Nu har jeg ikke læst hele tråden, og ved ikke hvad andre råder dig til, jeg ved ikke hvor gammelt jeres barn er...så jeg kommer med sådan en halvkvalt ide...
Kan det være han siger noget, som du så ikke høre?
Eller du siger noget som han så ikke høre...
det vil sige, det der kommer ud af munden på den ene, opfattes anderledes ag den anden?
Mange mænd har en sjov ambivalent følelse over for deres børn, indtil de når en vis alder, når barnet begynder at kan modtage input, dvs. kan gå med far ud og svinge en hammer, eller har interesse for at makke med en bil eller knallert, så bliver de mere spændene...
nu ved jeg ikke hvor gammelt jeres barn er, men hvis det ikke er gammelt nok, til at kan deltage aktivt med sin far, og du så begynder at komme med forspørgelser på flere børn, ja så kan det jo være det eneste han høre er hyl og skrål, og gråd...og du vil have mer!
Så stejler gutten, og set fra det synspunkt, kan jeg godt følge ham...
Vi kvinder er bare indrettet anderledes, og kan ikke få babyer, og barneskrig nok.
(håber du kan læse ironien)
og et eller andet sted, kan jeg godt se han ikke lytter til dine behov, men omvendt lytter du heller ikke til hans...
Jeg ville i din situation, nok slå koldt vand i blodet, og sige, fair nok, når vores familie harmonere, og han kan se en udgang på babygråd, og evt. har en knægt han har noget modspil fra, så kan det jo være sluserne bliver åbnet fra hans side af.
Jeg har stået i den modsatte situation, jeg ville ikke have flere, baseret på jeg dengang havde været alene med to børn, og fandt så Michael, som aldrig havde haft børn. han ville gerne, menjeg lukkede for det varme vand, og takkede nej.
Det accepterede han så, lod mig være, og levede lykkeligt med mine unger, under sine vinger.
Jeg måtte så krybe til korset efter nogle år, og erkende, at jeg jo gerne ville have efternøleren, og vupti, nu har vi Tif. Men hun blev først planlagt, da vi begge var modne.
Måske er det bare ikke nu, jeres familie kan holde til dit ønske, og måske skal der lidt tid til, før han er moden til at modtage mere børne-input.
Ved ikke om andre har sagt, smut fra manden, han er ikke god nok...jeg vil omvendt sige, lyt på manden, og giv ham tid...
når i i føllesskab ønsker jer et barn mere...så er det ved tiden, ikke før!
bare hvordanjeg ser det, umiddelbart.