Rejse med 3-mdr baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2010

Lise

Maja84 skriver:

tja nu har jeg ikke selv børn endnu, men de gange vi har rejst, og været ude at flyve syne sjeg at de små babyer der har været med, altid har været vildt ulykkelige, og derfor altid tænkt jeg ville ikke rejse inden for det første år som min. da jeg tænkte det vil jeg bare ikkebyde hverken andre end mit barn, at skulle opleve sådan en flytur

Men jeg ved ikke om der ellers er noget i forhold til at tage små babyer med ud at rejse, andet end ejg altid har haft dårlige erfaring fra andres små børn, og kun set kede babyer når vi var afsted, men vil da gerne bevises forkert

Flyturen vil jeg ikke bekymre mig så meget om. Simon har været med ud og flyve masser af gange - og han elsker det. Det er alle tiders med lyde, mange mennesker og hvad han ellers synes er sjovt. Og man kan jo håbe at lillebror deler hans passion

Og gør han ikke det, så er det heldigvis bare en lille bitte del af turen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Honningblomst

Fordi jeg ikke ville føle det var optimalt for mig og babyen og fordi jeg ikke mener et barn på3 år har mere glæde af det end feks en tur i badeland. Nu synes jeg også charter er enormt kedeligt, så det ville jeg aldrig vælge, men feks at rejse rundt kunne jeg sagtens finde på, men ikke med så lille et barn. Jeg ville ikke føle jeg fik det ud af det som jeg ønsker ved en ferie for mig og mine børn.

En campingferie med badeland og andre børn, det ville jeg nok vælge hvis det skulle være for børnene og skulle jeg tænke på mig kun, så ville jeg rejse rundt...men aldrig med så lille et barn.

Knus Eva..

Lise skriver:

Altså, jeg gider godt charter-delen  Faktisk foreslog jeg hende det - sådan lidt i sjov - at hun jo kunne invitere. Og så nu, to uger senere, kommer invitationen... Men jeg "gider" ikke hvis det er for besværligt... Jeg ved at det er for min skyld, og bestemt ikke den mindstes. Det er også for min mors skyld, og for Simons. Han vil gerne bade og være sammen med bedste - og det vil der jo være rig mulighed for.

Hvorfor ville du ikke gide? Pga du generelt ikke gider charter (fair nok), eller pga babyen?

Vi tager en tur i det danske/evt. svenske eller tyske sommerland i juli, for at give Simon sjove oplevelser med sin mor og far. Den her tur er bare fordi jeg har fri jo (barsel) og min mor og jeg gerne vil afsted...

Anmeld

8. marts 2010

Lise

Eva skriver:

Fordi jeg ikke ville føle det var optimalt for mig og babyen og fordi jeg ikke mener et barn på3 år har mere glæde af det end feks en tur i badeland. Nu synes jeg også charter er enormt kedeligt, så det ville jeg aldrig vælge, men feks at rejse rundt kunne jeg sagtens finde på, men ikke med så lille et barn. Jeg ville ikke føle jeg fik det ud af det som jeg ønsker ved en ferie for mig og mine børn.

En campingferie med badeland og andre børn, det ville jeg nok vælge hvis det skulle være for børnene og skulle jeg tænke på mig kun, så ville jeg rejse rundt...men aldrig med så lille et barn.

Knus Eva..

Men alternativet, hvis jeg afslår invitationen, er en uge i Hvidovre i sommerregn i mit eget hus, mens min kæreste går på arbejde

Jeg er helt sikker på at hvis Simon skulle vælge, så ville badeland stå øverst på ønskelisten - men han har netop været en weekend i Lalandia med bedste. Og som sagt så tager vi ca ti dage på hans præmisser i juli med badeland, legoland, zoo, strand og/eller hvad det bliver til.

Så mit spørgsmål går mest på om jeg skal acceptere hendes tilbud om en uge i Grækenland i juni med børnene, eller om jeg skal blive hjemme..

