Hej tøser.
Jeg skal lige have et godt råd... Mener i man bør melde bedrageri i alle tilfælde? Også hvis det er familie?
Nu er det nemlig sådan at min søster er i den situation (Tror det hører under bedrageri, sådan opfatter jeg det i hvert fald)
Hun er i jobaktivering, da hun ikke har kunne finde et job. Dette er hun nu sygemeldt fra, ja hun siger hun har meget hovedpine... Meen jeg ved hun mere end noget alt bare gerne vil gå hjemme... Hun gik ligeledes sygemeldt inden hendes barsel, hvor hun var ude at rejse, men da hun var sygemeldt på arbejdet fik hun sin ferie udbetalt, da hun stoppede efterfølgende...
Nåh men nu er hendes fyr så uden job, og deres økonomi skidt, så de har f.eks. fået meget nedsat dagpleje ydelse.. Hendes fyr arbejder dog fuldtid sort, og får en helt del udbetalt der, eftersom han selvfølgelig ikke betaler skat af det...
Nu har de fået penge tilbage i skat, og agter at rejse for dem, og som min søster siger, så vil hun være sygemeldt fra arbejdet fortsat så hun ikke "mister" noget.....
Skal jeg bare være glad på deres vegne eller hvad syntes i? (kan ikke finde ud af om jeg bare har "ondt i rumpen" over det, eller jeg vitterligt syntes det er forkert)
Anmeld