Hvad brugte i jeres barsel på??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.488 visninger
27 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

Livas mor

Ja, som overskriften lyder.. Hvad brugte i jeres barsel på?

Jeg er normalt et menneske med mange jern i ilden og som aldrig sidder stille og har VIRKELIG svært ved at være på barsel. Lille Liva er nu 4 måneder, og vi går de obligatoriske lange turer rundt i København hver eneste dag, mødregruppe en gang om ugen og det samme med babysang.

Jeg tror meget af det bunder i jeg er helt alene i vores venskabskreds om at have et barn, og er den første.. Så ingen at tale med om det, dele erfaringer eller mødes med en formiddag i hverdagene. Min mødregruppe er fin nok, men jeg synes det er svært at komme ordentlig ind i den.. Er der andre ligesom mig i Københavns området, som heller ikke ved hvad de skal gøre af sig selv i deres barsel og mangler selskab?

Mange tanker

Rikke og Liva (18 uger på onsdag)..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Mussen2

din situation minder om min. Jeg nusse, pussede, fik styr på billeder, opskrifter, besøgte familie rundt om i landet, går i mødregruppe, havde fast besøgs dag ved mine forældre, gik til babysvømning. ryddede op i gemmerne, færdiggjorde projekter på huset, som jeg ellers ikke fik gjort osv. Egentlig synes jeg ikke der har været meget tid til overs. Men man er nok meget forskellig mht. hvad behov man har for det sociale. det med at dele erfaringer og oplevelser har jeg så gjort via nettet og så self. min mødregruppe (som jeg mødtes med en gang om ugen)

Anmeld

8. marts 2010

Livas mor

Muttien skriver:

din situation minder om min. Jeg nusse, pussede, fik styr på billeder, opskrifter, besøgte familie rundt om i landet, går i mødregruppe, havde fast besøgs dag ved mine forældre, gik til babysvømning. ryddede op i gemmerne, færdiggjorde projekter på huset, som jeg ellers ikke fik gjort osv. Egentlig synes jeg ikke der har været meget tid til overs. Men man er nok meget forskellig mht. hvad behov man har for det sociale. det med at dele erfaringer og oplevelser har jeg så gjort via nettet og så self. min mødregruppe (som jeg mødtes med en gang om ugen)

Ja jeg bruger også meget tid på at ordne ting herhjemme og sætte alt i orden, men det er mere ting sammen med Liva jeg gerne vil. Altså have nogen at gå turer med, snakke med, mødes med, så børnene også senere hen kan få glæde af hinanden.

Jeg har også min mødregruppe, men den fungerer ikke så godt desværre.. Der er lidt klikedannelse i den og man har ikke så meget lydt til at åbne sig og tale højt om ens inderste følelser der.

Anmeld

8. marts 2010

lion

Med Cassandra besøgte jeg nogen herinde fra, var tit hjemme hos min mor. Mødregruppe en gang om ugen.

Eller lavede jeg forskellige kreative ting.

Min barsel denne gang er ikk rigtig startet, så jeg har haft gæster der skulle se lillemanden. Men ellers havde jeg tænkt mig igen at se minmor tit, lavede forskellige kreative ting. Jeg håber jeg kan finde nogen fra København at snakke og ses med, da mine veninder bor i Køge, på lolland og i Randers. Jeg tror jeg gerne vil i mødregruppe igen.

Anmeld

8. marts 2010

Honningblomst

Åh, jeg nød den...nød at være mor, at være i den verden, ikke at skulle nå noget, bare hygge mig og se dem jeg ville når jeg ville. Det var især med den ældste, anden og tredje gang var der godt nok, nok at se til, syntes jeg....men har aldrig kedet mig, det gør jeg det ikke i..

Anmeld

8. marts 2010

TbCp

Jeg synes det var en rigtig hård tid da jeg var nybagt mor og jeg orkede intet. Jeg var mest bare hjemme, gik små turer og nussede rundt.

Jeg kunne ikke rigtig overskue at skulle noget.

Jeg gik også i mødregruppe, en dag hver anden uge. Det var heldigvis en rigtig god gruppe og det nød jeg.

Da Liva var 5-6 mdr. var jeg ind imellem i babybio med en veninde.

Men ellers gik det meste af tiden derhjemme hvor jeg slappede af, hyggede med Liva og sov

Men kan godt se det er svært hvis man egentlig går og keder sig.

Hvad med noget yoga eller lign. hvor barnet kan komme med, der møder du jo også mange andre nybagte mødre. Eller havd med legestuer? Ved ikke om i har det derover, men her i Odense er de rundt omkring, bla. i flere kirker. Der gik jeg da Liva var noget ældre, inden hun startede dagpleje, så hun kom ud og var sammen med andre børn.

Anmeld

8. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Ren hygge herhjemme.

Vi gik til baby salme sang - stimulastik - babysvøm og i mg.

Gik ture næsten hver dag og ellers sov han ude på altan.

Tror vi havde det mest rene hjem dengang jeg gik hjemme, intet vasketøj - ingen rod osv.

Anmeld

8. marts 2010

Livas mor

lion skriver:

Med Cassandra besøgte jeg nogen herinde fra, var tit hjemme hos min mor. Mødregruppe en gang om ugen.

Eller lavede jeg forskellige kreative ting.

Min barsel denne gang er ikk rigtig startet, så jeg har haft gæster der skulle se lillemanden. Men ellers havde jeg tænkt mig igen at se minmor tit, lavede forskellige kreative ting. Jeg håber jeg kan finde nogen fra København at snakke og ses med, da mine veninder bor i Køge, på lolland og i Randers. Jeg tror jeg gerne vil i mødregruppe igen.

Jeg ser også mine forældre meget, har en dag med min mor hver uge hvor vi bare hygger sammen med Liva.

Jeg er meget frisk på at snakke og evt. mødes, jeg bor jo i København og det kunne være dejligt at have andre at tale med som har børn, da jeg ikke har nogen veninder som har det.. Kun en meget nær én som bor i Australien.

Anmeld

8. marts 2010

Livas mor

TbCp skriver:

Jeg synes det var en rigtig hård tid da jeg var nybagt mor og jeg orkede intet. Jeg var mest bare hjemme, gik små turer og nussede rundt.

Jeg kunne ikke rigtig overskue at skulle noget.

Jeg gik også i mødregruppe, en dag hver anden uge. Det var heldigvis en rigtig god gruppe og det nød jeg.

Da Liva var 5-6 mdr. var jeg ind imellem i babybio med en veninde.

Men ellers gik det meste af tiden derhjemme hvor jeg slappede af, hyggede med Liva og sov

Men kan godt se det er svært hvis man egentlig går og keder sig.

Hvad med noget yoga eller lign. hvor barnet kan komme med, der møder du jo også mange andre nybagte mødre. Eller havd med legestuer? Ved ikke om i har det derover, men her i Odense er de rundt omkring, bla. i flere kirker. Der gik jeg da Liva var noget ældre, inden hun startede dagpleje, så hun kom ud og var sammen med andre børn.

Hej Tina..

Jamen vi går til babysalmesang i den lokale kirke og overvejer også lidt at prøve deres legestue. Ja må bare i gang og lede efter arrangementer i mit nærområde, men dejligt med lidt ideer og input fra andre.

Knus..

Anmeld

8. marts 2010

Mussen2

Glemte lige at skrive følgende ideer:

babybio og efterfødselsgymnastik. Jeg har desunden gået til alm. gymnastik, hvor man må have sit barn med.

Det er alletiders mulighed for at møde andre.

Jeg håber du får udfyldt tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.