Anmeld

8. marts 2010

Honningblomst

Lise skriver:

Men alternativet, hvis jeg afslår invitationen, er en uge i Hvidovre i sommerregn i mit eget hus, mens min kæreste går på arbejde

Jeg er helt sikker på at hvis Simon skulle vælge, så ville badeland stå øverst på ønskelisten - men han har netop været en weekend i Lalandia med bedste. Og som sagt så tager vi ca ti dage på hans præmisser i juli med badeland, legoland, zoo, strand og/eller hvad det bliver til.

Så mit spørgsmål går mest på om jeg skal acceptere hendes tilbud om en uge i Grækenland i juni med børnene, eller om jeg skal blive hjemme..

Du lyder til du har bestemt dig..

Jeg ville ikke gøre det.. ikke engang nu med tre unger og min mor...

Knus Eva..

Anmeld

8. marts 2010

ML

Jeg vil også gerne lige give mit besyv med

Jeg kan varmt anbefale at rejse med både baby og børn. Vores dreng var ude at flyve for første gang da han var 3 måneder. Jeg rejste alene med ham og det gik rigtig fint. Intent brok på flyet og det er jo let at underholde sådan en størrelse.Bare man ammer lidt eller giver lidt flaske så undgår de oftes problemer med ørene.

Da han var 7 måneder rejste vi til Inden i 3 uger. Fantastisk tur som han også klarede over al forventning. Jeg ammede stadig meget og det gjorde det hele lettere at man ikke skulle bekymre sig om madforgiftninger o.lig. Flyveturen gik fint, mest hårdt for os at flyve så langt, men han var glad bare for at sidde på skødet og pludre.

Nu har vi netop været i Argentina med ham, han er knapt 2 år. Det var en lang flyvetur, men igen mest for os. At rejse rundt gik fint og sådan et lille barn kan mange gange være med til at åbne døre og gøre rejse endnu mere interessant og behagelig. Selvfølgelig rejser man ikke på samme måde som man måske gjorde da man var yngre, det er lidt bedre hoteller, lidt mindre aktiviteter, lidt mere park, lidt færre lange busture og generelt bare lidt mere komfort. Mest for vores egen skyld, vores dreng er lykkelig bare for at være sammen med os!

Mht varmen så er min erfaring at det ofte tager en dag eller to før de tilpasser sig. Men så er det heller ikke noget problem, de har jo også babyer i varme lande Hvis du ammer er det lettere da man er mere mobil og baby så er garanteret nok mad. Så er det bare dig der skal huske at drikke meget!

Det med at børnenen/babyer ikke får noget ud af det synes jeg lidt er noget pjat. Man rejser vel først og fremmest for sin egen skyld, en baby kræver jo ikke så meget andet en sine forældre. Og derudover nyder baby faktisk også ofte varmen, at være uden tøj, at få ekstra meget opmærksomhed fra fremmede, og at mor og far er afslappede og glade!

Håber du beslutter dig for at tage afsted og får en dejlig ferie!

ML, 26 + 4

Anmeld

8. marts 2010

Lise

Eva skriver:

Du lyder til du har bestemt dig..

Jeg ville ikke gøre det.. ikke engang nu med tre unger og min mor...

Knus Eva..

Jeg har bestemt mig for at JEG rigtig gerne vil afsted - det hersker der ingen tvivl om. Men jeg vil ikke slæbe en tre mdr gammel baby ned i varmen, hvis der var flere med dårlige erfaringer, for at tilfredsstille mine egne behov. Det ville jo også blive en lorteuge for mig, hvis den lille ikke kan holde det ud.

Spørgsmålet var jo ikke om i kunne lide charterferie eller ej. Og mht Simon, så skal han nok hygge sig - det er jeg ikke i tvivl om. Bare der er vand, sand og en spand. Og det ved jeg at de har.

