Hvad brugte i jeres barsel på??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

Livas mor

lion skriver:

Ja nogen gange tror jeg at jeg er født i det forkerte årstal.

Jeg ville gerne været født i 50'erne hvor det var normalt at kvinden gik hjemme og passede hus og børn. Det vil jeg gerne men pengene er ikk til det.

Det skal lige siges at jeg gerne ville ha det, vi kvinder kan og "må" i dag og ikk være "undtrykt" som i 50'erne.

Duer virkelig ikke til at være husalf, jeg keder mig allerede efter jeg har puttet vand på støvkluden ha ha.. Gad godt at kunne hygge med Liva hele dagen, gå på arbejde om natten og så være undvære søvn, men være superfrisk hele tiden alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Livas mor

ML skriver:

Jeg kan godt genkende din følelse tror jeg. Jeg havde brug for at komme ud og snakke med andre en baby, så opsøgte meget andre småbørnsmøde i form af legestuer, yogahold osv. Og så begyndte jeg faktisk at læse et enkelt fag på universitetet, havde min lille dreng med til forelæsninger eller min mand havde ham på arbejdet et par timer. Det gik faktisk rigtig fint og jeg var utrolig glad for at have noget andet at gå op i end baby. Samtidig følte jeg mig inspireret og havde noget at snakke med andre om end bare min vherdag med baby.

Nu skal jeg snart på barsel igen og det bliver sikkert meget anderledes da jeg jo også har min store dreng at tage mig af. Men husker også at det tog mig lang tid at komme ind i en langsom barselsrytme og først efter 2-3 mnd begyndte jeg at nyde at gå hjemme og acceptere at dagene ikke var så pakkede som tidligere. 

Håber du kommer ind i en god rytme og med tiden kommer til at nyde barslen. Det er jo heller ikke alle der skal være vilde med at gå hjemme, nogen har måske mere glæde af at begynde igen på arbejde noget tidligere.

Jeg nyder bestemt dagene med Liva, jeg synes det er et priviligium (mon det staves sådan) at bo i et land som Danmark og kunne holde i mit tilfælde 10 måneders barsel. Jeg har bare haft en meget hård start med min stakkels kolikramte datter, hvor dagene flød ud i gråd, gråd og så lige lidt mere gråd, hvor vi ikke rigtig kunne foretage os så meget. Så nu hvor den dumme kolik har pakket sin kuffert og fundet et andet logi, har jeg bare så meget lydt til at foretage mg en masse med min lille pige.. Men da jeg ikke kender andre med børn er ideerne om hvad vi skal lave begrænset.. Men synes dog der er kommet mange gode foreslag herinde.

Anmeld

10. marts 2010

Cris

Jeg har savnet og det gør jeg stadig denne gang at være lidt mere socialt. Men ellers har jeg ikke noget especielt vild, kan man sige... Men nu anden gang nyder jeg det 200% for jeg ved, hvor hurtigt det går... Pludseligt starter de i vuggestuen og du starter på arbejde og vupty! Så skal man skynde sig hele tiden... Så denne gang nyder jeg bare at gå ture, sidde hjemme og amme mens jeg ser på alt muligt på tv eller computer, lave lidt mad, læse lidt, rode rundt med vores rod-bunker... Jeg ville også gerne møde nogle veninder eller så noget men jeg har ikke nogle som ikke er på arbejde. Og hvis vi tager til rymikken eller en eller anden aktivitet, sker der ikke rigtigt noget, for folk kommer og er der og skynder sig hjem igen eller der hvor de nu skal. I Spanien er jeg vant til at snakke meget mere med folk, blive og få en kop kaffe og sladdre lidt. Det savner jeg her, så faktisk tager jeg ikke hver uge til sang eller rytmikken. Så vil jeg hellere gå en tur eller hente den stor tidligt i vuggestuen og sidde er lidt sammen med ham, mens jeg ammer den lille og han viser mig alt mulige ting fra hans stue :-D  Og der er der altid nogle af de mødre, som kommer og hilser og det er meget mere hyggeligt...

Anmeld

11. marts 2010

Dansker i England

Jeg modes en gang om ugen med to forskellige modregrupper, og saa har jeg selvfolgelig nydt at vaere sammen med lillepigen hele tiden, og jeg har ogsaa nydt at gaa lange og mange ture med hende og ende op paa en cafe eller lignende. Derudover har jeg vaeret i Danmark et par gange, hvilket jeg ellers ikke har haft tid til pga arbejde. Jeg har ogsaa haft meget alene-tid, hvilket jeg ikke synes, er en daarlig ting.

At modes med veninder, der ikke har born har slet ikke vaeret et problem for mig.

Anmeld

11. marts 2010

Livas mor

Dansker i England skriver:

Jeg modes en gang om ugen med to forskellige modregrupper, og saa har jeg selvfolgelig nydt at vaere sammen med lillepigen hele tiden, og jeg har ogsaa nydt at gaa lange og mange ture med hende og ende op paa en cafe eller lignende. Derudover har jeg vaeret i Danmark et par gange, hvilket jeg ellers ikke har haft tid til pga arbejde. Jeg har ogsaa haft meget alene-tid, hvilket jeg ikke synes, er en daarlig ting.

