Hvad brugte i jeres barsel på??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2010

LinLin

Jeg kan overhovedet ikke huske hvad jeg fik tiden til at gå med udover mødregruppe en gang om ugen de første 8 mdr og ellers bare baby, baby, baby...

Men husker  at jeg bestemt ikke kedede mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Livas mor

Mor til David skriver:

Jeg kan overhovedet ikke huske hvad jeg fik tiden til at gå med udover mødregruppe en gang om ugen de første 8 mdr og ellers bare baby, baby, baby...

Men husker  at jeg bestemt ikke kedede mig!

Keder er måske også forkert formuleret.. Men vil bare gerne lave ting sammen med Liva, så vi får en masse oplevelser sammen. Vi havde en svær start på livet med slem kolik de første 3 måneder, så nu hvor det er ovre (7,9,13) vil jeg gerne nyde min pige og få en masse positive oplevelser med hende.

Og så er det nok det at jeg er den eneste af alle mine venner/veninder der har barn, så der er ingen der rigtig deler ud med gode ideer til hvad vi kan foretage os..

Anmeld

8. marts 2010

Corn

Tror bare du skal nyde tiden... Den kommer aldrig igen og hun behøver ikke andet end dig for at være glad...

Jeg kan næsten savne tiden med den første, hvor man havde tid til at sidde stille og kigge ind i væggen... Det har man ikke med de næste unger..

Så jeg ser frem til min tredje barsel, som jeg skal nyde med alle mine unger, og det er langt fra kedeligt...

Anmeld

9. marts 2010

LinLin

Livas mor skriver:

Keder er måske også forkert formuleret.. Men vil bare gerne lave ting sammen med Liva, så vi får en masse oplevelser sammen. Vi havde en svær start på livet med slem kolik de første 3 måneder, så nu hvor det er ovre (7,9,13) vil jeg gerne nyde min pige og få en masse positive oplevelser med hende.

Og så er det nok det at jeg er den eneste af alle mine venner/veninder der har barn, så der er ingen der rigtig deler ud med gode ideer til hvad vi kan foretage os..

Jeg er også den første og foreløbigt eneste i min venindekreds (og nu venter jeg nummer 2!)

Jeg havde en rigtigt god mødregruppe selvom jeg var en del yngre end de andre (var 22 og de to ældste var 35 da vi startede...) Vi var alle førstegangsfødende, så på det punkt vidste de jo ikke mere end mig

Jeg ville gerne have gået til babysvømning med ham men alle hold var for det første overtegnede og for det andet kunne jeg ikke overskue at skulle ham barnevogn med i en rutebil! Jeg gik mange mange ture fordi David ikke syntes han vil sove om dagen fra han fra omkring 4 mdr. Det tog en time med en skrigende meget træt lille dreng bare for at få ham til at sove og så sov han kun ½ time!! (til gengæld sov han igennem fra han var 3 mdr ) Ellers besøgte vi vidst bare familie og venner eller havde besøg af dem.

Anmeld

9. marts 2010

Brams

Jeg er på barsel med mit første barn og jeg synes simpelthen at dagene går super hurtigt.

Jeg var lidt urolig inden jeg skulle på barsel, fordi min mand og jeg altid har været meget udadvendte, spiste ude flere gange om ugen og var tit på shopping osv. Så jeg tænkte hvordan det dog skulle blive og bare gå herhjemme.

Jeg holder Lærkes sovetider om formiddagen meget hellig og der skal derfor meget til, at jeg bryder det og tager nogle steder. I en lang periode sov hun 5 timer (fra 9-14) efter også at have sovet hele natten. I den periode var vi kun herhjemme med få undtagelser (MG og læge).

Nu sover hun kortere perioder som gør det lettere at komme ud, men jeg prioritere stadig hendes søvn meget højt.

Vi går i MG en gang om ugen og det samme med babysalmesang (det slutter dog til påske). Jeg savner slet ikke at komme så meget ud, jeg nyder bare at have rigtig god tid herhjemme og nusse om Lærke.

Tiden hvor de er så små går så hurtigt, så jeg vil allerhelst bare nyde det, hende og jeg

Trine

Anmeld

9. marts 2010

Vidunderligeunger

Frederic's moar skriver:

Ren hygge herhjemme.

Vi gik til baby salme sang - stimulastik - babysvøm og i mg.

Gik ture næsten hver dag og ellers sov han ude på altan.

Tror vi havde det mest rene hjem dengang jeg gik hjemme, intet vasketøj - ingen rod osv.

det er mit mål når jeg skal gå hjemme at have byens reneste hjem ! jeg går hjemme med plukveer lige nu så det tager mange timer at gøre rent, men det er fantaaastisk tidsfordriv - og manden bliver så skiii glad når han kommer hjem og mutter har gjort rent, vasket tøj, ryddet op og står ved købgryderne haha

Anmeld

10. marts 2010

lion

Ja nogen gange tror jeg at jeg er født i det forkerte årstal.

Jeg ville gerne været født i 50'erne hvor det var normalt at kvinden gik hjemme og passede hus og børn. Det vil jeg gerne men pengene er ikk til det.

Det skal lige siges at jeg gerne ville ha det, vi kvinder kan og "må" i dag og ikk være "undtrykt" som i 50'erne.

Anmeld

10. marts 2010

Isabeau

Hej!

Ja, jeg er stadig på barsel, indtil august, og jeg får tiden til og gå med og passe min datter, lære hende og kende, grine af hende, græde med hende nogle gange, alt muligt sjovt, mødregruppe, svømning...

Når hun så sover eller hygger med sin far, så bager jeg, gør rent, vasker tøj, sidder ved computeren, læser bøger, ser fjernsyn, er sammen med vennerne og familien.

Jeg troede heller ikke, jeg kunne få tiden til og gå, men det er overhovedet ikke noget problem :p

Anmeld

10. marts 2010

ML

Jeg kan godt genkende din følelse tror jeg. Jeg havde brug for at komme ud og snakke med andre en baby, så opsøgte meget andre småbørnsmøde i form af legestuer, yogahold osv. Og så begyndte jeg faktisk at læse et enkelt fag på universitetet, havde min lille dreng med til forelæsninger eller min mand havde ham på arbejdet et par timer. Det gik faktisk rigtig fint og jeg var utrolig glad for at have noget andet at gå op i end baby. Samtidig følte jeg mig inspireret og havde noget at snakke med andre om end bare min vherdag med baby.

Nu skal jeg snart på barsel igen og det bliver sikkert meget anderledes da jeg jo også har min store dreng at tage mig af. Men husker også at det tog mig lang tid at komme ind i en langsom barselsrytme og først efter 2-3 mnd begyndte jeg at nyde at gå hjemme og acceptere at dagene ikke var så pakkede som tidligere. 

Håber du kommer ind i en god rytme og med tiden kommer til at nyde barslen. Det er jo heller ikke alle der skal være vilde med at gå hjemme, nogen har måske mere glæde af at begynde igen på arbejde noget tidligere.

Anmeld

10. marts 2010

Mira0911

Vi hyggede os virkelig...

Vi var i 2 forskellige mødregrupper 1 gang pr. gruppe - Sprang hurtigt fra igen... Ikke lige noget jeg synes om...

Og ellers rundt og besøge venner og familie og selv få besøg,,,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.