Men det ser ud til at der er overvejende gode erfaringer med at rejse med babyer, så jeg tror da at jeg siger ja tak..

Anmeld

8. marts 2010

Honningblomst

Lise skriver:

Jeg har bestemt mig for at JEG rigtig gerne vil afsted - det hersker der ingen tvivl om. Men jeg vil ikke slæbe en tre mdr gammel baby ned i varmen, hvis der var flere med dårlige erfaringer, for at tilfredsstille mine egne behov. Det ville jo også blive en lorteuge for mig, hvis den lille ikke kan holde det ud.

Spørgsmålet var jo ikke om i kunne lide charterferie eller ej. Og mht Simon, så skal han nok hygge sig - det er jeg ikke i tvivl om. Bare der er vand, sand og en spand. Og det ved jeg at de har.

Men det ser ud til at der er overvejende gode erfaringer med at rejse med babyer, så jeg tror da at jeg siger ja tak..

Det kommer jo også an på hvilket barn du får....og det er jo ikke til at vide

Nu hader jeg varme, så derfor ville jeg synes det var synd for så lille et barn med meget varme og ble og bare kunne ligge der... men det er jo bare mit syn og mine unger.

Knus.

Anmeld

8. marts 2010

Lise

ML skriver:

Jeg kan varmt anbefale at rejse med både baby og børn. Vores dreng var ude at flyve for første gang da han var 3 måneder. Jeg rejste alene med ham og det gik rigtig fint. Intent brok på flyet og det er jo let at underholde sådan en størrelse.Bare man ammer lidt eller giver lidt flaske så undgår de oftes problemer med ørene.

Da han var 7 måneder rejste vi til Inden i 3 uger. Fantastisk tur som han også klarede over al forventning. Jeg ammede stadig meget og det gjorde det hele lettere at man ikke skulle bekymre sig om madforgiftninger o.lig. Flyveturen gik fint, mest hårdt for os at flyve så langt, men han var glad bare for at sidde på skødet og pludre.

Nu har vi netop været i Argentina med ham, han er knapt 2 år. Det var en lang flyvetur, men igen mest for os. At rejse rundt gik fint og sådan et lille barn kan mange gange være med til at åbne døre og gøre rejse endnu mere interessant og behagelig. Selvfølgelig rejser man ikke på samme måde som man måske gjorde da man var yngre, det er lidt bedre hoteller, lidt mindre aktiviteter, lidt mere park, lidt færre lange busture og generelt bare lidt mere komfort. Mest for vores egen skyld, vores dreng er lykkelig bare for at være sammen med os!

Mht varmen så er min erfaring at det ofte tager en dag eller to før de tilpasser sig. Men så er det heller ikke noget problem, de har jo også babyer i varme lande Hvis du ammer er det lettere da man er mere mobil og baby så er garanteret nok mad. Så er det bare dig der skal huske at drikke meget!

Det med at børnenen/babyer ikke får noget ud af det synes jeg lidt er noget pjat. Man rejser vel først og fremmest for sin egen skyld, en baby kræver jo ikke så meget andet en sine forældre. Og derudover nyder baby faktisk også ofte varmen, at være uden tøj, at få ekstra meget opmærksomhed fra fremmede, og at mor og far er afslappede og glade!

ML, 26 + 4

Tak for svar

Og ja, jeg har da planer om at amme ham, ligesom jeg ammede hans storebror.. det er og bliver det nemmeste. Og ja, også på sådan en tur.

Anmeld

8. marts 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg synes altså ikke du skal bekymre dig så meget Lise. Baby skal nok klare både flyveturen og selve ferien med bravour, og Simon han vil da ELSKE en uge med pool, sol, hygge og forkælelse med mor og mormor. En sådan ferie er da top skøn for en 3-årig....

Sofus har aldrig været ked af at flyve - tværtimod...

Anmeld

8. marts 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
ML skriver:

ML, 26 + 4

ENIG!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.