Bedrageri...... (Lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2010

Anonym trådstarter

Zette skriver:

Jeg ville aldrig melde min egen søster - selvom jeg havde ondt i rumpen over det. Jeg ville måske bare bede hende holde det for sig selv, for ligepludselig er der en der får ondt nok til at melde hende... og så kommer skattefar altså efter dem!

Ja du har nok ret... Tror bare jeg blander mig uden om, og så må jeg sige jeg ikke vil høre om det når hun fortæller......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Becks

Den er svær!

De burde meldes, men jeg synes ikke du skulle gøre det.. Tror simpelthen det ville ødelægge jeres forhold bigtime

Håber der kommer styr på det, og at de får et wakeup call og finder ud af, at det er meget forkert det de gør!

Anmeld

8. marts 2010

smokin

Anonym skriver:

Ja du har nok ret... Tror bare jeg blander mig uden om, og så må jeg sige jeg ikke vil høre om det når hun fortæller......

Jeg er meget direkte - så jeg ville ærlig talt bare bede hende flette næbet om hendes bedrageriske tendenser. Jeg kan sagtens forstår hvor du kommer fra, når du har lyst til at melde hende. Det er fandeme frækt. 

Anmeld

8. marts 2010

Honningblomst

NEJ; det kunne jeg ikke drømme om at blande mig i.

Men jeg kunne godt finde på at sige til dem at snakken går og at de virkelig skal passe på, for der er sikkert nogle der får ondt bagi og melder det.

Men at melde min søster som har børn og risikere at skade børnene og min søster på sigt, det kunne jeg end ikke drømme om.

Knus eva..

Anmeld

8. marts 2010

Anonym trådstarter

Tutter skriver:

Den er svær!

De burde meldes, men jeg synes ikke du skulle gøre det.. Tror simpelthen det ville ødelægge jeres forhold bigtime

Håber der kommer styr på det, og at de får et wakeup call og finder ud af, at det er meget forkert det de gør!

Lige præcis... Ville jeg også frygte.....

Men ja håber virkelig de kommer ud af det, for selv jeg har sgu næsten dårlig samvittighed på deres vegne, for jeg hader bedrageri........

Anmeld

8. marts 2010

Becks

Anonym skriver:

Lige præcis... Ville jeg også frygte.....

Men ja håber virkelig de kommer ud af det, for selv jeg har sgu næsten dårlig samvittighed på deres vegne, for jeg hader bedrageri........

Det kan jeg godt forstå..

Men et eller andet sted, så har jeg ondt af dem, for de har tydeligvis brug for hjælp!

De trænger til et skub bagi

Anmeld

8. marts 2010

Loggidut

Anonym skriver:

Lige præcis sådan som jeg selv har det.....

Og jeg ved hun før hen har haft det på præcis samme måde, men nu er hun bare i et sort hul (ved hun døjer med depression også) så tror hun bare har opgivet at kæmpe for noget...

Men samtidig ville jeg også bare ønske hun fik noget hjælp/et wake up call så de ikke bare fortsatte som nu.....

øh...undskyld mig

Siger du ikke lige at hun er i et sort hul....altså dep?

Måske er den sygemelding ikke helt af vejen...

hvor om alting er, mener jeg det er sørgeligt vi er blevet sådan et overvågnings-folk, og at det er blevet nødvendigt at melde hinanden over det vi har ondt i bagdelen over.

Jeg må indrømme at jeg overlader sådan noget her til kommunen, det er dem der udbetaler penge, og ergo er det vel også dem der skal vurdere om de får hvad de betaler for.

jeg vil under ingen omstændigheder melde nogen jeg har kær, eller elsker, selv om jeg godt kan give et vink med en vognstang!

Jeg ville nok fortælle hende hvad min mening er, og derfra lade det ligge...eller når hun omtaler det, så fortælle hende at det i virkeligheden ikke er noget hun bør fortælle dig, da du faktisk overvejer at melde hende.

Du kan jo evt give hende truslen om at du melder hende, hvis ikke hun hurtigst muligt skifter grøftekant, men lad være med at gøre det bag hendes ryg...da det pludselig gør dig til den kriminelle i hendes øjne.

du skal trodsalt leve med hende i mange år endnu...

Anmeld

8. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså hvis hun decideret har en depression så skal og bør hun jo være sygemeldt... Også selvom hun måske ikke engang selv er klar over det, men kalder det "hovedpine" i mangel af bedre...

Rosa - med deprimeret, sygmeldt søster som absolut også lever meget anderledes end jeg selv...

Anmeld

8. marts 2010

Anonym trådstarter

Loggidut skriver:

øh...undskyld mig

Siger du ikke lige at hun er i et sort hul....altså dep?

Måske er den sygemelding ikke helt af vejen...

hvor om alting er, mener jeg det er sørgeligt vi er blevet sådan et overvågnings-folk, og at det er blevet nødvendigt at melde hinanden over det vi har ondt i bagdelen over.

Jeg må indrømme at jeg overlader sådan noget her til kommunen, det er dem der udbetaler penge, og ergo er det vel også dem der skal vurdere om de får hvad de betaler for.

jeg vil under ingen omstændigheder melde nogen jeg har kær, eller elsker, selv om jeg godt kan give et vink med en vognstang!

Jeg ville nok fortælle hende hvad min mening er, og derfra lade det ligge...eller når hun omtaler det, så fortælle hende at det i virkeligheden ikke er noget hun bør fortælle dig, da du faktisk overvejer at melde hende.

Du kan jo evt give hende truslen om at du melder hende, hvis ikke hun hurtigst muligt skifter grøftekant, men lad være med at gøre det bag hendes ryg...da det pludselig gør dig til den kriminelle i hendes øjne.

du skal trodsalt leve med hende i mange år endnu...

Jo hun fik en depression dengang hendes kæreste før den nuværende gik fra hende, altså for 3-4 år siden....

Tror nu ikke det er det der er årsag til sygemeldingen nu, for så havde hun bare sagt det til mig, det plejer hun.... Nu er det "blot" hovedpine, men hun laver alt muligt andet, tager ud og shopper osv. Og det job aktivering hun er i, er ligefrem det hårdeste man kan lave.

Men ved ikke om det er kommunen der er inde over her, når det er via sin a-kasse hun er sendt i job, for at blive ved at få dagpenge....

Anmeld

8. marts 2010

Sofia

Jeg synes alt socialt bedrageri skal meldes. Og tanken om at han tjener en månedsløn sort strider meget mod mine principper. Men hvis du melder din søster - kommer I nok til at stå i en slem situation. Jeg synes du skal snakke med hende om det, sige du mener det er forkasteligt, og påpege at det jo er ULVOLIGT. Hun kan jo blive straffet for socialt bedrageri. Hvis ikke der kommer noget ud af jeres snak, kan du revurdere om du bør anmelde det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.