kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.509 visninger
33 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

Mariekjellerup

Hej.

er der nogen som ved hvis man skal på kontanthjælp i sin barsel, må man så ikke eje noget fx andelsbolig eller bil?

knus marie 15+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Mariekjellerup skriver:

Hej.

er der nogen som ved hvis man skal på kontanthjælp i sin barsel, må man så ikke eje noget fx andelsbolig eller bil?

knus marie 15+3

Det tror jeg du skal spørge din sagsbehandler om for at være helt sikker...

Anmeld

8. marts 2010

Maja_4000

Jeg bor i andelsbolig og er på kontanthjælp ..

Men jeg fik af vide , at jeg kun kunne få det , fordi det egentlig er mine forældre som ejer lejligheden - selvom det er mit navn på papirerne :p

Så vi måtte lave et gældsbrev ..

Man kan jo ikke få kontanthjælp , hvis man har "formue" ..

Ved ikke , om det var til nogen hjælp ..

Anmeld

8. marts 2010

Mariekjellerup

Maja_4000 skriver:

Jeg bor i andelsbolig og er på kontanthjælp ..

Men jeg fik af vide , at jeg kun kunne få det , fordi det egentlig er mine forældre som ejer lejligheden - selvom det er mit navn på papirerne :p

Så vi måtte lave et gældsbrev ..

Man kan jo ikke få kontanthjælp , hvis man har "formue" ..

Ved ikke , om det var til nogen hjælp ..

okay tak for svaret.

hvis det er at det kun er min kæreste som står på andelsbolig og bilen så kan jeg godt?

Anmeld

8. marts 2010

Maja_4000

Mariekjellerup skriver:

okay tak for svaret.

hvis det er at det kun er min kæreste som står på andelsbolig og bilen så kan jeg godt?

Det ville jeg tro .. Med mindre I er gift (;

Men du skal nok snakke med en sagsbehandler for en sikkerheds skyld ..

Anmeld

8. marts 2010

Mariekjellerup

Maja_4000 skriver:

Det ville jeg tro .. Med mindre I er gift (;

Men du skal nok snakke med en sagsbehandler for en sikkerheds skyld ..

nej vi er ikke gift

Anmeld

8. marts 2010

LRJ

Mariekjellerup skriver:

Hej.

knus marie 15+3

Du må ikk have en formue på over 10.000...

derfor står alt hva jeg ejer i min kærestes navn li nu, fordi vi ikk er gift så sålænge det står i din kærestes navn så er det "ikk" din formue og de kan ikk rører det, eller nægte dig at give dig det du er berettigt til  

Anmeld

8. marts 2010

smokin

Lone H. skriver:

Du må ikk have en formue på over 10.000...

derfor står alt hva jeg ejer i min kærestes navn li nu, fordi vi ikk er gift så sålænge det står i din kærestes navn så er det "ikk" din formue og de kan ikk rører det, eller nægte dig at give dig det du er berettigt til  

Det er altså ikke helt sandt. Jeg ejer halvdelen af vores hus og jeg har fået kontanthjælp i december måned. 

Når man ejer noget så skal man dokumentere at der som i mit tilfælde ikke kan lånes i friværdien. (så vil de  jo logisk nok bede dig om det). 

Vi er enige om at har du en dyr bil, bliver du sat til at sælge den.... men værdi i ejendom må gerne overstige 10.000

Anmeld

8. marts 2010

LRJ

Zette skriver:

Det er altså ikke helt sandt. Jeg ejer halvdelen af vores hus og jeg har fået kontanthjælp i december måned. 

Når man ejer noget så skal man dokumentere at der som i mit tilfælde ikke kan lånes i friværdien. (så vil de  jo logisk nok bede dig om det). 

Vi er enige om at har du en dyr bil, bliver du sat til at sælge den.... men værdi i ejendom må gerne overstige 10.000

Okay så det mig der misforstod min sagsbehandler men det er nu ligemeget, er tryg nok ved at det er kæresten der ejer det hele, selvom jeg jo os betaler for det hver mdr

Anmeld

8. marts 2010

Honningblomst

Jeg havde hus og bil og købte hus på kontanthjælp...fik endda betalt et lån ud vha penge min kæreste havde selvom jeg modtog kh-hjælp...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.