagt, at jeg ikke ville noget som helst med dem at gøre, og ja lige som mange siger, "jeg vil ikke høre om det"... Jeg ville kun have "ondt i røven over det" i den forstand, at jeg ikke synes, at det er særlig mindeværdigt at lære de små at sådan skal man leve sit liv...
Umiddelbart er din søster jo hellere ikke særlig interesseret i at få en forklaring på sin "hovedpine", for mig lyder det også mere som en dum undskyldning for at slippe for jobbet, men det kan jo også undre mig, at man som praktiserende læge ikke undersøger patientens baggrund eller psykiske tilstand før man blot udlevere en lægeerklæring. Man kan godt blive tjekket for om man reelt har migræne, det kan ikke ses med det blotte øje.. Det er også hvad jeg vil kalde sløseri - men desværre hellere ikke første gang jeg har oplevet det.
Normalt kan egen læge også udfra samtale med patienten hører om der er behov for anden hjælp og det er der umiddelbart ikke vurderet i dette tilfælde.
Det lyder som en lidt sørgelig historie, hvor din familie er gået lidt i selvsving og ikke bare nyder godt af tingene som de er...
Jeg håber du finder ud af hvad det bedste er at gøre for dig netop i din situation, du kender trods alt din søster bedst. At hendes mand føjter rundt og laver alverdens af sorte jobs og ikke er jobaktiv udover det, er blot sørgeligt, men som mange andre ved, så er han nok ikke den eneste der har den sørgelig tendens.
Tanja