Jeg vil også gerne lige give mit besyv med
Jeg kan varmt anbefale at rejse med både baby og børn. Vores dreng var ude at flyve for første gang da han var 3 måneder. Jeg rejste alene med ham og det gik rigtig fint. Intent brok på flyet og det er jo let at underholde sådan en størrelse.Bare man ammer lidt eller giver lidt flaske så undgår de oftes problemer med ørene.
Da han var 7 måneder rejste vi til Inden i 3 uger. Fantastisk tur som han også klarede over al forventning. Jeg ammede stadig meget og det gjorde det hele lettere at man ikke skulle bekymre sig om madforgiftninger o.lig. Flyveturen gik fint, mest hårdt for os at flyve så langt, men han var glad bare for at sidde på skødet og pludre.
Nu har vi netop været i Argentina med ham, han er knapt 2 år. Det var en lang flyvetur, men igen mest for os. At rejse rundt gik fint og sådan et lille barn kan mange gange være med til at åbne døre og gøre rejse endnu mere interessant og behagelig. Selvfølgelig rejser man ikke på samme måde som man måske gjorde da man var yngre, det er lidt bedre hoteller, lidt mindre aktiviteter, lidt mere park, lidt færre lange busture og generelt bare lidt mere komfort. Mest for vores egen skyld, vores dreng er lykkelig bare for at være sammen med os!
Mht varmen så er min erfaring at det ofte tager en dag eller to før de tilpasser sig. Men så er det heller ikke noget problem, de har jo også babyer i varme lande
Hvis du ammer er det lettere da man er mere mobil og baby så er garanteret nok mad. Så er det bare dig der skal huske at drikke meget!
Det med at børnenen/babyer ikke får noget ud af det synes jeg lidt er noget pjat. Man rejser vel først og fremmest for sin egen skyld, en baby kræver jo ikke så meget andet en sine forældre. Og derudover nyder baby faktisk også ofte varmen, at være uden tøj, at få ekstra meget opmærksomhed fra fremmede, og at mor og far er afslappede og glade!
Håber du beslutter dig for at tage afsted og får en dejlig ferie!
ML, 26 + 4
Anmeld