Rejse med 3-mdr baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.568 visninger
26 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

Lise

Hej,

Min søde mor har netop haft ringet, og har inviteret mig og mine drenge på charter til Grækenland i en uge til juni - uden vores mænd  Bare min mor, mig, Simon på knap tre år og så babyen...

Og det er babyen jeg tænker lidt på her. Nogen der har erfaringer med at rejse til varme steder med en baby på ca tre mdr? Han er endnu ikke født, men det er efterhånden et spørgsmål om timer, dage...eller max to uger.

Er det for varmt for sådan en lille en? Bliver det for besværligt? Vi ville skulle inkvarteres i en hotellejlighed, med mulighed for selv at lave vores mad, så det er jo en god ting - både med hensyn til det lille og det store barn... Men hvad er jeres erfaringer - gode som dårlige? Fortæl, fortæl..

Jeg kunne godt bruge sådan en tur, men orker det ikke hvis det er for bøvlet.

Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

GØR DET!!! Det bliver da fantastisk. Vi har rejst jorden rundt med vores Sofus - næsten da...  - og det er altid gået super.

Faktisk gik Sofus' første udenlandsrejse til Sydspanien i juli måned, da han var tre måneder. Ingen problem der.

Mvh. Line. 

Anmeld

8. marts 2010

Corn

Så længe han er tryg med mor, så er han garanteret også tilpas... Ligemeget hvor i verden han er...

Og de får jo også børn/babyer der hvor I skal rejse hen, sikkert uden de store problemer

Anmeld

8. marts 2010

Lise

Macaab skriver:

Så længe han er tryg med mor, så er han garanteret også tilpas... Ligemeget hvor i verden han er...

Og de får jo også børn/babyer der hvor I skal rejse hen, sikkert uden de store problemer

Du har jo ret...  

Jeg bekymrer mig for meget...

Anmeld

8. marts 2010

Lise

SØS skriver:

GØR DET!!! Det bliver da fantastisk. Vi har rejst jorden rundt med vores Sofus - næsten da...  - og det er altid gået super.

Faktisk gik Sofus' første udenlandsrejse til Sydspanien i juli måned, da han var tre måneder. Ingen problem der.

Mvh. Line. 

Lyder godt. Det er måske også nemmere så længe han fuldammes, end når der skal koges grød og mos mv..

Anmeld

8. marts 2010

Honningblomst

Hvis du gider... jeg ville ikke gide det og derfor ville der intet godt komme ud af det...så hellere et sommerhus i dk og lidt aflastning så mor kan tage ud med den ældste nogle timer.

At tage sydpå med så små børn er jo ikke for børnenes skyld, men er man selv til det og gider, så kan man da sagtens.

Knus Eva.

Anmeld

8. marts 2010

Kløver

Lise skriver:

Hej,

Min søde mor har netop haft ringet, og har inviteret mig og mine drenge på charter til Grækenland i en uge til juni - uden vores mænd  Bare min mor, mig, Simon på knap tre år og så babyen...

Og det er babyen jeg tænker lidt på her. Nogen der har erfaringer med at rejse til varme steder med en baby på ca tre mdr? Han er endnu ikke født, men det er efterhånden et spørgsmål om timer, dage...eller max to uger.

Er det for varmt for sådan en lille en? Bliver det for besværligt? Vi ville skulle inkvarteres i en hotellejlighed, med mulighed for selv at lave vores mad, så det er jo en god ting - både med hensyn til det lille og det store barn... Men hvad er jeres erfaringer - gode som dårlige? Fortæl, fortæl..

Jeg kunne godt bruge sådan en tur, men orker det ikke hvis det er for bøvlet.

Lise

tja nu har jeg ikke selv børn endnu, men de gange vi har rejst, og været ude at flyve syne sjeg at de små babyer der har været med, altid har været vildt ulykkelige, og derfor altid tænkt jeg ville ikke rejse inden for det første år som min. da jeg tænkte det vil jeg bare ikkebyde hverken andre end mit barn, at skulle opleve sådan en flytur

Men jeg ved ikke om der ellers er noget i forhold til at tage små babyer med ud at rejse, andet end ejg altid har haft dårlige erfaring fra andres små børn, og kun set kede babyer når vi var afsted, men vil da gerne bevises forkert

Anmeld

8. marts 2010

Corn

Lise skriver:

Du har jo ret...  

Jeg bekymrer mig for meget...

Heeyyyy det skal du gøre... Du er mor

Anmeld

8. marts 2010

Lise

Eva skriver:

Hvis du gider... jeg ville ikke gide det og derfor ville der intet godt komme ud af det...så hellere et sommerhus i dk og lidt aflastning så mor kan tage ud med den ældste nogle timer.

At tage sydpå med så små børn er jo ikke for børnenes skyld, men er man selv til det og gider, så kan man da sagtens.

Knus Eva.

Altså, jeg gider godt charter-delen  Faktisk foreslog jeg hende det - sådan lidt i sjov - at hun jo kunne invitere. Og så nu, to uger senere, kommer invitationen... Men jeg "gider" ikke hvis det er for besværligt... Jeg ved at det er for min skyld, og bestemt ikke den mindstes. Det er også for min mors skyld, og for Simons. Han vil gerne bade og være sammen med bedste - og det vil der jo være rig mulighed for.

Hvorfor ville du ikke gide? Pga du generelt ikke gider charter (fair nok), eller pga babyen?

Vi tager en tur i det danske/evt. svenske eller tyske sommerland i juli, for at give Simon sjove oplevelser med sin mor og far. Den her tur er bare fordi jeg har fri jo (barsel) og min mor og jeg gerne vil afsted...

Anmeld

8. marts 2010

Mumto3

Du er andengangs mor, så det skulle være en snild sag for dig!!!

Vi tog en måned til singapore og Malaysia da vores den ældste var 4mrd, og vi var væk i en måned. Det var der INGEN problemer i overhovedet!!!!

Det er meget sværre når de er i kravlealdern og synes at enhver hundlort på gaden skal udforskes....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.