At modes med veninder, der ikke har born har slet ikke vaeret et problem for mig.

Jeg troede faktisk heller ikke at det ville blive et problem at mødes med ens veninder, men det har det i den grad vist sig at være. Jeg har egentlig kun en enkel, som også er Livas gudmor, som kommer og besøger os hver uge.. Hun er fuldkommen skudt i liggepigen

Men alle de andre er faktisk faldet fra som fluer.. Jeg har inviteret dem et par gange og også tilbudt at vi kan mødes bare os uden Liva på en café til tøsesladder, men det er som om jeg ikke er så spændende mere. De går i byen hver eneste weekend, hvilket de skal have lov til.. De er jo unge og uafhængige og forstår dem godt, men det behøver ikke være den lille ting som skulle skilles os ad, men det er det desværre. I starten blev jeg faktisk ked over at de valgte ikke længere at være en del af mit liv, men på den anden side er det faktisk meget rart at få rodet lidt ud i flokken, så man kun har de vigtigste og sande veninder tilbage..

Anmeld

11. marts 2010

Livas mor

Cris skriver:

Jeg har savnet og det gør jeg stadig denne gang at være lidt mere socialt. Men ellers har jeg ikke noget especielt vild, kan man sige... Men nu anden gang nyder jeg det 200% for jeg ved, hvor hurtigt det går... Pludseligt starter de i vuggestuen og du starter på arbejde og vupty! Så skal man skynde sig hele tiden... Så denne gang nyder jeg bare at gå ture, sidde hjemme og amme mens jeg ser på alt muligt på tv eller computer, lave lidt mad, læse lidt, rode rundt med vores rod-bunker... Jeg ville også gerne møde nogle veninder eller så noget men jeg har ikke nogle som ikke er på arbejde. Og hvis vi tager til rymikken eller en eller anden aktivitet, sker der ikke rigtigt noget, for folk kommer og er der og skynder sig hjem igen eller der hvor de nu skal. I Spanien er jeg vant til at snakke meget mere med folk, blive og få en kop kaffe og sladdre lidt. Det savner jeg her, så faktisk tager jeg ikke hver uge til sang eller rytmikken. Så vil jeg hellere gå en tur eller hente den stor tidligt i vuggestuen og sidde er lidt sammen med ham, mens jeg ammer den lille og han viser mig alt mulige ting fra hans stue :-D  Og der er der altid nogle af de mødre, som kommer og hilser og det er meget mere hyggeligt...

Jeg har faktisk oplevet det samme som dig.. Går også til noget babysang, fordi jeg på den måde tænkte at man så kunne møde andre.. Men hver gang timen slutter, så er folk i tøjet og styrter ud af døren, så der er ikke lige grobund for at danne sociale relationer der

Anmeld

11. marts 2010

Cris

Livas mor skriver:

Jeg har faktisk oplevet det samme som dig.. Går også til noget babysang, fordi jeg på den måde tænkte at man så kunne møde andre.. Men hver gang timen slutter, så er folk i tøjet og styrter ud af døren, så der er ikke lige grobund for at danne sociale relationer der

Ja, igårs? Det er godt, at jeg ikke er den eneste, som tænker på den måde   Man hører så tit, at det er lidt kedeligt, når man er på barsel og noget lignende, men som du siger, de styrter allesammen ud af døren som om de ikke kan nå den næste ting på kalenderen... Jeg ved ikke hvorfor...

Anmeld

11. marts 2010

Dansker i England

Livas mor skriver:

Jeg troede faktisk heller ikke at det ville blive et problem at mødes med ens veninder, men det har det i den grad vist sig at være. Jeg har egentlig kun en enkel, som også er Livas gudmor, som kommer og besøger os hver uge.. Hun er fuldkommen skudt i liggepigen

Men alle de andre er faktisk faldet fra som fluer.. Jeg har inviteret dem et par gange og også tilbudt at vi kan mødes bare os uden Liva på en café til tøsesladder, men det er som om jeg ikke er så spændende mere. De går i byen hver eneste weekend, hvilket de skal have lov til.. De er jo unge og uafhængige og forstår dem godt, men det behøver ikke være den lille ting som skulle skilles os ad, men det er det desværre. I starten blev jeg faktisk ked over at de valgte ikke længere at være en del af mit liv, men på den anden side er det faktisk meget rart at få rodet lidt ud i flokken, så man kun har de vigtigste og sande veninder tilbage..

Det er aergeligt at de ikke kan se dig som en ligevaerdig laengere, men maaske, som du selv skriver, er det godt at faa ryddet lidt op i vennerne, saa du kan se, hvem der er dine true friends, og hvem der bare var der, naar der skulle festes. Hold fast i dem, der ogsaa er interesserede i Liva, og saa kan du altid mode nye venner. Jeg ved ikke, om du har bemaerket det, men at have en baby med sig, er virkelig en isbryder i mange situationer. Jeg taler hver dag med folk, jeg ellers aldrig ville have skaenket et blik.

Jeg haaber, du finder nogen flere venner. Husk dog - det er ikke kvantitetn men kvaliteten der gaelder

til dig fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.